بروز شده در : دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 ساعت 10:31 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 60783
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 19 تیر 99 11:52 ب.ظ

سرپرست بیمارستان امام خمینی کنگان:

کمک های شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه پارس به بیمارستان کنگان بسیار ارزشمند است/ مشکلات کلان بیمارستان کنگان با همت شورای راهبردی قابل حل است

ثلاث- سرپرست بیمارستان امام خمینی کنگان گفت: تجهیزات اهدایی شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه پارس به بیمارستان کنگان بسیار ارزشمند است و قطعا بخش از نیازمندی های ما را در بخش کرونا و آی سی یو مرتفع می کند.

به گزارش ثلاث، بعد از ظهر روز چهارشنبه، شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه پارس در راستای مسئولیت های اجتماعی مناطق پیرامونی و با توجه به نیازسنجی انجام شده با تهیه  اقلام و تجهیزات پزشکی مورد نیاز، آن را  به  بیمارستان ۱۹۲ تخت خوابی امام خمینی(ره) کنگان اهداء کرد.

این اقلام شامل:  ۳ عدد دستگاه تنفس مصنوعی، ۶ عدد اکسیژن ساز پرتابل، ۶ عدد نبوالیزر،  ۶ عدد پالس اکسی متر، ۶ عدد مانیتور علائم  حیاتی، ۶ عدد ساکشن دو شیشه، ۶ عدد تخت  ICU     و ۳ عدد ونتیالتور ثابت می باشد.

این اقلام به ارزش حدود ۲ میلیارد تومان می باشد.

دکتر صادق مختار پور سرپرست بیمارستان امام خمینی کنگان در این راستا به خبرنگار ثلاث گفت: تعدادی تجهیزات مورد نیاز بیمارستان کنگان به همت شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی  منطقه پارس خریداری و به بیمارستان کنگان اهداء شد. به شکل ویژه از جناب آقای مهندس حسنی ( رئیس محترم شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی) و مدیران محترم عامل شرکت های تولیدی عضو این شورا  قدردانی می کنم که با نگاهی ویژه به حوزه درمان به عنوان یکی از اولویت های مهم منطقه ، این اقدام شایسته تحسین را انجام دادند.

وی افزود: عمده تجهیزات اهدایی مربوط به موضوع کرونا و آی سی یو می باشد.

سرپرست بیمارستان امام خمینی کنگان ادامه داد: با توجه به اینکه فشار اکسیژن ما در بیمارستان کنگان خیلی کم شده است و عملا تاثیر زیادی برای بخش » آی سی یو « ندارد و عملا کل کار اکسیژن رسانی به دستگاه ها و بیمارانمان توسط کپسول اکسیژن و نیروی خدماتی انجام می شود ، لذا کمک های اهدایی شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه پارس تاثیر زیادی در کم کردن بار دستگاه ها، نیروهای خدماتی و کپسول های اکسیژن خواهد داشت.

دکتر مختارپور عنوان کرد: از شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه پارس بابت مساعدت بسیار ارزشمندی که به بیمارستان کنگان داشتند کمال تشکر را دارم و امیدوارم این مساعدت، شروعی بر  همکاری مجدد و موثر شورای راهبردی  به بیمارستان امام خمینی باشد زیرا بیمارستان امام خمینی به معنای واقعی یک بیمارستان کاملا عملیاتی می باشد که در تمام حوزه ها و بیست و چهار ساعته فعال است و به مراجعین خدمات می دهد. اما با این وجود، نیازمندی های ما برای ارائه خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی، کم نیست و انتظار ما از مجموعه های صنعتی و شرکت های مستقر در جنوب استان بوشهر، کمک های موثر و بیشتر به این مرکز درمانی است. بخش عمده ای از مراجعین به بیمارستان کنگان از پرسنل زحمتکش صنعت( نفت، گاز و پتروشیمی) و خانواده محترم این عزیزان در جنوب استان می باشند.

وی بیان کرد: تجهیزات اهدایی، شروعی مجدد بر تعامل شورای راهبردی با بیمارستان کنگان است و قطعا ما انتظار داریم که این روند ادامه دار باشد.

سرپرست بیمارستان کنگان یادآور شد: از هماهنگی فنی و تخصصی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت( استان بوشهر و کشور) در این خصوص به صورت ویژه تشکر می کنیم.

گفتنی است که بیمارستان امام خمینی کنگان به عنوان قطب درمان جنوب استان بوشهر سالانه به شکل میانگین حدود یک میلیون مراجعه کننده از جنوب استان بوشهر دارد و حجم بالایی از مراجعین منطقه را پوشش می دهد و لذا نیازمند کمک و مساعدت صنایع مستقر در جنوب استان بوشهر است تا بتواند خدمات ارزشمند درمانی خود را همچنان با کیفیت و کمیت بالا به مردم ارائه دهد.

ثلاث:  بیمارستان کنگان تنها بیمارستان جنوب است که در تمام بخش ها به شکل کاملا عملیاتی و شبانه روزی فعالیت می کند و به همین دلیل، بخشی از مراجعین این مرکز درمانی از شهرستان های دیر، کنگان، جم، عسلویه، مُهر، لامرد، گله دار( واقع در جنوب استان فارس) و پارسیان( واقع در استان هرمزگان) و بخشی از پرسنل زحمت کش صنعت و خانواده آنان، می باشند.

آی سی یو، سی سی یو، جراحی مغز و ستون فقرات،  ام آر آی، سی تی اسکن، بستری اورژانس، بخش داخلی، بخش بستری کرونا، بخش ویژه کرونا، بخش ان آی سی یو ( بخش مراقبت های ویژه نوزادان) ، واحد استروک( واحد درمان سکته حاد مغزی)، زایشگاه، بخش اطفال، بخش زنان، درمانگاه ویژه تخصصی، دیالیز، جراحی گوش و حلق و بینی، جراحی کلیه و مجاری ادراری، جراحی چشم، جراحی ارتوپدی و جراحی عمومی ، گوشه ای از فعالیت بیمارستان ۱۹۲ تخت خوابی امام خمینی(ره) کنگان می باشد.

….

خبرنگار: مصطفی صفایی

 

 

..

.

اخبار مرتبط

نظرات

  1. مرتضی says:

    سلام بزرگوار

    گله دار شهرستان نیست

    بخشی از توابع شهرستان مُهر هست

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن