بروز شده در : شنبه 15 اردیبهشت 1403 ساعت 12:58 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 54691
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 29 اردیبهشت 98 5:14 ب.ظ

جراحی موفقیت‌آمیز بیماری با ۱۹ سنگ مثانه در بیمارستان کنگان

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان از جراحی موفقیت‌آمیز بیماری با ۱۹ سنگ مثانه در بیمارستان کنگان خبر داد. 

به گزارش ثلاث و به نقل از روابط عمومی بیمارستان کنگانف دکتر حسن حیدری در این خصوص گفت: خوشبختانه امروز می‌توانیم با افتخار خدمت مردم عزیزمان عرض کنیم که با توکل بر خدا و همت مجموعه وزارت بهداشت و درمان، دانشگاه علوم پزشکی استان و پزشکان خوبی که جذب کرده‌ایم، امکان انجام برخی از عمل‌های جراحی سخت نیز در بیمارستان کنگان فراهم‌شده است.

وی افزود: این موضوع در اصل، از اعتماد مردم نشأت می‌گیرد و طبیعتاً ما وظیفه داریم تا پاسخی شایسته به اعتمادها دهیم و از این بابت خدا را شاکریم.
متخصص و جراح کلیه و مجرای ادراری بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان نیز در خصوص این عمل گفت: بیمار، کشاورز ۵۳ ساله‌ای است که باسابقه جراحی‌های متعدد سنگ در کلیه، مثانه و حالب که هر نوبت به دنبال خارج کردن سنگ بدون پیگیری و بررسی علت آن تا ابتلای بعدی به سنگ به دست فراموشی سپرده می‌شده است.
دکتر مصطفی نبی زاده اظهار داشت: شاید نیاز به فرهنگ‌سازی در کل کشور دارد چون در سایر مناطق ایران نیز همچنین مواردی وجود دارد که بیماران تنها در زمان درد و اشکال در ادرار کردن پیگیر درمان می‌شوند و بعد از خروج سنگ، اصلی‌ترین بخش درمان که بررسی علت زمینه‌ای است به دست فراموشی سپرده می‌شود.
متخصص و جراح کلیه و مجرای ادراری بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان  افزود: عوامل خطر اپیدمیولوژیک متعددی در ایجاد سنگ نقش دارند که می‌توان به افزایش درجه حرارت محیط که به علت از دست رفتن مایعات در اثر تعریق، داشتن سابقه خانوادگی و ایجاد سندروم متابولیک که با چاقی شکمی، تری گلیسیرید بالا، دیابت، فشارخون بالا و …، رژیم غذایی نامناسب، استفاده از رژیم‌هایی با پروتئین حیوانی بالا و… اشاره کرد.
دکتر نبی زاده عنوان کرد: مطمئناً، درمان اصلی در بیماران با سنگ‌های ادراری، بررسی و درمان علت زمینه‌ای تشکیل سنگ و نیز اصلاح رژیم غذایی با توجه به علت است که  شاید خیلی توسط بیماران جدی گرفته نمی‌شود که منجر به جراحی‌های متعدد و حتی نارسایی کلیه و به دنبالان دیالیز و حتی پیوند کلیه می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن