بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 28524
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 20 خرداد 95 7:28 ب.ظ

امام جمعه اهل سنت کنگان:

اهدا عضو شرعا جایز است/آگاهی بخشی و اطلاع رسانی ها در این خصوص بیشتر شود

اختصاصی ثلاث- امام جمعه اهل سنت کنگان تاکید کرد: اهدا عضو شرعا جایز است و لذا برای تبدیل این کار خوب به فرهنگ، باید آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتری شود.

 

شیخ محمد جمالی امام جمعه اهل سنت کنگان ضمن تبریک به مناسبت ماه مبارک رمضان، در خصوص موضوع اهدا عضو به خبرنگار ثلاث گفت: اهدا عضو شرعا جائز است به شرطی که به هیچ وجه امکان زنده ماندن شخص نباشد، مانند مرگ مغزی.

وی افزود: چنانچه اولیا و خانواده شخصی که عزیزشان مرگ مغزی شده، اجازه اهدا عضو بدهند، هیچ منع شرعی ندارد و اتفاقا اجر و ثواب زیادی نیزدارد.

امام جمعه اهل تسنن کنگان گفت: اهدا عضو یک فرد مرگ مغزی تا ۸ نفر را می تواند زندگی ببخشید و این موضوع اجر فراوانی دارد.

جمالی اذعان داشت: شاید خیلی از مردم فکر می کنند که این کار جایز نیست، مشکل به وجود می آورد و کسی حق اهدا عضو یک فرد به فرد دیگری را ندارد و لذا با اگاهی بخشی و اطلاع رسانی صحیح و کامل در سطح جامعه، همه مردم موضوع اهدا عضو را راحت قبول می کنند.

اوایل همین هفته نیز دکتر حسن حیدری رئیس بیمارستان امام خمینی کنگان در مصاحبه خود با ثلاث عنوان کرد: استان و شهرستان ما در بحث اهدا عضو اندکی عقب است و به طور مثال ما در سال گذشته فقط سه مورد اهدا عضو در استان داشته ایم و در مقابل ۴۸ موردی که نیازمند دریافت عضو بوده اند عدد بسیار ناچیزی است.

وی همچنین گفته بود: غییر نگرش خانواده هایی که قبل از این جریان باید متقاعد به اهدا عضو عزیزشان شوند بر عهده مدیران فرهنگی، سیاسی، اجرایی و مذهبی شهرستان است.

لینک خبر مصاحبه کامل رئیس بیمارستان کنگان در خصوص اهدا عضو   http://salas.ir/?p=28484

—-

آدرس سایت اهدا عضو      ehda.BUMS.AC.ir

 

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن