بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 9:26 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 16586
تعداد نظرات:۵ دیدگاه
تاریخ انتشار:چهارشنبه 20 خرداد 94 2:39 ب.ظ

حسینی کنگانی به ثلاث پاسخ داد:

آخرین وضعیت شهرداری کنگان پس از دو پله ارتقا/ تفویض اختیار از وزارت به استانداری برای بررسی

اختصاصی ثلاث- شهردار کنگان گفت: وزارت کشور در خصوص طرح توجیهی ما مرتبط با ارتقا دو پله ای رتبه شهرداری کنگان، این پرونده را به استان تفیض اختیار کرده است و بنا به قول استانداری، قرار است، اولین پرونده ای باشد که مورد بررسی قرار می گیرد.

 

به گزارش ثلاث، وزارت کشور عملکرد شهرداری‌ها را هر پنج سال یک بار مورد بررسی قرار می‌دهد و چنانچه در آیتم‌های مورد نظرشان پیشرفت لازمه را ببیند، معمولا آن شهرداری را یک رتبه ارتقا می دهند.

شهرداری بندر کنگان در سال ۹۲ توسط وزارت کشور، به صورت یک جا دو پله ارتقا یافت و از رتبه شش به رتبه هشت صعود کرد. با این دو رتبه ارتقایی که حاصل شد، شهرداری کنگان راه ده ساله را در پنج سال طی کرد و پس از شهرداری بوشهر در رتبه دوم استان قرار گرفت.

فاکتور جمعیت، توسعه شهر و بودجه‌های عمرانی شهرداری، سه آیتم مهم برای ارتقا شهرداری به رتبه بالاتر است.

سازمان آتش نشانی، سازمان پارک‌ها و فضای سبز، سازمان اتوبوس رانی، مدیریت خدمات شهری، جذب بالای نیرو برای شهرداری کنگان، جذب اعتبارات، کمک‌های دولت در بحث حمل و نقل و فضای سبز، جذب اعتبار در بحث ترافیک شهری، از جمله امتیازاتی است که این شهرداری از قبل ارتقاء دو پله ای خود، می‌تواند به دست بیاورد.

بی گمان این اتفاق موجب تسریع در توسعه شهر کنگان می شود.

با این ارتقای رتبه، بازنگری طرح تفصیلی شهر کنگان، مسائل و مشکلات شهروندان در بحث ساخت و ساز و تغییر کاربری ها حل خواهد شد.

نباید از تلاش مجموعه شهرداری و شورای شهر کنگان به همراه مدیریت و تلاش شهردار و پیگیری مجدانه نماینده مردم جنوب استان و فرماندار وقت در این خصوص غافل ماند.

” وزارت کشور می گوید هر شهرداری که بخواهد سازمانی به مجموعه خود اضافه کند، باید طرح توجیهی برای آن داشته باشد.”

 

عبدالله حسینی کنگانی شهردار بندر کنگان در این خصوص به ثلاث گفت: پس از ارتقا شهرداری کنگان از رتبه شش به هشت، طرح توجیهی خود را به وزارت کشور ارائه دادیم.

وی اظهار داشت: طبق آخرین پیگیری های ما، وزارت کشور این موضوع را به استان تفیض اختیار کرده است و بنا به قول استانداری، قرار است موضوع (بحث نیروی انسانی و چارت اداری ما با توجه به رتبه شهرداری کنگان )، اولین پرونده ای باشد که مورد بررسی قرار می گیرد. انشاءالله به زودی این موضوع در دستور کار استانداری قرار می گیرد.

 

– وزارت کشور کمتر از یک ماه است که موضوع بررسی پرونده مربوط به ارتقا شهرداری را به استانداری بوشهر تفویض اختیار کرده است و شهرداری کنگان نخستین پرونده برای بررسی خواهد بود.

 

 

نظرات

  1. شکر says:

    با سلام… که اینطور… به امید پیشرفت و توسعه هر چه بیشتر کنگان

  2. حرف منصفانه says:

    امیدوارم هرچه سریعتر انجام بشه تا شاهد توسعه بیشتر باشیم
    مخصوصا در جذب نیروی بومی،، نیروی دلسوز، متخصص و کاری
    تشکر از تلاش مجموعه شهرداری و در راس آن شهردار کنگان و همه کسانی که در این امر همکاری کردند

  3. مرتضی شبانی says:

    وقتی شما تفاوت عمده ای را در راحتی مردم برای استفاده از خدمات شهرداری مشاهده نمی کنید این رتبه ها ….. دردی را دوا نمی کند.
    مهمترین اصل، شفاف سازی عملکرد شهرداری در تمامی امور می باشد. دوم دخالت دادن مردم و سمن ها برای اخذ تصمیم های مهم شهری. سوم توجه به زیرساخت های محیط زیستی و فرهنگی. و… شهری زنده است که زیرساخت های ارتباطی آن سرلوحه ی کارهای عمرانی آن باشد.

    ——–

    ثلاث- قسمتی از نظر شما ویرایش شد.
    کاربر گرامی، هنوز امتیازات مربوط به ارتقا درجه از جانب استان و کشور اعمال نشده است. طرح تفصیلی شهرداری ارسال شده و به زودی استانداری ان را مورد بررسی قرار خواهد داد.

  4. وطندوستی says:

    امروز برو فردا بیا … فردا بیا پس فردا بیا …بعدش پنجشنبه و جمعه و هفته ی بعد روز از نو و سر دوانی ازنو؟

  5. رضا says:

    جناب آقای شهردار،چرا میدان وسط شهر را به این روز درآورده اید؟؟شما که هنوز هیچ برنامه ای حتی جهت تخریب آن ندارید چه برسد به ساخت آن!!نزدیک یک ماه تمام است که نتوانسته اید نخاله های میدان را جمع آوری کنید و وضعیت بسیار زننده ای ایجاد کرده اید.نصف شهر هنوز کد پستی ندارند،تا دلتون بخواد هنوز خیابان و کوچه خاکی داریم،هنوز فضای سبز محله بی مصرف داریم،زباله های محله ها به شیوه بسیار مشمئز کننده ای حمل میشوند(همراه با سرازیر شدن شیرابه های گندیده و بسیار بدبو که از ماشین حمل زباله به بیرون ریخته میشود)و…..و…….و همچنین نیروهای جدیدی که در شهرداری جذب کردید نیروهای تحصیلکرده نبوده اند،هنوزز کشاورزان از کود مرغی در زمینهای کشاورزی درون محلات!!استفاده میکنند و علف های خشک را آتش میزنند و تمام مار و موش و عقرب مزارع بطرف منازل مردم هجوم میبرند،حال ارتقای رتبه به کدام فعالیت شما اختصاص یافته الله اعلم!!!

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن