بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 61936
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 16 مهر 99 12:07 ب.ظ

توسعه خدمات عام المنفعه به مناطق پیرامونی صنعت ضروری است

ثلاث-امام جمعه کنگان گفت:در کنار توسعه صنعت ، توسعه خدمات عام المنفعه به مناطق پیرامونی صنعت از جمله شهرستان‌های کنگان و عسلویه ضروری است.


حجت الاسلام والمسلمین محمود محمودی در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اظهارداشت: در کنار توسعه صنعت ، توسعه خدمات عام المنفعه به مناطق پیرامونی صنعت از جمله شهرستان‌های کنگان و عسلویه ضروری است.

امام جمعه شهرکنگان افزود: اکنون بخش قابل توجهی از خدمات ارائه شده در حوزه‌های مختلف در شهرستان کنگان مربوط به شاغلین در صنعت و خانواده‌های آن‌هاست و از این حیث کمک نفت به شهرستانی مانند کنگان در وهله اول خدمت به خانواده‌های خود نفت است.

امام جمعه به لزوم نگاه اولویت‌دار در ارائه خدمت به دو شهرستان کنگان و عسلویه اشاره و عنوان نمود: شهرستان‌های کنگان و عسلویه بدلیل میزبانی صنعت و پذیرش تبعات ناشی از آن و نیز شاخصه‌هایی مانند جمعیت ، تعدد فازهای پالایشگاهی ، آلایندگی و مانند آن در دریافت خدمات از سوی صنعت بایستی به صورت خاص دیده شوند و اینکه مانند دیگر نقاط استان در نظر گرفته شوند خلاف انصاف و عدالت است.

محمودی با تشکر از برخی اقدامات صنعت در شهرستان کنگان گفت: منکر خدمات نفت نیستیم اما می‌گوییم خدمات انجام شده کافی نیست.

وی اشتغال را یکی از مطالبات بحق و مهم مردم بویژه جوانان دانست و یادآور شد: در حوزه اشتغال و در بحث جذب ۵۰ درصدی نیروهای بومی بویژه در مشاغل پایدار اولویت اول بایستی جوانان کنگان و عسلویه و سپس سایر شهرستان‌های همجوار و استان باشد.

امام جمعه با گلایه مجدد از تاخیر برخی شرکت‌ها در پرداخت مطالبات کارگری تصریح کرد: سازمان منطقه ویژه با همکاری دستگاه قضایی با شرکت‌های متخلف در حوزه معوقات کارگری و ناقض در جذب نیروهای بومی برخورد جدی کند.

محمودی با تاکید بر لزوم توجه به مسئولیت‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف دینی ، اجتماعی ، فرهنگی ، آموزشی (بویژه کمک به مدارس و مراکز علمی و آموزشی) ، محرومیت زدایی ، هنری و ورزشی به مطالبه جامعه ورزش شهرستان از صنعت اشاره و گفت: ما هم بابت حمایت صنعت از تیم فوتبال پارس جنوبی خوشحالیم اما تیم‌ها و دسته جات ورزشی این شهرستان از جمله باشگاه فرهنگی ورزشی ابوذر کنگان نیز بایستی از این حمایت‌ها بهره‌مند شوند.

وی با تشکر از جهادگران و مدافعان سلامت و تشکر از حمایت‌های شورای راهبردی و منطقه ویژه از بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان بیان کرد:بخش قابل توجهی از خدمات درمانی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان بعنوان قطب درمانی جنوب ، به خود مجموعه صنعت است و حمایت از حوزه سلامت با محوریت تجهیز بیمارستان و کمک به جذب فوق تخصص در رشته‌های مختلف برای حل مشکلات درمان حوزه جنوب ضروری است.

امام جمعه با تشکر از مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و تلاش‌های وی در این مدت کوتاه مدیریت ، با بهره‌گیری از سخنان نورانی امام حسین (علیه السلام) گفت:مدیریت در حکومت دینی فرصتی طلایی و توفیقی الهی برای خدمت به بندگان خداست که شکر آن تنها در سایه خدمتگزاری صادقانه و بی‌منت و کار جهادی است.

مهندس ایرج خرمدل نیز در این دیدار اظهارداشت: از همان روز نخست مهندس زنگنه در دیدار و نشست خصوصی موضوع توجه جدی به توسعه مناطق پیرامونی در کنار توسعه صنعت را متذکر شدند و بر همین مبنا جلو خواهیم رفت.

مدیرعامل منطقه ویژه انرژی پارس افزود: در بحث حوزه مسئولیت‌های اجتماعی صنعت ، کارها و اقدامات بزرگی در سطح استان بویژه شهرستان‌های جنوبی از جمله کنگان و عسلویه انجام شده که بخشی از آن مربوط به حوزه سلامت و ارتقای بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان است؛تلاش ما کمک به حوزه درمان است.

خرمدل با اشاره به گذشت چندین ماه از ویروس منحوس کرونا اظهار داشت:غالب شهرستان.های استان امکاناتی مانند تب سنج ، ماسک ، وسایل ضدعفونی و مانند آن را از صنعت دریافت کرده‌اند.

وی به مسئله آموزش نیز گریزی زد و گفت: در بحث آموزش سیاست ما آموزش و توانمندسازی معلمین منطقه با دعوت از بهترین معلمین ایران است ، زیرا توانمندسازی معلمین عزیز منطقه و استاد پروری می‌تواند به تربیت دانش آموزان موفق ،مستعد و شکوفایی استعدادهای درخشان این خطه کمک کند.

خرمدل در پایان تاکید کرد: نگاه ما کمک به توسعه خدمات در حوزه‌های مختلف به استان از جمله جنوب استان است.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن