بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 61356
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 4 شهریور 99 1:57 ب.ظ

آشنایی با عادت های غلطی که عامل ایجاد سرطان می شود

ثلاث- سرطان؛ به مجموعه بیماری هایی گفته می شود که از تکثیر مهار نشده سلول ها به وجود می آیند، گذر زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی شرایط زندگی انسان را به شدت تغییر داده است؛ این تغییرات نه تنها در سبک زندگی، بلکه در عادت های غذایی، پوشاک و رفتار انسان نیز نمایان است.

سرطان؛ به مجموعه بیماری هایی گفته می شود که از تکثیر مهار نشده سلول ها به وجود می آیند، گذر زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی شرایط زندگی انسان را به شدت تغییر داده است؛ این تغییرات نه تنها در سبک زندگی، بلکه در عادت های غذایی، پوشاک و رفتار انسان نیز نمایان است.

—-

یکی از چالش های امروزه انسان موضوع سرطان است، زیرا در اثر ابتلا به این بیماری افراد زیادی جان خود را از دست می دهند و این آمار نسبت به گذشته به شدت در حال افزایش است و عواملی مانند تغذیه نامناسب، استفاده از قلیان و سبک زندگی نادرست را می توانیم به عنوان دلایلی از شیوع سرطان نام ببریم.

– فست فودها: هنگامی که وقت و حوصله آشپزی نداریم، استفاده از غذاهای فست فود آسان ترین راه انتخابی برای ما است؛ وجود سوسیس، کالباس و نوع روغن مورد استفاده برای سرخ کردن در فست فودها عوامل مهمی در بروز سرطان است.

           – مصرف فلوراید: انسان ها همیشه عادت و تمایل بیشتری به مصرف نوشیدنی های غیر طبیعی دارند؛ نوشابه ها و آبمیوه های صنعتی معمولا برای ماندگاری بیشتر، از میزان قابل توجهی مواد نگهدارنده مانند فلوراید برخوردار هستند که مصرف این ماده احتمال بروز سرطان در انسان را افزایش می دهد.

– استفاده از ظروف یک بار مصرف: یکی از عادت های غلط در زندگی امروزه، استفاده از ظروف یک بار مصرف است که با این اقدام احتمال ابتلا به بیماری سرطان بیش از پیش افزایش پیدا می کند.

– اضافه وزن و چاقی با توجه به زندگی ماشینی: امروزه افراد برای راحتی و سهولت در انجام کارها، زندگی ماشینی را انتخاب کرده اند که این شیوه زندگی و بی تحرکی، سبب بروز چاقی می شود؛ اضافه وزن و چاقی یکی از عواملی است که سبب بروز انواع سرطان در افراد می شود.

– امواج موبایل و تبلت: یکی از نمادهای پیشرفت علم و تکنولوژی، موبایل ها و تبلت ها هستند که به یک وسیله جدا نشدنی از انسان ها تبدیل شده و همیشه آن را به همراه داریم؛ هنگام خواب این وسیله را از خود جدا نمی کنیم و بالای سر خود قرار می دهیم در حالی که امواج منتشر شده از موبایل و وسایل الکترونیکی، به شدت سرطانزا است.

تفریحات ناسالم: یکی از تفریحاتی که بیشتر جوانان به آن روی می آورند، استفاده از قلیان است؛ بسیاری از مردم معتقدند که ضرر استفاده از قلیان کمتر از سیگار است و حتی استفاده از قلیان به جای سیگار را برای خود یک مزیت می دانند، در صورتی که استفاده از قلیان بیشتر از دود سیگار باعث ابتلا به سرطان می شود.

«رضا صالحی» کارشناس مسوول مبارزه با بیماری های غیرواگیر شبکه بهداشت و درمان خرم بید

برچسب ها: , , ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن