بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 9:26 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 56157
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 30 مرداد 98 10:02 ب.ظ

نحوه توزیع حق عوارض آلایندگی؛ رعایت حقوق عمومی یا مصلحت اندیشی؟

    غلامحسین حیدری، شهردار سابق بندر تاریخی سیراف در گفتگو با هفته نامه ثلاث جنوب اظهار داشت: با توجه به اینکه، غالب بادهای استان بوشهر از سمت شمال و جنوب است، آلودگی های منتشر شده از پالایشگاه های پارس جنوبی به سمت مردم شهرستان های جنوبی استان بوشهر سرازیر می شود و هیچ کسی […]

 

حیدری شهردار سیراف

حیدری شهردار سیراف

 

غلامحسین حیدری، شهردار سابق بندر تاریخی سیراف در گفتگو با هفته نامه ثلاث جنوب اظهار داشت:

با توجه به اینکه، غالب بادهای استان بوشهر از سمت شمال و جنوب است، آلودگی های منتشر شده از پالایشگاه های پارس جنوبی به سمت مردم شهرستان های جنوبی استان بوشهر سرازیر می شود و هیچ کسی پاسخگوی مشکلات زیست محیطی شهروندان ساکن در این مناطق  نیست.

اینگونه استنباط می شود که از نظر برخی مسئولان با توجه به نگاه موجود، پالایشگاه های منطقه پارس ۲ کنگان، یا آلاینده نیستند و یا اینکه مسئولان ذی ربط کوتاهی می کنند و خودشان را به خواب زده اند.

امروز شهرها و روستاهای جنوب استان بوشهر در محاصره منجلاب ذرات سمی و آلاینده حاصل از احتراق بدترین ضایعات پالایشگاهی قرار گرفته است و هیچ کسی پاسخگو نیست.

به نظر نمی رسد بتوان این وضعیت موجود را تحمل کرد و در توان کسی نیست که پالایشگاه ها را نیز جا به جا کند؛ اما می توانیم برای توسعه، آبادانی، رفاه و درمان مردم این مناطق، توجه بیشتری نماییم تا بتوان، حق و حقوق ضایع شده آنان را تا حدی، جبران کرد.

شهردار سابق سیراف در ادامه گفتگو با هفته نامه ثلاث جنوب اظهار کرد: جالب است که حق عوارض آلایندگی برخی شهرهای این منطقه مانند سیراف که در بین پالایشگاه ها و پتروشیمی های سایت۱ عسلویه و سایت ۲ کنگان در منطقه پارس جنوبی محاصره شده است با حق عوارض آلایندگی دورترین نقطه و شهرهای استان بوشهر یکی است؛ بدون شک، این ظلمی آشکار در حق مردم این دیار می باشد حق عوارض آلایندگی مردم جنوب استان بوشهر را نباید با گوشت نذری اشتباه گرفت زیرا تبعات جبران ناپذیر آلایندگی فقط بر سر مردم این دیار سایه افکنده و حق و حقوق آنان را از بین برده است .  ما از مجموعه استان انتظار داریم، حق مردم را به آنها بازگردانند. حق عوارض آلایندگی پالایشگاه های منطقه می تواند، توسعه شهرها و روستاهای این مناطق را چند دهه جلوتر بیندازد و اینگونه میتوان با فراق بال و ظرفیت بیشتر برای سلامت، رفاه و آرامش مردم از آسیب های مختلف نشات گرفته از صنعت، برنامه ریزی و هزینه کرد.

 

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن