بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 9:26 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 50060
تعداد نظرات:۶ دیدگاه
تاریخ انتشار:چهارشنبه 21 شهریور 97 0:20 ق.ظ

شهردار کنگان مطرح کرد:

اصلاح هندسی تقاطع های سطح شهر در راستای روان سازی ترافیک و ارتقا ایمنی است

ثلاث- شهردار کنگان گفت: اصلاح هندسی تقاطع های سطح شهر کنگان در راستای بهبود و روانسازی ترافیک و ارتقاء ایمنی شهر و شهروندان انجام می شود.

به گزارش ثلاث و به نقل از روابط عمومی شهرداری کنگان، مهندس رحیم جمالی شهردار کنگان در این باره اظهار داشت : اصلاح هندسی تقاطع های سطح  بر اساس درخواست شهروندان و ارتقا ایمنی شهر انجام می پذیرد .

وی ادامه داد: تقاطع ها به عنوان نقاط بحرانی در عملکرد شبکه معابر شهری از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. طراحی مناسب تقاطع از لحاظ هندسی و بهینه بودن  شاخص های  ترافیکی عملکردی و کنترلی آنها، گام مهمی در ایمن سازی و کاهش تصادفات و افزایش مطلوبیت سفرهای درون شهری است .

شهردار کنگان عنوان کرد: در حال حاضر اصلاح هندسی تقاطع دارایی در حال  انجام  است .

جمالی اظهار داشت: متاسفانه در سطح شهر کنگان نقاط و گره های حادثه ساز زیادی وجود دارد که به مرور و براساس اولویت و حجم ترافیک اصلاح خواهند شد . استفاده از دانش روز ترافیک و طراحی مطلوب و استفاده از تجربه صاحب نظران دراین اصلاحات همواره مد نظر بوده و در یکسال گذشته اغلب نقاط و گره های حساس و پرتردد شهر اصلاح شده اند .

 

 

نظرات

  1. عظیم says:

    ازاقدام موثرشهرداری تشکر می شود

  2. همشری says:

    با سلام.کارهای عمرانی مجموعه شهرداری کنگان قابل تقدیر می باشد.منتهی در خصوص حذف چراغ قرمز تقاطع خیابان دارایی به بلوار امام به نظرم یکسری مشکلاتی ایجاد شده است.در مواقع شلوغی علی الخصوص غروب ها وسایل نقلیه ای که از سمت خیابان دارایی به بلوار امام خمینی وارد می شوند و قصد رفتن به سمت مرکز شهر از دور برگردان را دارند..با مشکل مواجه می شوند به دلیل اینگه فاصله دور برگردان تا تقاطع خیابان دارایی بسیار کم است و به راحتی نمی توان در لاین سمت چپ برای دور زدن قرار گرفت..همچنین ورود به لاین روبرو بلوار امام جهت تغییر مسیر به سمت مرکز شهر نیز به علت ازدحام و ترافیک خطر آفرین است..در صورتی که قبلا که چراغ قرمز بود این مشکلات وجود نداشت.

  3. م. ربیعی says:

    ضمن تشکر از زحمات و اقدامات خوب شهردار و شورای شهر برای رفع معضل ترافیک، دو نکته متذکر می شود ۱- مجوز برای مراکز درمانی و تجاری جدید در وسط شهر اعطا ننمایند تا از تمرکز خدمات در وسط شهر و ایجاد ترافیک کاسته شود با تخفیف در عوارض و مجوزها تشویق نمایند که در حاشیه شهر ایجاد گردد هم به عمران آن مناطق کمک می کند و هم از تمرکز خدمات در وسط شهر کاسته می شود

    ۲- با ایجاد زیر گذر یا روگذر خودرو رو امکان جابجایی بین شمال و جنوب شهر فراهم شود ( هر چقدر شهر بزرگتر شود این نیاز بیشتر می شود )

  4. شهروند says:

    در خصوص خیابان دارایی که طرحتون افتضاح بود,همون پشت چراغ موندن بسیار ایمن تر بود تا این طرح مسخرتون

  5. وبگرد says:

    سلام
    طرحی که برای خیابان دارایی اجرا شده از نظر ایمنی و مهندسی یکی از بدترین کارهای انجام شده است.
    اگر قرار بر ورود به خیابان دارایی از سمت بلوار امام خمینی است باید مثل ورودی خیابان وحدت دارای چراغ قرمز ثانیه شمار داشته باشد،اگر قرار بر ایجاد دوربرگردان بود باید بعد از فروشگاه پاندا اجرا میشد نه دقیقا نزدیک خیابان شلوغ هفده شهریور.
    چند روز قیل هم بجای اصلاح اشتباه،دوستان اومدن و با ایجاد یک حاشیه راه جدید اقدام به تنگ تر کردن بلوار کردند که یعنی ماشینهایی که درحال دوردن هستند با سایر ماشینهایی که درحال حرکت مستقیم هستند باهم تصادف نکنند که خودش باعث افزایش ترافیک شده.مورد بعد اینکه دوستان قبل از خیابان هفده شهریور اقدام به نوشتن کلمه احتیاط و علامت محدودیت سرعت کردند که سه چهار روزه پاک شد و کوچکترین تاثیری در حل این اشتباه مهندسی نداشت.(چون باید از رنگهای ترافیکی مخصوص استفاده بشه نه رنگ معمولی).
    پیروز باشید/

  6. احمدی says:

    با سلام و تشکر یه چال اسکتدرون بزرگ بین چهارراه وحدت و کوچه ایستگاه ماشین های دیر از سالها پیش وجود داره که فکر میکنم دوره چهارتا شهردار رو به خودش دیده. پروژه ها رو همه تعطیل کنید فکراتون روهم بریزید بلکه بتونید همین یه قلمو درستش کنید. بعد کجای کتاب ترافیک نوشته چراغ قرمز باید جمع بشه که دارین با هندسه معابر رو تنگ و باریک میکنید؟!

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن