بروز شده در : پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 ساعت 7:18 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 65522
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 10 مرداد 00 7:21 ب.ظ

به همت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر؛

دستگاه اکوکاردیوگرافی برای بیمارستان کنگان تامین و راه اندازی شد

ثلاث- در راستای تقویت و ارتقای خدمات تشخیصی و درمانی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان، دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با پیگیری سرپرست بیمارستان کنگان اقدام به تأمین و تحویل بخشی از دستگاههای مورد نیاز این بیمارستان نمود.

 

در راستای تقویت و ارتقای خدمات تشخیصی و درمانی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان، دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با پیگیری سرپرست بیمارستان کنگان اقدام به تأمین و تحویل بخشی از دستگاههای مورد نیاز این بیمارستان نمود.
با توجه به افزایش بیماران کرونایی در کنگان و به تبع آن افزایش حجم مراجعین به بیمارستان کنگان و همچنین کمبود برخی دستگاه ها در تعدادی از بخش ها خصوصاً آی سی یو کرونا ، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بعد از اعلام نیاز و پیگیری تیم مدیریتی بیمارستان و در راس آن دکتر صادق مختارپور سرپرست این مرکز درمانی، با بررسی و نیازسنجی از این مرکز درمانی، تعدادی دستگاه مورد نیاز را تهیه و تحویل بیمارستان نمود و هم اکنون نیز راه اندازی شده است.
دو دستگاه مانیتور پرتابل ، یک دستگاه مانیتور سنترال (مرکزی) برای بخش ICU کرونا و دستگاه مهم و حساس و حیاتی اکوکاردیوگرافی همراه با پرینتر، دستگاه هایی است که دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تهیه و در اختیار بیمارستان امام خمینی کنگان گذاشته است. با تهیه این دستگاه ها، قسمتی از نیازمندی بخش های بیمارستان کنگان تامین خواهد شد.
گفتنی است اکوکاردیوگرافی یکی از ابرازهای بسیار مفید و دقیق در بررسی کالبد طبیعی و غیر طبیعی قلب می‌باشد. با استفاده از این روش می‌توان نمای دقیقی از دیواره‌های قلبی , دریچه‌ها و ابتدای سرخرگهای بزرگ را به دست آورد. غیر تهاجمی بودن این آزمون از امتیازهای خاص آن به شمار می‌رود.
قیمت این دستگاه دو کاره که هم اکو و هم سونوگرافی انجام می دهد یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان می باشد و از جمله دستگاه های پیشرفته در نوع خود می باشد.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن