بروز شده در : شنبه 15 اردیبهشت 1403 ساعت 12:58 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 62883
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 12 آذر 99 12:09 ب.ظ

کلیدهای طلایی رابطه مؤثر از نگاه روانپزشک بیمارستان کنگان

ثلاث-متخصص اعصاب و روان بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان گفت: برای داشتن رابطه مؤثر و خوب راهکارهای بسیاری بیان‌شده است که مهمترین آنها را می‌توان در ۵ کلید طلایی خلاصه کرد.

دکتر سمانه بیاناتی اولین مورد را صحبت کردن دانست و در این خصوص گفت: به جای پنهان کردن تعمیر کنید، از مشکلات، ناراحتی‌ها و دلخوری‌ها فرار نکنید، آنها روی‌هم تلمبار شده و باعث می‌شود منفجرشده یا ناامید شوید، پس در موردش (صحبت) کنید.
متخصص اعصاب و روان بیمارستان کنگان دومین مورد را همکاری کردن ذکر کرد و ادامه داد: با یکدیگر همکاری کنید، رابطه یک کار دونفره است، یک نفر به‌تنهایی نمی‌تواند رابطه را به موفقیت برساند.
وی سومین کلید را شنوا بودن دانست و بیان کرد: نشان دهید قابلیت شنیدن گله و انتقاد را دارید، اگر گلایه همسرتان به شما بربخورد به مرور رابطه رو به سردی خواهد گذاشت، پس شنوا باشید.
دکتر بیاناتی در توضیح چهارمین مورد گفت: تمرکز خود را بر قسمت‌های مثبت رابطه بگذارید، نه‌فقط بر قسمت‌های منفی آن.
روانپزشک بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان آخرین مورد را این‌چنین تصریح کرد: برقراری درستِ رابطه را بیاموزید، در موردش بخوانید یا از روان‌درمانگر کمک بگیرید، رابطه هم چون گیاهی است که باید به آن رسیدگی کنید در غیر این صورت به مرور خشک و بی‌جان می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن