بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 66977
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 9 بهمن 00 7:13 ب.ظ

اشتغال بومی‌ها در پارس جنوبی و آمارهای مختلف/اظهاراتی که تکذیب شد

ثلاث- به دنبال اعلام آمار ۱۵ درصدی اشتغال نیروهای بومی استان بوشهر در منطقه پارس جنوبی، مدیرعامل این منطقه ضمن تکذیب این آمار، توضیحاتی در این زمینه ارائه کرد.

 

از زمان آغاز اجرای تأسیسات پارس جنوبی تاکنون یکی از موضوعاتی که همواره به عنوان مطالبه مردم استان بوشهر مد نظر بوده، اشتغال نیروهای بومی در این منطقه است که همچنان این مطالبه با جدیت دنبال می‌شود.

یکی از مهمترین اتفاقات در این مسیر، مصوبه سهم ۵۰ درصدی نیروی بومی در منطقه پارس جنوبی است ولی علی‌رغم پیگیری‌های صورت گرفته در دولت‌های مختلف و پیگیری نمایندگان ادوار مجلس، این موضوع آنگونه که انتظار می‌رفته محقق نشده است.

در حالی که آمارهای مختلفی از میزان اشتغال نیروهای بومی در پارس جنوبی منتشر شده بود، مصاحبه خبری هفته گذشته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر و اعلام آمار جدید باعث بروز و ظهور نگرانی و گلایه‌مندی از این وضعیت شد.

آماری جدید از نیروهای بومی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر روز دوشنبه هفته گذشته در جمع خبرنگاران با رد برخی ادعاها مبنی بر اشتغال بیش از ۳۰ درصد نیروی بومی در پارس جنوبی بیان کرد: بر اساس کد ملی بررسی کرده‌ایم و در حال حاضر فقط ۱۵ درصد از نیروهای شاغل در پارس جنوبی بومی استان بوشهر هستند.

مصدق کشاورزی اشتغال را یک حق برای جوانان استان دانست و خاطرنشان کرد: پیگیری‌های بسیار زیادی برای تقویت اشتغال نیروهای بومی در پارس جنوبی داشته‌ایم و امیدواریم در آینده شاهد بهبود این آمار باشیم.

وی در مورد عدم استفاده از ظرفیت‌های استان نیز گفت: در حالی که در استان خصوصاً در جنوب استان کارگاه‌های بزرگ تولید نان داریم و همه ظرفیت‌ها وجود دارد، نان را به صورت پروازی به پارس جنوبی می‌آورند.

این اظهارات مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر باعث شد تا طی روزهای اخیر شاهد اعلام موضع توسط برخی از مسئولان استان باشیم.

 

رد اظهارات مدیرکل کار استان بوشهر

در همین حال مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارس با رد اظهارات مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر به خبرنگار مهر گفت: طبق قانون، در همه مناطق ویژه و آزاد مسئولیت مسائل کار و اشتغال بر عهده اداره کار آن منطقه است و هرگونه آمار و اطلاعاتی در این زمینه باید از طریق این اداره اعلام شود و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نمی‌تواند به این مسائل ورود کند.

سخاوت اسدی با بیان اینکه چنین دخالت‌هایی و ارائه آمار اشتباه می‌تواند باعث بروز تنش‌هایی در جامعه شود که باید از این مسائل دوری و اجتناب شود اضافه کرد: در این شرایط خاص می‌طلبد که مسائل با دقت و وسواس خاصی بیان شود. مشخص نیست که این آمار از کجا آمده است. حتی یک برگ مکاتبه هم در این زمینه با ما نداشته‌اند که اطلاعات را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه اطلاعات باید بر اساس فرضیات مناسب شکل بگیرد و در اینجا فرضیات و خروجی مشخص نیست ادامه داد: بنده از زمان حضور در این مسئولیت به اداره کار دستور داده‌ام که اولویت باید با نیروی بومی باشد. تنها در صورتی از نیروی غیربومی استفاده می‌شود که نیروی بومی در آن رسته در استان وجود نداشته باشد. برای توانمندسازی نیروهای بومی با سازمان فنی و حرفه‌ای و دانشگاه صنعت نفت تفاهم همکاری امضا کردیم تا جوانان جویای کار مهارت و تجربه لازم را دریافت کنند.

ماجرای نان پروازی

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارس در مورد آوردن نان با پرواز به پارس جنوبی نیز گفت: بخش عمده نیازهای ما از طریق شرکت‌ها و گروه‌های فعال داخل استان و به‌ویژه در جنوب استان تأمین می‌شود و نان ما هم در همین منطقه تأمین می‌شود.

وی اشتغال بومی‌ها را یک اولویت دانست و تصریح کرد: شرکت‌هایی که این مسائل را رعایت نمی‌کنند به مرجع قضائی معرفی می‌شوند و اخیراً هم دو شرکت که تخطی کرده بودند به مرجع قضائی معرفی شدند و روند کار آنها اصلاح شد./ منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن