بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 49487
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 21 مرداد 97 1:00 ق.ظ

دادستان شهرستان کنگان در گفتگو با ثلاث:

کوتاهی در نظارت بر بازار برای دستگاه قضا پذیرفتنی نیست/ با احتکار کنندگان در کنگان برخورد می شود

اختصاصی ثلاث- دادستان شهرستان کنگان گفت: نیاز مبرم است که مسئولین مربوطه در شهرستان کنگان نسبت به اقدامات نظارتی خود در بحث کنترل قیمت‌ها و بازار، دقت بیشتر و عزم والاتری داشته باشند؛ دستگاه قضا هیچگونه کوتاهی را در این باره نمی تواند بپذیرد.

سید احمد موسوی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کنگان در گفتگو با خبرنگار ثلاث اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت‌های بی‌دلیل و نامتعارف در بازار، عده‌ای سودجو و فرصت‌طلب با بهانه‌هایی همچون موضوع تحریم‌ها و برجام، مبادرت به احتکار و گران‌فروشی می‌کنند به‌نحوی‌که هرروز شاهد افزایش قیمت در برخی کالاها و اجناس هستیم که عموماً ارتباط چندانی به موضوع تحریم ها یا برجام ندارد.

وی تصریح کرد: با این وصف و با توجه به مطالبه عمومی، احتکار کنندگان بدانند که دستگاه قضایی در برابر آنان کوتاه نخواهد آمد. از آنجایی که احتکار نیز موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور می‌شود، لذا دستگاه قضایی در این خصوص برخوردی قاطع و بدون اغماض با عاملین ان خواهد داشت.

دادستان شهرستان کنگان خطاب به مسئولان مرتبط با این موضوع در شهرستان کنگان تاکید کرد: شما مسئولین مرتبط با حوزه بازار و نظارت بر آن به عنوان عوامل اجرایی و نظارتی مورد اعتماد مردم، نیاز است که با جدیت بیشتری پیگیر وضعیت کنونی باشید . نیاز مبرم است که نسبت به اقدامات نظارتی خود در بحث کنترل قیمت‌ها و بازار، دقت بیشتر و عزم والاتری داشته باشید. دستگاه قضا هیچگونه کوتاهی را در این باره نمی تواند بپذیرد.

موسوی گفت: دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کنگان تمام دستورات لازم به همه ضابطین خاص و عام جهت شناسایی احتکار کنندگان، انبارهای مجاز و غیرمجاز و انبارهای خانگی را صادر نموده است تا در سریع‌ترین زمان نسبت به کشف کالاهای انبارشده اقدام و عاملین این بی اخلاقی ها را شناسایی نمایند.

وی اظهار داشت: بدیهی است که احتکار کالاهای ضروری مردم و گران فروشی از جرائمی است که علاوه بر ایجاد بی اعتمادی در جامعه به لحاظ شرعی نیز حرام می باشد.

دادستان شهرستان کنگان عنوان کرد: از سازمانهای متولی در خصوص تنظیم بازار و ساماندهی قیمت ها در شهرستان کنگان انتظار ورود بیشتر و اعمال دقیق و قاطعانه قوانین و مقررات را داریم.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن