بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 65152
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 16 خرداد 00 11:28 ق.ظ

مدیرعامل برق استان بوشهردر گفتگو با ثلاث:

۹ ماه برق ارزان برای استان بوشهر / خاموشی‌های برق تا حد ممکن کاهش می یابد

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در گفتگوی اختصاصی با ثلاث در مورد بحث برق ارزان در فصل گرم سال و نرخ تعرفه برق برای استان بوشهر گفت: در ۹ ماه از سال مصرف برق استان بوشهر از نوع تعرفه گرمسیری محاسبه می‌شود.

بوشهر – مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق در استان بوشهر خاموشی‌ها را حذف می‌کند.

سایت خبری ثلاث – محسن صفایی: استان بوشهر یکی از استان‌های ساحلی در منطقه جنوب کشور است و دارای هوایی گرم و خشک است که استفاده از کولر و سیستم‌های سرمایشی مناسب جزئی از زندگی مردم است.

برق برای مردم استان بوشهر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به عنوان یکی از حیاتی ترین و مؤثرترین زیرساخت‌ها محسوب می‌شود که قطعی برق و خاموشی موقت هم برای مردم قابل تحمل نیست.

خاموشی برق و نوبت‌بندی طی هفته‌های گذشته موجب نارضایتی‌هایی در بین مردم شد که در این زمینه با مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت‌وگو کردیم.

به گزارش ثلاث، با توجه به اینکه استان بوشهر یکی از استان های ساحلی در منطقه جنوب کشور می باشد و بنا به اهمیت موضوع برق به عنوان یکی از حیاتی ترین و موثرترین زیرساخت ها برای این منطقه و بر حسب خاموشی هایی که در مقطعی خیلی کوتاه حدودا دو هفته پیش اعمال شد و چندین سوال دیگر، گفتگویی دوستانه و صریح با مهندس غلامرضا حشمتی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر انجام دادیم که در ادامه می خوانید.

ثلاث: در خصوص کاهش خاموشی های اخیر ، چه تلاش هایی از سوی مدیریت برق استان صورت گرفته است؟ در این راستا و به شکل مشخص، دکتر موسی احمدی نماینده مردم جنوب استان بوشهر در این راستا تا چه حد نقش داشته است؟

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر: تمامی مسئولین استانی از قبیل مجموعه استانداری و دولت ، نهادهای نظارتی و امنیتی و نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی در خصوص بهبود شرایط تامین برق استان و استفاده از ظرفیت های تولیدی مازاد در بخش های مختلف صنایع تمام توان و همت خود را بکار گرفته و همکاری مناسبی با مجموعه برق استان داشته اند.

ثلاث: آیا ممکن است که مردم استان بوشهر مجددا شاهد تکرار خاموشی ها باشدند؟

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر: با توجه به کاهش بارندگی های سال گذشته ، افزایش دمای هوا و افزایش بی رویه استفاده از مانیرها و رمز ارز های غیر مجاز در شبکه برق کشور ، چنانچه همکاری لازم در حوزه مدیریت مصرف برق خاصه در بخش خانگی که بیس از ۷۰ درصد مصرف برق استان را شامل می گردد جدی گرفته شود و کاهش ۱۰ درصدی مصرف را شاهد باشیم، ان شاءلله قطعی برق نخواهیم داشت؛ در غیر اینصورت، احتمال آن وجود دارد.

ثلاث: بحث برق ارزان در فصل گرم سال هنوز هم پابرجاست و اگر جواب مثبت است، نرخ تعرفه برق برای استان ما چقدر تفاوت دارد ؟

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر: بله در ۹ ماه از سال مصرف برق استان بوشهر از نوع تعرفه گرمسیری محاسبه می شود و مخفف ترین نرخ برق کشور را دارد که با نرخ ۲۷۰ ریال به ازای هر کیلووات ساعت می باشد و در صورت مصرف بیش از الگوی تعیین شده شامل افزایش پلکانی نیز می گردد.

ثلاث: با توجه به شروع زودهنگام گرمای هوا به نسبت سال های گذشته ، آیا برای کنترل شرایط و جلوگیری از پیک بار در استان، برنامه ای برای تغییر ساعات کاری ادارات وجود دارد ؟ در این خصوص از سوی شما چه اقدامی شده است ؟

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر: با هماهنگی صورت گرفته با استانداری محترم بوشهر، تغییر ساعات کار ادارات از اول خردادماه تا پایان مرداد ماه سال ۱۴۰۰ از ساعت ۶:۳۰ لغایت ۱۳ کاهش یافته که انتظار می رود حدود ۴۰ مگاوات کاهش و مدیریت مصرف داشته باشیم.

ثلاث: اگر مطلب خاصی وجود دارد که نیاز است اطلاع رسانی شود و از قلم افتاده، اضافه بفرمایید.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر: نکاتی در خصوص مدیریت مصرف برق وجود دارد که شهروندان گرامی می توانند انجام دهند. در ساعات پیک بار ۱۲ تا ۱۸ از وسائل پر مصرف نظیر : اتو ، ماشین های لباسشویی و ظرفشویی ، جارو برقی و فر استفاده نگردد. تنظیم دمای کولر روی ۲۵ درجه ، کاهش و خاموش نمودن لامپ های اضافی ، استفاده از لامپ های LED و در نهایت از هم استانی های گرامی خواهشمندیم چنانچه از مانیر و رمز ارز غیر مجاز استفاده می نمایند در تابستان پیش رو برای کمک به تولید و عدم قطعی برق مردم شریف استان، استفاده ننمایند و به زمان دیگری و با مجوزات قانونی پیگیری و اقدام نمایند.

ثلاث: از اینکه سوالات مردمی مجموعه ثلاث را با صراحت پاسخ گفتید سپاسگزاریم. از مدیر روابط عمومی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر جناب آقای فرزین پور که شرایط این گفتگو را تسهیل کردند نیز تشکر می نماییم.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر : بنده نیز از ازحمات شما در امر اطلاع رسانی قدردانی می نمایم.

گفتگو: محسن صفایی

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن