بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 62974
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 19 آذر 99 10:45 ب.ظ

توسعه صادرات بوشهر به قطر نیازمند آسیب شناسی است

ثلاث-نماینده مردم شهرستان‎های کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه کمی و کیفی صادرات استان بوشهر به قطر نیازمند آسیب شناسی است.

به گزارش ثلاث، حجت الاسلام موسی احمدی روز چهار‏شنبه درنشست مدیران اقتصادی استان بوشهر افزود: ظرفیت‏‌های زیادی در استان بوشهر وجود دارد که شکوفایی آن نیازمند تعریف افق‌‏های بلند مدت و با کارایی مناسب است.

وی بیان کرد: برخی در ترسیم چشم انداز‏ها نگاه بین المللی دارند ولی با این وجود شایسته است تا وضعیت کنونی استان نیز مورد پایش قرار گیرد.
احمدی اظهارداشت:  در همین راستا ظرفیت صادراتی  فراهم شده برای فعالیت بازرگانان استان بوشهر به قطر است که باید مشخص شود تاکنون استان به چه میزان از آن برخوردار شده است.

وی افزود: اکنون با فرصت پیش آمده در گروه دوستی پارلمانی ایران – قطر یک مسائل و مشکلات مورد پیگیری قرارگرفته تا از ظرفیت این گروه برای پیشبرد مسائل حوزه صادرات به کشور قطر بهره‌‏گیری کرد.

نماینده مردم شهرستان های کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی  اظهار داشت: هم افزایی و همدلی لازم صورت گیرد تا با شناسایی مسائل و مشکلات زمینه پیگیری آنها از سوی نمایندگان استان در مجلس فراهم شود.

وی افزود: در ارتباط با لایحه بودجه نیز تا دو هفته آینده امکان ارائه نظر و پیشنهاد از سوی نمایندگان وجود دارد و مسئولان استانی می‌توانند در این پیشنهادهای خود به نمایندگان استان منتقل کنند.

وی ادامه داد: در بحث پتروشیمی ‏ها و صنعت گاز نیز کمیسیون انرژی اولویت‏ هایی را تعریف و طرح‏هایی نیز مطرح شده تا تا زنجیره فرآورش گاز در پایانه ‏های جوار صنعت رخ دهد.

احمدی اظهارداشت: در این زمینه یک سری تسهیلاتی نیز در کمیسیون انرژی برای سرمایه‎گذاران پیش بینی شده که از جمله آنها فرصت یکی دوساله برای تامین خوراک موردنیاز است.

وی ادامه داد: این رویکرد مشوقی برای ایجاد صنایع پایین دستی در حوزه صنایع پایین دستی صنت گاز است که به ظرفیت ایجاد اشتغال نیز کمک وافری می‌‏کند.

این نماینده مجلس افزود: با توجه به آغاز برداشت گوجه فرنگی در استان باید از هم اکنون برای ساماندهی بازارهای فروش آن چاره‎اندیشی شود تا در ماه‎های آینده مشکلات سال قبل تکرار نشود.

احمدی گفت: سال‏های گذشته گوجه کاران همواره در بازار فروش با مشکلات عدیده‎‏ای مواجه می‏ شدند.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن