بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 67932
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 20 خرداد 01 1:47 ب.ظ

روستای ۱۵ هزار نفری «شیرینو» در انتظار یک دبیرستان

اهالی روستای شیرینو از توابع شهرستان کنگان خواستار ساخت دبیرستان پسرانه در این روستا هستند.

متن پیام شهروند خبرنگار :

روستای شیرینو با بیش از ۱۵ هزار نفر جمعیت در ۵۵ کیلومتری کنگان و ۲۷۵ کیلومتری بوشهر مرکز استان واقع است. مردم روستای شیرینو از توابع شهرستان کنگان استان بوشهر، درخواست ساخت یک دبیرستان پسرانه را در روستایشان دارند.

کمبود فضای آموزشی در کنار صنایع عظیم پارس جنوبی

روستای شیرینو نزد فعالین حوزه صنعت شاید بیشتر بواسطه استقرار هتل‌های برخی شرکت‌های پارس جنوبی و محل اسکان کارکنان منطقه ویژه و البته جاذبه‌های گردشگری آن شناخته می‌شود، با این حال اگرچه صنایع عظیم نفت و گاز پارس جنوبی در اطراف این روستا هستند، اما به لحاظ زیرساخت‌های آموزشی با کمبودهایی مواجه است و این مسائل موجب شد تا سالیان پیش شاهد تجمع تعدادی از اولیاء و دانش‌آموزان این روستا در مقابل ساختمان فرمانداری شهرستان کنگان باشیم که تنها یک مطالبه داشتند و آن احداث و راه‌اندازی دبیرستان برای فرزندانشان بود تا دیگر نیاز نباشد در سرما و گرما مسافت چند کیلومتری را طی کنند.

فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای ادامه تحصیل حق تمامی فرزندان این مرز و بوم است با این حال گویا روستای شیرینو به عنوان بزرگترین روستای استان بوشهر به دلیل نبود دبیرستان پسرانه، دانش‌آموزان آن به ناچار باید چندین کیلومتر راه طی کنند و برای فراگیری علم راهی روستای همجوار یا شهر سیراف شوند.
سالیان پیش تعدادی از مردم و دانش آموزان روستای شیرینو از توابع شهرستان کنگان رو به روی فرمانداری شهرستان کنگان جمع شدند و از مسئولان خواستند که دبیرستان در شیرینو راه اندازی شود.
تا کنون چندین جوان روستا در مسیر رفتن به مدرسه به علت تصادف جان باخته اند و حداقل انتظار ما از مسئولین این است اجازه ندهند باز هم این جاده قربانی بگیرد.
با توجه به فعالیت شرکت های پتروشیمی در منطقه شیرینو ؛ و مهاجرت برخی از کارکنان این شرکت ها برای اسکان در این منطقه ؛ روستای شیرینو با حدود ۱۵ هزار نفر جمعیت بعنوان بزرگترین روستای استان بوشهر قلمداد می شود.
مردم غیور و ولایتمدار بندر شیرینو همچنان چشم انتظار تحقق وعده‌ها؛ مطالباتی که سال‌هاست خاک می‌خورند،خوشبین هستیم در دولت جدید دبیرستان پسرانه راه اندازی شود.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن