بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 59967
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 17 اردیبهشت 99 8:50 ب.ظ

تزریق امید به واحدهای تولیدی بوشهر/ ۴۳ میلیارد پرداخت شد

ثلاث-رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از پرداخت ۴۳ میلیارد تومان تسهیلات رفع موانع تولید به واحدهای تولیدی استان بوشهر از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه خبر داد.


سیدحسین حسینی عصر امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر به پرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه پرداخت و اظهار داشت: برای پرداخت تسهیلات اعتباری سال گذشته ۳۶ واحد تولیدی ثبت نام کردند که ۳۴ واحد برای دریافت اعتبارات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه در مجموع ۱۷ طرح تولیدی برای دریافت ۶۳ میلیارد تومان تسهیلات تصویب شد افزود: تاکنون به ۱۵ واحد تولیدی استان بوشهر از این محل، ۴۳ میلیارد تومان  تسهیلات رفع موانع تولید پرداخت شده است.

وی با اشاره به فعالیت کارگاه‌های تولید ماسک و دستکش در استان بوشهر افزود: تا زمانی که ویروس کرونا وجود دارد  و واکسن و داروی آن  کشف نشده مردم مجبورند از ماسک در محافل عمومی استفاده کنند.

حسینی از راه‌اندازی واحد صنعتی تولید ماسک در شهرک صنعتی بوشهر خبر داد و بیان کرد: برای راه‌اندازی یک واحد تولید ماسک صنعتی  اقدامات لازم انجام شده است.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی واحد تولید ماسک صنعتی کارگاه‌های محلی و خانگی تولید ماسک جمع آوری می‌شود گفت: برای راه‌اندازی تولید ماسک صنعتی  مجوزهای راه‌اندازی صادر شده و به‌زودی خط تولید آن راه‌اندازی می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر میزان سرمایه‌گذاری برای ایجاد کارخانه صنعتی تولید ماسک را ۱۰۰ میلیارد تومان دانست و خاطر نشان کرد: با راه‌اندازی این کارخانه در ماه ۱٫۵ میلیون ماسک صنعتی سه‌لایه تولید می‌شود که بخش مهمی از نیاز مردم استان را تأمین می‌کند.

حسینی با بیان اینکه مجوز ایجاد یک واحد صنعتی تولید مواد ضدعفونی کننده در بوشهر در حال صادر شدن است افزود: واحد صنعتی تولید افشانه‌های ضدعفونی‌کننده دست، و دستکش یکبار مصرف در شهرک صنعتی و منطقه ویژه بوشهر ایجاد می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر هم از اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی کوچک و زودبازده در تحقق جهش تولید خبر داد و بیان کرد: امروز نگاه دولت برای رسیدن به اشتغال زود بازده به سمت واحدهای‌ کوچک است  برهمین اساس اولویت امسال به نتیجه رسیدن طرح‌های اقتصادی زودبازده است و دستگاه‌های اجرایی طرح‌های خود را براساس ظرفیت‌های موجود در این استان شناسایی و ارائه دهند.

حمیدرضا پناه از پرداخت ۲۵۵ میلیارد تومان  تسهیلات اعتباری بانکی در بخش اشتغال روستایی استان بوشهر خبر داد و افزود:با پرداخت این تسهیلات بانکی زمینه اجرای ۲ هزار و ۴۶۵ طرح و اشتغال ۴ هزار و ۳۰۱ شغل در استان بوشهر فراهم شده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات بانکی  مشاغل خانگی ۱۰۰ درصد پرداخت شده است خاطر نشان کرد: سال گذشته ۶٫۴  میلیارد تومان در بخش اشتغال خانگی  تسهیلات بانکی به استان بوشهر اختصاص یافت که به صورت کامل جذب و این استان جزو استان‌های برتر کشور به شمار می‌رود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر افزود: با جذب این میزان  تسهیلات بانکی زمینه اجرای ۳۸۱ طرح مشاغل خانگی و  ایجاد ۷۰۰ فرصت شغلی در استان بوشهر فراهم شده‌ است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر از راه‌اندازی ۶ هزار ۲۱۰ فرصت شغلی ویژه مددجویان کمیته امداد با  پرداخت تسهیلات ۱۷۲ میلیارد تومان خبر داد و افزود: در سال گذشته با همکاری بانک‌ها و موسسات کارآفرینی ۳ هزار و ۶۵۴ شغل ایجاد شده است.

لطفی با بیان اینکه برای این تعداد طرح بیش از ۱۲۶ میلیاد تومان هزینه دولتی و امدادی از سوی بانک‌های عامل و کمیته امداد پرداخت شده است از اجرای از ۵۰ درصد مشاغل کوچک و زود بازده در استان از سوی کمیته امداد خبر داد و گفت: برای این منظور سه هزار و ۴۸۱ مورد آموزش فنی و حرفه‌ای در رشته‌های مختلف با همکاری مراکز دولتی و آزاد و فنی و حرفه‌ای  به مددجویان پرداخت شده است و با دریافت تسهیلات بانکی  مشغول به کار شدند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد استان بوشهر سال گذشته در حوزه اشتغال مقام اول کشوری را کسب کرد گفت: بر اساس برنامه پیش بینی شده امسال ۳ هزار و ۴۷۰ نفر مددجوی مستعد مهارت افزایی می‌شوند و ۶ هزار ۲۱۰ فرصت شغلی در قالب طرح‌های هدایت و راهبر شغلی و کاریابی فراهم می‌شود.

لطفی همچنین راه‌اندازی ۱۰۰۰ واحد نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس را از محل تفاهم نامه کمیته امداد با استانداری و سازمان برنامه و بودجه مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: برای این طرح ۴۰ میلیارد تومان  تسهیلات اعتباری  از محل‌های مختلف  پرداخت می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای بوشهر هم از اعلام آمادگی این رسانه در همکاری با واحدهای تولیدی در سال جهش تولید خبر داد و بیان کرد: صدا و سیمای بوشهر در سال جهش تولید برای انعکاس خدمات دولت و نظام، تشویق بنگاه‌های اقتصادی و معرفی توانمندی آنان اعلام آمادگی می‌کند.

سیدحسین ناظر با تاکید بر تشکیل کمیته تخصصی برای معرفی واحدها و بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی گفت: با تشکیل کمیته تخصصی براساس تکالیف قانونی، واحدهای تولیدی می‌توانند با صدا و سیما قرارداد منعقد کنند تا نسبت به معرفی ظرفیت‌های تولیدی اقدام شود./فارس

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن