بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 57383
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 30 مهر 98 8:44 ب.ظ

معاون وزیربهداشت

پیوست سلامت در حوزه صنایع الزامی است

ثلاث_معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پیوست سلامت در حوزه صنایع وجود ندارد و این موضوع مشکلات زیادی برای سلامت مردم را به وجود می‌آورد.

علیرضا رئیسی امروز در نشست شورای اداری شهرستان عسلویه اظهار داشت: به‌عنوان مسؤول سلامت مردم خواسته‌ای که از صنایع داریم این است که  مسؤولیت اجتماعی‌شان را انجام دهند.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه صنایع باید آن میزان از سلامتی مردم که قبل از استقرار صنعتی بوده را تضمین کنند، گفت: ما می‌خواهیم تضمین شود حضور صنایع با پیوست سلامت و تضمین در اجرای مسؤولیت‌های اجتماعی همراه باشد.

وی بیان کرد: خیلی شفاف می‌گوییم که ما می‌خواهیم آن میزان از سلامتی مردم که قبل از استقرار صنعتی بوده تضمین شود و خواهان سلامتی بیشتر نیستیم.

رئیسی بیان کرد: همان‌طور که در برنامه پنجم و ششم توسعه نیز آمده هیچ صنعتی بدون پیوست سلامت حق ندارد مستقر شود، ولی متأسفانه این‌چنین نیست.

وی بابیان اینکه باید موضوع سلامت صنایع جدی گرفته شود و همگی به فکر باشیم، خاطرنشان کرد: مخالف و مقابل صنعت نیستیم،  باید توجه داشته باشیم این دو مقوله را اشتباه گرفته نشود؛ اگر می‌گوییم باید پیوست سلامت باشد و اگر می‌گویم صنعت باید مسؤولیت‌های اجتماعی خود را انجام بدهد به معنی این نیست که با صنعت مخالف هستیم و اینکه تصور شود ما مخالف این صنایع هستیم یک نگاه بسیار ساده‌انگارانه و ساده‌لوحانه است.

 معاون بهداشتی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: مردم استان بوشهر مرزبانان خوبی بوده و هستند و میزبان خوبی برای صنایع بوده‌اند ولی متاسفانه کمترین بهره از صنایع نصیبشان شده است.

در راستای شناسایی و رفع مشکلات و نیز ارتقای سطح خدمات ارایه شده از طریق پایش برنامه‌ها و ارزیابی عملکرد حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در منطقه عسلویه معاون بهداشت وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی مدیران ستادی معاونت بهداشت وزارت بهداشت به استان بوشهر سفر کردند.  

عزیزالله عاطفی مشاور و معاون اجرایی معاونت بهداشت وزارت،  محمدمهدی گویا رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت، احمد جنیدی جعفری رییس مرکز سلامت محیط و کار  در این سفر یک‌روزه معاون بهداشتی وزیر بهداشت به استان بوشهر را همراهی می‌کنند./فارس       

        

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن