بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 64854
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 16 اردیبهشت 00 3:14 ب.ظ

وبینارمجازی آسیب شناسی اعتیاد توسط دانشجوکنگانی برگزار شد

ثلاث-وبینار مجازی آسیب شناسی اعتیاد توسط رحیم‌بن حسن دانشجو کنگانی برای دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی کنگان برگزار شد.

رحیم بن حسن درمورد اعتیاد و خطرات آن به خبرنگارثلاث گفت: اعتیاد یکی از بلاهایی است که همه انسان ها به ویژه جوانان را تهدید می کند و افزون بر آن ناهنجاری های روحی و عوارض جسمی در پی داشته و هزاران انسان را به کام مرگ فرستاده است.

وی افزود:اعتیاد علاوه بر ایجاد اختلافات خانوادگی که در نهایت به طلاق منجر می شود، زیان‌های اقتصادی و فرهنگی فراوانی را نیز ایجاد می‌کند.

بن حسن با بیان اینکه بر اساس پژوهش ها ۹۰% افراد معتاد مرد هستند گفت:ضعف اراده، تنهایی، افسردگی و همچنین لذت گرایی از جمله دلایلی هستند که جوانان را به سمت مواد مخدر سوق می‌دهند.

بن‌حسن افزود:دلیل دیگر روی آوردن افراد به اعتیاد را می توان در روابط فرد با گروه‌های اجتماعی کوچک مثل خانواده، مدرسه و همسالان را جست و جو کرد.

این دانشجوکنگانی ادامه داد:عوامل زمینه ساز دیگری از جمله مشکلات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه، شکاف طبقاتی و احساس محرومیت و.. در جامعه وجود دارد که می‌تواند در کشاندن افراد به سمت مواد مخدر موثر باشد.

این جوان کنگانی عنوان کرد:در مواد مخدر علاوه بر قربانی شدن خود شخصِ معتاد،خانواده وی نیزبا آسیب هایی ازجمله انزوای اجتماعی، طلاق ،بزهکاری، خشونت،بیکاری، فقر، افزایش بیماری های جسمی و روانی تضعیف ارزش های دینی و اخلاقی مواجه می شوند.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن