بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 66935
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 1 بهمن 00 4:24 ب.ظ

امام جمعه اهل سنت کنگان:

اموات مردم روستاهای تمبک ، نخل غانم و قلعه میان در کنگان دفن می شود/ برای حل این معضل مسئولین تدبیر کنند

ثلاث- امام جمعه اهل سنت کنگان انتقاد کرد: اموات مردم روستاهای تمبک ، نخل غانم و قلعه میان در کنگان دفن می شود و این موضوع مشکلات زیادی را برای اهالی این روستاها ایجاد کرده است و لذا لازم است که مسئولین شهرستان برای حل این معضل تدبیر کنند. مردم این روستاها در گذشته آرامستان داشته اند.

 

نماز وحدت آفرین جمعه این هفته مورخ ۱ / ۱۱ / ۱۴۰۰ جامعه اهل سنت شهر کنگان با حضور انبوه نمازگزاران در مسجد جامع خلفای راشدین ( رض ) و به امامت شیخ محمد جمالی امام جمعه محترم برگزار گردید .
شیخ محمد جمالی در ابتدای خطبه اول نماز سخنان خود را با حمد و سپاس بدرگاه ایزد متعال و دعوت از نمازگزاران به تقوای الهی آغاز کرد .
وی در ادامه خطبه اول نماز پیرامون ره توشه سفر آخرت و ضرورت تدارک برای سفر ابدی اشاره کرد و گفت ، مرگ یکی از آفریده های خداست که مسئولیت انتقال نفس و روان آدمی از دنیا به آخرت را برعهده دارد و همانطوری که حیات و زندگی یک حقیقت و آفریده الهی است ، موت و مرگ نمی‌تواند به معنای فوت یا نیستی باشد بلکه عامل انتقال کامل نفس انسان از دنیا به آخرت است و از اینکه از مرگ بعنوان ( توفی ) یاد می‌شود چون از ریشه وفاست و بمعنی گرفتن چیزی است و اینکه خدا نفس انسانها را با مرگ بطور کامل به جهانی دیگر منتقل میکند .
وی از تقوا بعنوان بهترین ره توشه این سفر یاد کرد و گفت اینکه همگان به تقوا توصیه و سفارش میکنند نشان از اهمیت آن در سفر آخرت است .
شیخ محمد جمالی در خطبه دوم نماز به مشکل نبود آرامستان در روستاهای تمبک ، نخل غانم و قلعه میان جهت دفن اموات اشاره و ضمن نکوهش بی توجهی در تهیه و تامین زمین مناسب جهت قبرستان روستاهای مذکور گفت ، روستاهای مورد نظر در گذشته قبرستان داشته و برای نمونه در روستای تمبک سه محل برای دفن اموات موجود بوده ولی معلوم نیست با حضور شرکتها و تصرف اراضی روستا ، این قبرستانها چه سرنوشتی پیدا کرده اند .
وی ضمن انتقاد از متولیان امر گفت ، بی‌شک زمینهای قبرستان به فروش رفته و کسانی که وجوه آن را اخذ نموده اند بیایند و جوابگوی مردم باشند ‌.
وی عدم دیدن محل و زمینی برای قبرستان روستای تمبک در زمان تعریف تمبک جدید را نوعی بی احترامی به شعور مردم روستا قلمداد کرد و گفت ادامه این روند و سردرگمی مردم و انتقال اموات آنها به آرامستان کنگان قابل قبول نیست و باید مسئولان و متولیان امر مشخص نمایند زمین های قبرستانهای قدیم روستا چه سرنوشتی پیدا کرده و اگر کسی تملک نموده ، چرا بفکر تعیین محل جایگزین نبوده است .
ایشان بلاتکلیفی و ادامه وضعیت فعلی را جایز ندانست و خواستار ورود مسئولین محترم شهرستان ، شورای شهرستان و شورای روستاهای مذکور ، دهیاری‌ها و دیگر مراجع ذیصلاح جهت حل معضل مذکور شد .

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن