بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 63164
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 11 دی 99 1:21 ب.ظ

در بازدید مدیر کل فرهنگ و ارشاد از هفته نامه ثلاث جنوب مطرح شد:

توجه به نشریات شهرستانی باید مورد توجه تمام ارگان های دولتی قرار گیرد

ثلاث- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر طی سفر یک روزه از نشریه ثلاث جنوب کنگان بازدید کرد.

 

در این دیدار مدیرکل فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی بوشهر ضمن تقدیر از تلاش رسانه های استان در وضعیت کرونا، تلاش برای چاپ این هفته نامه را با وضعیت فعلی بسیار ستودنی دانست و افزود: نشریه ثلاث جنوب از معدود نشریات مکتوب جنوب استان می باشد که در این وضعیت همچنان به کار خود ادامه داده و این قابل تقدیر است.

فاطمه کرمپور افزود: با توجه به اینکه کرونا فعالیت رسانه های چاپی را به شدت تحت تأثیر قرار داده است اما رسانه ها از زمان شروع این بحران با تمام توان در اطلاع رسانی حضور داشته و با وجود مشکلات بسیار در انتشار، رسانه ها نقش خود را در این بحران به خوبی ایفا نمودند.

وی اظهار داشت: با توجه به شرایط فعلی جامعه و بحران کرونا، اهمیت رسانه ها بسیار زیاد است و اطلاع رسانی نقش حیاتی دارد به ویژه با حضور بیشتر شهروندان در خانه بیش از هر زمانی نیاز به دریافت اطلاعات دقیق از سوی رسانه ها احساس می شود و رسانه ها بهتر از هر زمانی می توانند در خدمت اطلاع رسانی برای مردم باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر در پایان خاطرنشان کرد: توجه به نشریات شهرستانی می بایست مورد توجه تمام ارگان های دولتی قرار گیرد، چرا که یک نشریه می تواند بیانگر نظرات شهرستان و‌ پل ارتباطی بین مردم و مسئولین در این شهر باشد.

در ادامه سرپرست اداره فرهنگ و‌ارشاد اسلامی کنگان ضمن تشکر از حضور مدیرکل فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی و توجه به رسانه ها، استقلال رسانه های شهرستان را منوط به بهبود وضعیت مالی دانست و گفت: توزیع آگهی ها می تواند در امتداد روند نشر هفته نامه ثلاث بسیار تاثیر گذار باشد.

 

مصطفی صفایی مدیر مسئول هفته نامه ثلاث جنوب نیز ضمن تشکر از حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از لزوم توجه بیشتر به حوزه رسانه های مکتوب صحبت هایی ارائه نمود.

وی افزود: هفته نامه ثلاث جنوب به عنوان نخستین نشریه رسمی در تاریخ شهرستان کنگان مفتخر است بتواند گوشه ای از رسالت خود را در قالب هفته نامه چاپ و منتشر نماید.

صفایی ادامه داد: ما در کنار کار چاپ هفته نامه و در راستای تکمیل آن، مدت هاست کلیپ( عناوین مهم نشریه) مرتبط با هفته نامه را نیز منتشر می کنیم. هدف ما از این کار این است که بتوانیم از حداکثر ابزارهای به روز نظیر شبکه های اجتماعی مانند واتساپ و اینستاگرام نیز استفاده ببریم. خوشبختانه این ایده به خوبی جواب داده است. ساخت و انتشار کلیپ هفته نامه ثلاث جنوب، برای اولین بار در استان اجرا می شود.

وی تاکید کرد: اولین و تنها نشریه شهرستان کنگان شایسته همکاری بیشتری از سمت مسئولین شهرستانی و نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی می باشد. عمده نشریاتی که هم اکنون روی پای خود ایستاده اند از جای جای استان و حتی کشور، از صنعت مستقر در شهرستان کنگان و عسلویه ارتزاق می کنند اما متاسفانه فقط نشریه شهرستان کنگان از کمترین سهم نسبت به صنایع مستقر در منطقه برخوردار است. به این موضوع شدیدا اعتراض داریم و جا دارد مسئولین دلسوز منطقه در این مسئله ورود کنند و حق این رسانه را به عنوان صدای مردم بستانند.

 

دکتر حسن عبدالهی به عنوان یکی از نویسندگان هفته نامه ثلاث جنوب و از نویسندگان شهرستان کنگان نیز در این دیدار ضمن تشکر از حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان بوشهر و بازدید از شرایط هفته نامه استانی ثلاث جنوب گفت: وجه تسمیه ثلاث برگرفته از سه دهستان کنگان، طاهری(سیراف) و عسلویه می باشد. سه دهستانی که حدودا از زمان تفکیک استان بوشهر از استان فارس ایجاد شد.

وی اظهار داشت: برای سرپا بودن هفته نامه استانی ثلاث جنوب باید تمام ارگان های منطقه آستین همت را بالا بزنند. مسئولین می توانند در این امر مهم نقش ایفا کنند.

اسماعیل رمضانی یکی از ویراستاران هفته نامه ثلاث جنوب نیز در این نشست ضمن قدردانی از حضور مدیرکل ارشاد استان جهت بررسی و بازدید از اولین نشریه رسمی شهرستان کنگان( ثلاث جنوب) ، گفت: متاسفانه نگاه عمده مسئولین به حوزه رسانه، نگاه یک طرفه است که باید تغییر کند.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن