بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 69688
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 2 آذر 02 11:06 ب.ظ

مدرس دوره سواد رسانه ای در گفتگو با هفته نامه ثلاث جنوب:

تولید محتوای هدفمند باعث تقویت برندینگ منطقه خواهد شد

ثلاث- مدرس دوره سواد رسانه ای در گفتگو با هفته نامه ثلاث جنوب اظهار داشت: تولید محتوای هدفمند باعث تقویت برندینگ منطقه خواهد شد.

 

دکتر علیرضا خرازی در دوره سواد رسانه ای که به میزبانی شرکت پتروشیمی مبین انرژی خلیج فارس برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار هفته نامه استانی ثلاث جنوب گفت: برای نخستین بار در استان بوشهر در خدمت مردم شهرستان عسلویه هستم؛ شهری که به عنوان قطب انرژی و اقتصادی کشور مطرح و  از ظرفیت های بسیار خوبی برخوردار است.  در حوزه برندینگ با توجه به پتانسیل‌های بالای موجود در این شهرستان، این شهرستان می‌تواند به عنوان برند کشور مطرح باشد.

شهری که بُعد اقتصادی آن بسیار پر رنگ است و جا دارد که در این حوزه بسیار به آن پرداخته و شناسانده شود.  مواردی از جمله این که ، منطقه ‌دارای چه ظرفیت‌ها و امکاناتی است و چه اقداماتی در حال انجام است و چند شرکت در این منطقه وجود دارد؟  به کدام بخش‌های کشور در حال خدمات رسانی است؟

در این منطقه ما شاهد سرمایه های انسانی بسیار خوبی هستیم همچنین ظرفیت های مناسبی در این شهر و منطقه وجود دارد و بعد فنی آن بسیار برجسته است.

 

 لزوم توجه به رسانه تخصصی

مدرس سواد رسانه ای افزود: وجود رسانه های تخصصی در حوزه نفت و گاز می‌تواند  نقش مهم و تعین کننده ای[به لحاظ رسانه ای] در سطح استان و کشور داشته  باشد.

همچنین اگر اقدامات موثری در بحث برندینگ انجام شود، ما بجز مخاطب داخلی، مخاطبان بین المللی نیز خواهیم داشت.

 

 دوره سواد رسانه‌ای و فضای مجازی

این عضو هیات علمی دانشگاه تصریح کرد: به نظر من موضوع سواد رسانه‌ای جزو موضوعاتی است که هم مدیران و کارشناسان روابط عمومی و هم خبرنگاران و مدیر مسئول رسانه‌ها باید نسبت به آن آگاهی پیدا کنند. “عصر امروز، عصر انفجار اطلاعات است” و رسانه‌ها پیام‌های مختلفی را از جنبه‌ها و زوایای گوناگون برای ما ارسال می‌کنند.

عملکرد ما زمانی در حوزه رسانه موفق محسوب می شود که مخاطب ما، از آن حالت منفعل خارج شود و یک مخاطب فعال باشد؛ مخاطبی که پیام را تجزیه و تحلیل کند و تشخیص دهد که آن رسانه پیام را با چه رویکردی منتشر می‌کند؛ هدف از ارسال پیام چیست؟  در علم کلاسیک ارتباطات، هر ارتباطی که از طریق رسانه شکل می‌گیرد، دارای هدفی می باشد و شناخت این هدف بسیار مهم است.

در عصر حاضر ما فقط با رسانه های رسمی رو به رو نیستیم؛ بلکه هر فرد یک رسانه محسوب می شود و هر شخصی می‌تواند در قالب یک رسانه، فعالیت داشته باشد و تولید محتوا کند، بنابراین لازم است در عصر رسانه های جدید، مخاطب توانایی تشخیص اخبار درست را از اخبار جعلی داشته باشد.  به عقیده بنده، با توجه به حضور صنایع متعدد در این منطقه، سواد رسانه‌ای جزو الزامات است.

 

تلاش برای تولید محتوای هدفمند

دکتر علیرضا خرازی در ادامه گفت:  لازم است صنایع مختلف به سمت تولید محتواهای جدید و به روز حرکت کنند. این تولید محتوا  است که می‌تواند منجر به جریان سازی شود، بنابراین باید دقیق و جذاب باشد؛ همچنین باید توانایی رفع نیازهای اطلاع یابی، خبری و رسانه‌ای مخاطب را داشته باشد.

تولید محتوای هدفمند باعث تقویت برندینگ صنایع منطقه خواهد شد و این دو، لازم و ملزوم یکدیگر هستند. همچنین شناسایی مخاطبان هدف نیز بسیار حائز اهمیت می باشد؛ بنابراین باید مخاطب هدف و صلایق و علایق آن ها را به خوبی شناخت.

  در پایان دکتر خرازی از خانه مطبوعات استان بوشهر و مجموعه پتروشیمی مبین انرژی خلیج فارس به ویژه روابط عمومی این شرکت برای هماهنگی و برگزاری شایسته این دوره آموزشی قدردانی کرد.

 

.

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن