بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 63730
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 25 بهمن 99 11:06 ق.ظ

پنج شهرستان بوشهر در وضعیت زرد کرونا قرار گرفتند

ثلاث- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: طبق آخرین آمار و بررسی‌ها وضعیت شیوع ویروس کرونا در پنج شهرستان‌ جم، دیلم، کنگان و گناوه که تا پیش از این آبی(کم خطر) بودند به مانند شهرستان بوشهر به خطر متوسط (رنگ زرد) تغییر یافت و زرد شد.

پنج شهرستان بوشهر در وضعیت زرد کرونا قرار گرفتند

به گزارش ثلاث به نقل از خبرگزاری فارس، سعید کشمیری صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به گزارش نرم افزار سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: طبق آخرین آمار و بررسی‌ها وضعیت شیوع ویروس کرونا در پنج شهرستان‌  جم، دیلم، کنگان و گناوه که تا پیش از این آبی(کم خطر) بودند به مانند شهرستان بوشهر به خطر متوسط (رنگ زرد) تغییر یافت و زرد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: وضعیت شهرستان‌ تنگستان نیز که پیش از این زرد بود همانند دیر، عسلویه، دشتستان و دشتی در وضعیت آبی قرار گرفت.

کشمیری با اشاره به علت صعودی بودن کرونا در استان بوشهر گفت: رعایت کردن یا نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و برگزاری یا پرهیز از دورهمی‌ها و سفرها و میزان استفاده از ماسک را از جمله مهمترین عوامل تغییر رنگ کرونایی در استان بوشهر عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و عادی انگاری صورت گرفته از سوی مردم باعث شده شمار بستری‌های بخش‌های کرونا در این استان که تا پیش از این ۲ رقمی بود سه رقمی شود و در زمان حاضر ۱۰۱ نفر در این بخش‌ها بستری هستند.

کشمیری ادامه داد: در۲۴ ساعت گذشته ۲۶ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده‌اند که از این تعداد نتیجه آزمایش سه نفر مثبت بوده‌است؛ در زمان حاضر ۱۹ بیمار در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که از این مجموع پنج نفر در وضعیت تنفس با دستگاه قرار دارند.

کشمیری اضافه کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۸۶۵ نفر در استان بوشهر براثر ابتلا به این ویروس جان خود را ازدست‌ داده‌اند؛ همچنین تاکنون ۱۹هزار و ۳۳۳ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

 طبق رنگ بندی‌های کرونایی،  قرمز به معنای بسیار پرخطر، نارنجی به مثابه پرخطر، زرد مساوی با خطر متوسط و آبی نماد کم خطر است.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن