بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 20439
تعداد نظرات:۹ دیدگاه
تاریخ انتشار:جمعه 13 شهریور 94 3:34 ب.ظ

در نشست شهردار سیراف با مردم مطرح شد:

احداث بزرگ ترین پارک و ورودی شهر سیراف / کاشت ۴ هزار اصله نهال در دره لیر

اختصاصی ثلاث- شهردار سیراف در نشست با مردم این شهر به افزایش اعتبارات تملک دارایی، احداث بزرگ ترین پارک سیراف، احداث ورودی سیراف، کاشت ۴ هزار اصله نهال در دره لیر و غیره به عنوان بخشی از عملکرد این نهاد طی یک سال گذشته اشاره کرد.

به گزارش ثلاث، پس از اینکه غلامحسین حیدری که عضو شورای اسلامی شهر سیراف بود به عنوان شهردار این شهر انتخاب شد، به همراه شورای اسلامی این شهر سه نشست صمیمی با مردم برگزار کردند که در آن به پرسش های مردمی نیز پاسخ داده شد.

دو نشست قبلی شهردار در حسینیه امام خمینی و مسجد النبی سیراف انجام شد و لذا نشست سوم در حسینیه حضرت ابوالفضل برگزار شد که استقبال مردمی بسیار خوبی از آن به عمل امد.

در ابتدا شورای اسلامی شهر سیراف گزارشی از عملکرد خود را ارائه داد.

سپس شهردار سیراف گزارشی از عملکرد این نهاد را ارائه داد و بعد از آن به پرسش های مردمی پاسخ داده شد.

مطلبی که در ادامه می خوانید، بخشی از پرسش و پاسخ های مردم و شهردار سیراف است که به صورت خبر زیر تحریر شده است.

 

در یک سال گذشته اموال و دارایی هایم تغییر نکرده فقط دو وام جهت پرداخت بدهی گرفته ام

شهردار سیراف قبل از اعلام گزارشی از فعالیت شهرداری، به شفاف سازی در خصوص مال و دارایی خود پرداخت و گفت: مال و دارایی بنده همان چیزی است که حدودا یک سال پیش در سایت خبری ثلاث نیز آن را اعلام نموده ام فقط دو وام ۳۰ و ۲۰ میلیون تومانی برای پرداخت بدهی هایم گرفته ام ضمن اینکه حقوق بنده نیز حدودا ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. سایر دارایی بنده شامل یک ساختمان که در ان ساکن هستم و یک آپارتمان که آن را اجاره داده ام و نهایتا پست بانکی که به نام همسرم تغییر مالکیت داده ام و خدا را شکر از درامدهای حاصله زندگی خوبی دارم.

غلامحسین حیدری افزود: بنده برج ۸ سال ۹۲ به عنوان شهردار سیراف انتخاب شدم لذا قبل از ورود بنده و در برج تیر ماه، توزیع اعتبارات تملک دارایی انجام شده بود که مبلغ آن یک میلیارد و ۹۹۰ میلیون تومان( مربوط به دولت قبل) بود.

افزایش اعتبارات تملک دارایی

وی خاطرنشان کرد: در توزیع اعتبارات سال ۹۳ با احتساب مصوبات سفر مقام معظم رهبری اعتبارات ما به حدود ۵ میلیارد تومان رسید. علاوه بر این، یک سری کمک هایی از شرکت ها گرفتیم، توانستیم راه تعاملی را با پالایشگاه نیز ایجاد و برقرار کنیم، معوقات گذشته و ماده ۷۷ را نیز اخذ نمودیم.

اعتبارات سفر پر خبر مقام معظم رهبری

شهردار سیراف گفت: از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری یک لودر،  مینی لودر و دو کامیون حمل زباله و یک ماشین اتش نشانی برای شهرداری سیراف خریداری کردیم.

احداث دو پروژه بزرگ: راه ورودی و بزرگ ترین پارک سیراف

حیدری اظهار داشت: راه ورودی سیراف و احداث بزرگ ترین پارک سیراف با نام وحدت از اقدامات شهرداری سیراف در بحث توسعه است. این پارک با ۱۴ هزار متر مربع و یک طراحی جدید و ظرفیت حضور ۲ هزار نفری در نوع خود و در سطح استان کم نظیر است.

کاشت ۴ هزار اصله درخت متنوع و سازگار با محیط در دره لیر

وی در ادامه گفت: یکی از برنامه های بنده در روزی که شهردار شدم بحث درخت کاری بود لذا تصمیم گرفتم گونه ای از یک نوع درخی که مناسب منطقه ما نبود( کنو کارپوس)، ریشه های سطحی دارد، اثار تخریبی زیادی برای لوله های فاضلاب دارد را دور بریزم و بجای ان ۴۰-۵۰ گونه از درختان سازگار با محیط منطقه از جمله درختان انجیر بنگال، انجیر معابد، سپستان، لوز، چریش و…به تعداد چهار هزار اصله در دره لیر کاشت کنیم تا بوستانی زیبا ایجاد شود. جلیوگیری از شسته شدن خاک و تصفیه هوا از مزایای دیگر کاشت این درختان است.

مشاور ما در این امر جناب آقای محرابی از کارآفرینان برتر استان بوشهر بود.

شهردار سیراف اضافه کرد: امسال نیز در بحث گردشگری اعتبار خوبی از فرمانداری گرفتیم که دره لیر را سر و سامان خواهیم دهیم. درآمدزایی آثار برای ما خیلی مهم است و می توان این موضوع را به دست جوانان در قالب سازمان یافته و تشکل های ثبت شده واگذار کرد.

حضور ارزشمند استاندار در سیراف/نگاه ویژه و قول مساعد استاندار

حیدری خاطرنشان کرد: هفته گذشته شاهد حضور ارزشمند جناب دکتر سالاری استاندار محترم برای افتتاح ورودی سیراف بودیم. خوشبختانه جناب استاندار نگاه ویژه ای به بندر تاریخی سیراف دارد. وی تصریح کرد: دکتر سالاری استاندار محبوب استان در مورد طرح ویژه  سیراف و پتانسیل گردشگری شهر قول مساعد دادند و به طور خاص دستور پیگیری را صادر کرده اند. با توجه به شناخت خوبی که دکتر سالاری از سیراف دارند تاکید کردند که طراحی طرح ویژه طوری باشد که آثار تاریخی برای شهر یک منبع درآمد زا باشد.

شهردار سیراف اطمینان داد: دراستای توسعه پایدار و زیرساختهای گردشگری سیراف، اقدامات خوبی صورت خواهد گرفت.

راه ورودی سیراف نمونه ای از رایزنی، هنرمندی و مدیریت شهرداری و شورای اسلامی

وی ادامه داد: شهرداری با دست خالی اقدام به کلنگ زنی پروژه میلیاردی ورودی سیراف نمود؛ پروژه ای که سر جمع ۴،۵ میلیارد تومان هزینه ان است ولی ما تا کنون فقط ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کرده ایم و باقی آن را با رایزنی، مدیریت، تدبیر و چانه زنی فراهم نمودیم.

جمعیت کنونی، ۲ تا ۳ برابر سرانه جمعیتی طرح جامع شهر سیراف است

شهردار سیراف گفت: یک تشکر ویژه نیز از جناب استاندار بابت ابلاغ طرح جامع شهر سیراف دارم. البته این طرح بر اساس سرانه ۳ هزار و ۵۰۰ نفر( سال ۸۶-۸۷ ) بسته شده است. جمعیت آماری حال حاضر سیراف بیش از ۷ هزار نفر و جمعیت غیر اماری ما حدود ۱۳ هزار نفر می باشد.

این طرح هم اکنون قابلیت اجرایی ندارد. فرایند این طرح خیلی زمان بر بوده است؛ فرایند شروع این طرح توسط مشاور و و سپس تصویب ان در شورای عالی معماری خیلی طولانی شده است.

حیدری درخواست کرد: از استاندار محترم بنا به دو دلیل تقاضای بازنگری در این طرح را داریم. اول اینکه نسبت سرانه و کاربری هایی که در این طرح تعریف شده دیگر وجود ندارد و دلیل دوم این است که چاه مجنون در محدوده قانونی سیراف قرار دارد ولی هم اکنون به روستایی جداگانه تبدیل شده و برای خود طرح هادی دارد ضمن اینکه محدوده باغ شیخ نیز توسط منطقه ویژه ( ۸۰- ۹۰ هکتار) خریداری شده و جهت توسعه در آینده و برای مردم هیچ کارایی ندارد. شرایط گره خورده امروز ما مستلزم توسعه حریم شهر سیراف است.

پیشنهاد: ۸۰ هکتار از اراضی تملک شده توسط منطقه ویژه پارس به محدوده شهر سیراف واگذار شود

وی اذعان داشت: منطقه ویژه پارس تا کنون کمک شایسته و قابل ذکری برای سیراف نکرده است؛ حداقل در حق مردم این دیار لطفی داشته باشد و زمین هایی که تملک کرده( ۹۰ هکتار) را به محدوده شهر سیراف بدهد تا وزارت کشور و استانداری بتواند روی آن تخصیص کاربری کند تا زمین های منطقه احمدآباد را به طور رایگان با زمین های مذکور برای مردم معاوضه کنیم و به همراه آن خدمات رایگان مانند آب، گاز و.. نیز ارائه دهیم تا مردم در منطقه احمد آباد ساخت و ساز نکنند و زمین میراث فرهنگی سالم بماند.

روگذر ضلع جنوبی سیراف نقشی اساسی در توسعه شهر و کم کردن سوانح رانندگی دارد/ منطقه ویژه پارس و اداره راه پای کار بیایند

وی در خصوص رو گذر ورودی سیراف در ضلع جنوبی نیز گفت: علی رغم وعده های منطقه ویژه پارس هنوز این روگذر در ضلع جنوبی محقق نشده است. جوانان زیادی در این محل جان خود را از دست داده اند و به هیچ وجه اهمال در این این کار توجیه پذیر نیست. گلایه دوم ما از اداره راه به عنوان متولی راه هاست و این وظیفه ذاتی این نهاد است و باید راه دسترسی به شهرها را در اولویت کار خود بگذارد.

شهردار سیراف گفت: در پایان تشکر ویژه از شورای اسلامی سیراف دارم؛ تمام این خدمات مدیون اتحاد و همدلی شورا و  حمایت مردم و دلگرمی حمایت از طرف امام جمعه است و همچنین از فرماندار و بخشدار محترم نیز به طور خاص تشکر می کنم.

 

 

عکس: علیرضا پرهیز

 

IMG_0856 [640x480] IMG_0860 [640x480] IMG_0878 [640x480] [640x480] IMG_0879 [640x480] [640x480] IMG_0883 [640x480] [640x480] IMG_0890 [640x480] [640x480] IMG_0892 [640x480] [640x480] IMG_0905 [640x480] [640x480] IMG_0906 [640x480] [640x480] IMG_0907 [640x480] [640x480] نشست صمیمی شوری سیراف ا با مردم ۲ [۶۴۰x480] نشست صمیمی شهردار سیراف با مردم [۶۴۰x480]

 

 

//

 

نظرات

  1. ناشناس says:

    احسنت برعملکرد شهرداروشورا

  2. ناشناس says:

    حیدری مردعمل و کار وتلاش وابادی

  3. علي says:

    پس شما از زمینهایی که گرفته خبر ندارید

  4. صادق says:

    تشکروسپاس فراوان خدمته شهردار وشورای عزیز که حین این زمان اندک وبودجه کم کارهای زیرساختی مهمی انجام دادن همچون راه ورودی که انشاا…قضیه گمرک هم هرچه سریعتر حل بشه…خداوند پشت پناهتون

  5. محمد says:

    بله این نتیجه اعتماد کردن به بومی ها هست کاش زودتر از این شهردار بومی داشتیم

  6. ناشناس says:

    واقعا شورا وشهردار عملکرد بسیار خوب و در خور شایسته ای داشتند متشکریم برادران

  7. سلام says:

    آیا میدانید علت عدم حضور مردم در این جلسه نارضایتی مردم از عملکرد شورا و شهردار است سیراف بیش از ۷۵۰۰ نفر جمعیت دارد چرا بیش از بیست نفر شرکت کننده نبود اینم قشر بخصوصی مشت نشانه خروار است

  8. عادل says:

    جای تامل است هر چیزی که در سیراف افتتاح می شود بزرگترین ومهمترین است مگر در سبراف چندتا بزرگترین و مهمترین داریم اگر شرکت محمدیان خیابان نمی ساخت در این دو سال پروژه ای نبود که افتتاح شود در صورتیکه شهرهای دیگر در هفته دولت پروژه های زیادی افتتاح کردند پس باید به فکر چاره بود

  9. محمد says:

    درود برشهردار وشورای بومی که واقعا تاالان مخلصانه کار کردن خسته نباشین

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن