بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 53264
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 16 اسفند 97 1:36 ب.ظ

شهردار بنک :

بلوار امام حسین(ع)، رونق تجاری شهر بنک را افزایش خواهد داد

ثلاث- شهردار بنک گفت: بلوار امام حسین(ع)، رونق تجاری شهر بنک را افزایش خواهد داد.

 

 

شهردار بنک در خصوص نقش بلوارامام حسین(ع) در توسعه شهر بنک به خبرنگار هفته نامه ” ثلاث جنوب” گفت: پروژه بلوار امام حسین شهر بنک به طول ۳ کیلو متر به منزله ویترین شهر محسوب میشود.

حجت ریحانی نیا افزود: درزمان احداث این پروژه مواردی شامل: تعریض رفوژ میانی از ۲ متربه ۵ مترمطابق طرح تفصسلی جامع به دلیل استفاده مطلوب در بحث مبلمان شهری و ایجاد فضای سبز (چمن و باکس هایی وسط بلوار) همچنین عریض بودن رفوژمیانی باعث ایجاد امنیت در دور برگردان ها و کاهش تصادفات میشود.

وی ادامه داد: تعویض پایه های روشنایی و جایگزینی دکراتیوها و انتقال پایه های روشنایی بعد از تعمیرات و بازسازی به بلوار ساحلی، حذف کُند روها(عمده خیابان های فرعی که در غرب و شرق بلوار بودند سواره روها را به بلوار اصلی مسدود و فقط عابر پیاده قادر به عبوراست.) باید برطرف شود .

 شهردار بنک گفت: یکی ازتفاوت های اصلی بین شهر کنگان و بنک در حیطه رونق اقتصادی، بحث فضای شهری و مسائل فنی بلوار امام حسین شامل موضوع وجود کُند روها و ایجاد فضاهایی جلو مکان های تجاری که دسترسی آسان شهروندان به این اماکن را مشکل و باعث راکد شدن جداره های تجاری  شده است.

ریحانی نیا اظهار داشت:  در طراحی جدید، کُند روها حذف و یا تغیر متریال داده شده و مصالحی بکار رفته که مورد استفاده انسان و وسیله نقلیه موتوری است.

جایگاه انسان در عمده معابر شهر بنک کم رنگ است

وی عنوان کرد: در اکثر معابر شهر بنک، انسان جایگاهی نداشته و صرفا وسیله نقلیه مد نظر بوده است.

شهردار بنک عنوان کرد: درطراحی جدید علاوه بر احداث خیابان، پیاده روهایی را برای بیشتر شدن حس امنیت عابران در نظر گرفته ایم.

 ریحانی نیا اضافه کرد: ازمیدان وحدت در هر دو طرف مسیرهایی برای دو چرخه طراحی شده که در حال اجرا است و این مسیرها از میدان وحدت تا دروازه قرآن کنگان و همچنین از خیابان ساحلی تا پارک ساحلی است.

وی گفت: در ایجاد مسیرهای دوچرخه، هدف هایی را دنبال کرده ایم شامل مسیرهایی که به بازار، مدرسه و پارک منتهی می­شود تا شهروندان علاوه بر ورزش، کار و فعالیت روزانه خود را انجام دهند.

بلوار امام حسین در چهار فاز ۷۵۰ متری تعریف شده است

 شهردار بنک اظهار داشت: میزان اعتبار فاز اول این پروژه مبلغ ۲۰ میلیارد ریال و به دلیل طول بلوار( امام حسین) که ۳ کیلومتر می باشد، این پروژه در ۴ فاز تعریف شده است.

ریحانی نیا گفت: درهفته دولت فاز اول به بهره برداری میرسد و شروع فاز دوم این پروژه بلافاصله بعد از اتمام فاز اول است. متراژ هر فاز این پروژه ۷۵۰ متر است.

وی ادامه داد: امیدواریم با بهسازی، حذف کندروها و ایجاد پیاده رو بدون مانع با در نظر گرفتن تمامی استانداردهای پیاده رو سازی و پیاده راه سازی، بتوانیم کمک بزرگی به رونق تجاری شهر کنیم.

شهردار بنک عنوان کرد: محل اعتبار این پروژه تملک دارایی، اعتبارات استانی  وقسمتی مانند فضای سبز و روشنایی از منابع داخلی است.

لزوم ورود آب اداره منطقه ای جلوگیری از ایجاد موانع در مسیر پیشرفت پروژه

وی افزود: در مسیر پروژه قطعه زمینی تفکیک شده که مجوز از اداره امور آب منطقه ای داشته که باعث شده در حریم و بستر رودخانه تجاوز شود که همین امر باعث تعطیل شدن فاز بعدی پروژه گردیده است.

شهردار بنک گفت: درخواست ما از اداره آب منطقه ای ورود هرچه سریعتر در جهت حل این مسئله برای جلوگیری از ایجاد موانع در مسیر پیشرفت پروژه است.

 ریحانی نیا ادامه داد: سه نوع اِلمان در بلوار امام حسین(ع) متناسب با تمامی اقشار جامعه استفاده شده است،  شامل: مجسمه هایی به صورت انسان، گیاه، اشیا یا حیوان که قابل فهم برای عموم مردم خواهد بود مانند مجسمه مداد رنگی که یادآور دوران تحصیلی است. اِلمان هایی که صرفا جنبه زیبایی دارند مانند طراحی گل بابونه که مُعرف طبیعت منطقه است واِلمان های انتزاعی که مرتبط با قشر خاصی از جامعه است مانند اِلمان قلم و قلمدان به پاس احترام  به هنرمندان شهرمان که در خطاطی زبانزد هستند طراحی و اجرا گردیده است.

وی گفت: اِلمان ورودی میدان وحدت نیاز به طرحی متفاوت دارد که معرف شهر باشد و در همین راستا چندین طرح ارائه شده که البته به نتیجه مطلوب نرسیده است.

 در بحث فضای سبز که خواسته چندین ساله مردم شهر بنک است، حذف درخت ” کنوکارپوس” که آسیب های جدی به تأسیسات وارد می کند، در دستور کار قرار گرفت.

شهردار بنک اظهار داشت: این درخت ها از بلوار امام حسین به خیابان بلوار ساحلی با فاصله ی ۱۲ متری از بلوار با هدف جلوگیری ازحرکت ماسه ها به سمت بلوار در اثر بادهای موسمی انتقال داده شد و بجای این درخت ها، گونه ای دیگر کاشته شد که شهروندان مستقیم  با این درخت ها در ارتباط نباشند.

وی عنوان کرد: دربلوار امام حسین گونه های محلی مانند نخل و لوز جایگزین گونه کنو کارپوس شده است.

شهردار بنک  گفت: عرض بلوار امام حسین(ع) در طرح جامع – تفصیلی ۷۶ متر است و در بعضی نقاط  به ۶۵ متر می رسد. عرض رفیوژ میانی مطابق طرح ۶ متر می باشد و بر اساس طرح جدید که توسط مشاور صورت گرفته این عرض به ۵ متر کاهش پیدا کرده است.

ریحانی نیا تاکید کرد: هدف و نقش اساسی این پروژه در رونق تجاری شهر بنک است.

 

*عکسهای بالا از محمد علمداری است.

 

نظرات

  1. شهروند says:

    باتشکر اززحمات شهردارمحترم ،پیشنهادمیکنم درپارک ساحلی وجنگلی؛ درخت کنار(سدر) وانجیر هم غرس کند

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن