بروز شده در : جمعه 25 اسفند 1402 ساعت 9:51 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 5950
تعداد نظرات:۴ دیدگاه
تاریخ انتشار:دوشنبه 21 مهر 93 7:42 ق.ظ

یک نکته مهم در مورد پنجشنبه بازار کنگان

(نظرات سایت/ علی صوفی): به نظر میرسد ایجاد کمیته ای بنام کمیته نظافت شهری و ارائه برنامه های جلب مشارکت عمومی ، همسویی دستگاههای اجرایی و نزدیکتر شدن ارتباط مردم و دستگاهها در جهت ارتقاء سطح بهداشت عمومی و روحیه نشاط و شادابی در شهرستان کنگان بسیار ضروری است. که این کمیته نظافت شهری اطلاع […]

(نظرات سایت/ علی صوفی):

به نظر میرسد ایجاد کمیته ای بنام کمیته نظافت شهری و ارائه برنامه های جلب مشارکت عمومی ، همسویی دستگاههای اجرایی و نزدیکتر شدن ارتباط مردم و دستگاهها در جهت ارتقاء سطح بهداشت عمومی و روحیه نشاط و شادابی در شهرستان کنگان بسیار ضروری است.
که این کمیته نظافت شهری اطلاع رسانی در مورد پاکسازی فضاهای عمومی شهر و اماکن عمومی و پایش شرایط بهداشتی نحوه دفع فاضلاب ، کشتارگاهها، دفع پسماند، پایانه ها ، بیمارستانها ، مراکز اداری بازارها را عنوان کرد.

ضرورت دارد که فرهنگ سازی در خصوص بهداشت عمومی با جدیت برنامه ریزی و دنبال شود.

مرکزبهداشت نیز بهتر است به این مکان های پرتردد(پنجشنبه بازار) نگاهی بیاندازد و رعایت بهداشت را یادآوری کنند و چه خوب است شهرداری غیر از گرفتن عوارض از نظر بهداشت نیز به این مکان ها امتیازاتی را بدهند چرا که بهداشت در این مکان ها قطعا بر سلامتی مردم و زیبایی شهر ارتباط مستقیم دارد..
با توجه به اینکه ایجاد امکانات بهداشتی یکی از مولفه های اساسی فرهنگ سازی است،مسئولین بهداشت و شهرداری می توانند با فرهنگ سازی و آموزش رعایت بهداشت همه جانبه انگیزه عموم مردم و کسبه و بازاریان را نیز در آن محل در ادامه بیشتر کنند تا شاهد وجود زباله ها در شهرمان نباشیم.
برای بهبود و ضعیت موجود باید نکات زیر را مدنظر قرار دهیم.
ـ اطلاع رسانی مستمر به افراد جامعه برای ارتقای سطح آگاهی‌های بهداشتی
ـ آمادگی دائمی سرویس‌های خدمات بهداشتی برای اقدام سریع در برابر خطرات آتی و اضطراری که سلامت فرد و جامعه را تهدید می‌کند
ـ ترویج اصول علمی بهداشت عمومی در جامعه به منظور تغییر سبک زندگی و اصلاح رفتارهای فردی و اجتماعی در مقابله با تهدیدهای سلامتی
در پایان امیدواریم همه مردم و مسئولان در انجام وظایف خود کوتاهی نکنند که شاهد شهری زیبا و در خور شان مردم نجیب این دیار باشیم.

نظرات

  1. احمدی says:

    راه کار مناسبی است امیدوارم مسئولین از انتقادات سازنده استفاده کنند

  2. حصیری says:

    نکته نظر ایشان بسیار خوب است براستی که با جابجایی پنجشنبه بازار دردی دوا نمیشود فرهنگ سازی مهمتر هست

  3. پوریا says:

    این کارها باید راس کار باشد صد افسوس که مسئولان توجهی به این مسائل ندارند

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن