بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 67122
تعداد نظرات:۳ دیدگاه
تاریخ انتشار:سه شنبه 26 بهمن 00 6:18 ب.ظ

دستور دادستانی کنگان برای عقب نشینی چند نهاد از حریم ۶۰ متری دریا

ثلاث- دادستان شهرستان کنگان گفت: حریم ۶۰ متری دریا وفق ماده ۷ قانون اراضی مستحدث و ساحلی، قابل تملک و تصرف خصوصی نیست و همه مردم باید از این موهبت و نعمت الهی استفاده نمایند.

 

به گزارش ثلاث، دادستان شهرستان کنگان گفت: حریم ۶۰ متری دریا وفق ماده ۷ قانون اراضی مستحدث و ساحلی، قابل تملک و تصرف خصوصی نیست و همه مردم باید از این موهبت و نعمت الهی استفاده نمایند.

اکبر احمدی اظهار کرد: با بررسی و بازدید میدانی مشخص شد که برخی اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از شرکت های مستقر در حوزه منطقه پارس ۲ کنگان و اداره آموزش و پرورش شهرستان کنگان و پدافند هوایی سیراف، اقدام به تصرف حریم ۶۰ متری دریا نموده اند.

وی افزود: وفق ماده ۱۱ قانون اراضی مستحدث و ساحلی، منابع طبیعی مکلف است به محض اطلاع به وسیله نیروها و مامورین خود نسبت به رفع تجاوز به حریم ۶۰ متری دریا اقدام کند و سپس مراتب برای رسیدگی به موضوع و تعقیب کیفری کتبا به دادسرای محل اعلام نماید.

دادستان کنگان گفت: دستورات لازم به منابع طبیعی داده شد تا ابتدا مهلت مشخص به متجاوزین به حریم ۶۰ متری داده شود تا راسا نسبت به رفع تصرف اقدام نمایند و در صورت عدم رفع تصرف در مهلت مقرر، علاوه بر تشکیل پرونده کیفری علیه آن شخص اعم از حقیقی یا حقوقی، وفق ماده ۱۱ قانون اراضی مستحدث و ساحلی، نسبت به انجام وظایف قانونی مبنی بر رفع تجاوز اقدام و مراتب اعلام گردد؛ در غیر این صورت به عنوان ترک فعل از انجام وظایف قانونی قابل پیگرد خواهد بود.

*

لازم به یادآوری است که از ابتدای سال جاری تا کنون ، بیش از ۱۵ هکتار آزاد سازی سواحل  شهرستان کنگان با جانمایی حریم دریا توسط منابع طبیعی  انجام شده است . با توجه به ورود دولت، علاوه بر دستگاه قضا، انتظار داریم  سازمانها و ادارت دولتی بدون تشکیل پرونده قضایی راسا اقدام به رفع تصرف حریم ۶۰ متری دریا نمایند.

اخبار مرتبط

نظرات

  1. ناشناس says:

    در بندر سیراف به علت کمبود زمین وتعیین تکلیف نشدن حریم ۶۰ متری دریا،حریم منابع طبیعی، حریم وآثار باستانی وحریم شهر ؛به نوعی تمام حریم در تصرف قرار گرفته است .

  2. ناشناس says:

    دادستان محترم
    لطفا قبل از هرگونه اقدام قضایی مراتب ذیل از دستگاه های ذیربط مطالبه فرمایید؛در بندر سیراف نسبت به زمین های متصرف حریم ۶۰ متری دریا،حریم رودخانه های فصلی،حریم های کشاورزی،حریم منابع طبیعی، حریم وآثار باستانی وحریم شهر ؛تعیین تکلیف فرمایید.و نسبت به صدور اسنادثبتی در زمان رامشی(پدر وپسر) که خود از وابستگان ومنسوبین خان(شیوخ) منطقه می باشد.مورد رسیدگی قرار دهید. نسبت به تصرف منابع طبیعی وسواحل توسط شرکت های خصوصی ودولتی از نایبند تا شهرستان دیر نیاز به رسیدگی دارد.اینها عرصه را بر طبیعت،هوا ،دریا ومردم بسته اند.از ثلاث برای پیگیری دلسوزانه تشکر می کنم.

  3. قاسمی says:

    خب بیشترین تصرفات متعلق به پارس شمالی و کارخانه سیمان کنگان است که کیلومترها از ساحل رو گرفتن .اقای دادستان چرا از همین شرکتهای دولتی برای رفع تصرف شروع نمیکنن؟؟

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن