بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 1634
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 17 تیر 93 2:48 ب.ظ

خلیج فارس

سردار عباس زاده: احساس امنیت بوشهری ها رو به افزایش است

ثلاث : فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: براساس نظر سنجی هایی که از سوی موسسه های معتبر دانشگاهی انجام شده، احساس امنیت در بوشهر و رضایت مندی از نیروی انتظامی در استان رو به افزایش است.به گزارش ثلاث و به نقل از خلیج فارس؛ سردار حیدر عباس زاده در نشست مشترک با اعضای شورای شهر […]

ثلاث : فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: براساس نظر سنجی هایی که از سوی موسسه های معتبر دانشگاهی انجام شده، احساس امنیت در بوشهر و رضایت مندی از نیروی انتظامی در استان رو به افزایش است.

به گزارش ثلاث و به نقل از خلیج فارس؛ سردار حیدر عباس زاده در نشست مشترک با اعضای شورای شهر بوشهر افزود: فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: مهمترین دلیل ارتقا وضعیت امنیتی استان، این است که مردم بوشهر قانون گریز نبوده و پشتیبان ماموریت های پلیس هستند.

وی اضافه کرد: آمار وقوع جرم و کشفیات آن در استان نشان می دهد بوشهر در ردیف استان های امن کشور از لحاظ شاخص های امنیتی انتظامی قرار دارد.


وی با بیان اینکه براساس بخشنامه های صریح سازمانی کوچکترین جرایم نیز باید ثبت شود، اظهار داشت: سامانه ای در نیروی انتظامی کشور موجود است که بمحض تماس یک مخاطب از طریق تلفن ۱۱۰ فعال می شود و می تواند درهمه جای ایران از جمله دفتر فرماندهی نیروی انتظامی نوع درخواست مردم از پلیس را درمجموعه همگانی سازد.

وی گفت: این شرایط سبب می شود که پلیس نسبت به هر نوع درخواست مردم بی تفاوت و پنهان کار نباشد و بدنبال پیگیری خواسته های آنها اقدامات مورد نیاز را انجام دهد.

وی وضعیت امنیتی شهر بوشهر را بسیار خوب عنوان کرد و افزود: درحالی که مراکز استان ها به طور معمول با افزایش میزان جرایم نسبت به دیگر شهرستان ها رو به رو هستند اما در شهر بوشهر جرایم نسبت به دیگر مناطق استان کاهش دارد.


عباس زاده تاکید کرد: به عنوان نمونه سرقت در استان بوشهر از ابتدای سال تاکنون ۱۴ درصد کاهش یافته را که این شاخص در مرکز استان کاهش ۲۲ درصدی را نشان می دهد.

وی یاد آورشد: آمارها نشان می دهد از ابتدای سال تاکنون جرایم خشن مانند آدم ربایی، شرارت، راهزنی، سرقت از بانک، آدم ربایی، گروگانگیری و اقدامات ضد امنیتی درشهر بوشهر صفر بوده که مرهون همراهی مردم و تلاش های نیروهای پلیس است.

فرمانده انتظامی استان گفت: تجهیز مراکز پر رفت آمد شهری به دوربین های هوشمند یکی از خواسته های پلیس از مدیریت شهری است تا به دلیل حساسیت شهر بوشهر، کنترل ترافیک و خصوصا امدادرسانی به مجروحان حوادث رانندگی با این ابزار تسریع شود.

وی افزود: جرام حاصل از اعمال قانون ماموران پلیس راهور به خزانه کشور واریز و بخش عمده ای از مبلغ واریزی هر شهر سهم شهرداری آنجاست که انتظار داریم نسبت به ایجاد پارکینگ، سامانه هوشمند کنترل ترافیک و نظایر آن هزینه شود.

 

خواسته های اعضای شورای شهر و پاسخ مسئولان پلیس


برزگرزاده رییس شورای شهر بوشهر از عملکرد پلیس در برقراری نظم و امنیت مطلوب تقدیر کرد و گفت: خدمات نیروی انتظامی در بخش های مختلف از پلیس راهور تا حوزه های آگاهی و فناوری اطلاعات ملموس است ومدیریت شهری نیز آمادگی تعامل مناسب برای بهره مندی از ظرفیت های همدیگر برای کمک به شهر را دارد.

رضایی نایب رییس شورای شهر بوشهر نیز نسبت به فعالیت آزادانه خرده فروشان مواد مخدر در برخی محلات شهر انتقاد کرد و همچنین خواستار همراهی همه دستگاههای متولی برای برخورد با عرضه قلیان میوه ای در ساحل بوشهر شد.


فرمانده پلیس استان با بیان اینکه برخورد با خرده فروشان مواد مخدر از اولویت های پلیس است، اظهار داشت: با وجود همه تلاش های پلیس، اما عدم برخوردهای بازدارنده و تعداد زیاد آنها در برخی محلات دلیل مشکل است، هرچند وضعیت بوشهر بهتر از بسیاری از مناطق است.

عباس زاده درباره برخورد پلیس با قلیان درساحل بوشهر نیز گفت: به این مساله ورود کرده و اجازه نمی دهیم بیش از این فضای ساحل مسموم شود.

عبدالله زاده رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر بوشهر نیز از برخی برخوردهای ماموران پلیس در زمینه توقیف موتورسواران انتقاد کرد و خواستار نظارت بیشتر بر این امر شد.

وی همچنین همکاری نیروی انتظامی برای عقب نشینی یکی از ساختمان هایش در محله جفره برای بازگشایی محور و نیز اجرای مصوبه شورای ترافیک شهرستان در زمینه جلوگیری از پارک خودروها روی سنگفرش تازه ساز پیاده رو لیان را خواستار شد.

پس از آن عباس زاده خبر داد: نشست های مشترک با شهرداری برای بازگشایی این محور در جفره آغاز شده و به زودی موضوع قطعی می شود.

وی همچنین با بیان اینکه در ۹۰ درصد تصادفات شهری یک سمت آن موتورسیکلت سواران هستند، اظهار داشت: با توجه به اینکه بخش عمده ای از تلفات موتورسواری از ناحیه سر است، برای افزایش استفاده از کلاه ایمنی در موتورسواران بوشهری، دستور داده شده این دسته از موتورسواران توقیف نشده و نیازی به بررسی مدارک دیگر نظیر گواهینامه و بیمه نامه نباشد.

وی افزود: درباره برخودر مناسب ماموران انتظامی با شهروندان نیز دوره های مختلف برگزار شده و نظارت هایی در این زمینه وجود دارد.

وی درباره ممنوعیت پارک خودروها روی سنگفرش پیاده راه لیان قول پیگیری داد.

مهرزاد آسایش هم خواستار همکاری پلیس و دستگاههای مسئول نظیر شهرداری و بهزیستی برای جمع آوری منکدیان خارجی در سطح شهر و نیز فعالیت مرکز بینایی سنجی درمانگاه نیروی انتظامی در ساعت مقرر شد.

در همین زمینه فرید شجاعی فرمانده انتظامی شهرستان بوشهر گفت: پلیس آمادگی جمع آوری این دسته از متکدیان را دارد، طوری که طی روز گذشته ۷ نفر از آنها در شهر بوشهر بازداشت شدند، اما باید سایر دستگاههای مسئول به این موضوع ورود کرده تا شاهد عدم بازگشت آنها باشیم.

علی اکبر شمسا نیز خواستار برخورد نیروی انتظامی با عرضه قلیان در سفره خانه های سنتی شهر شد که به گفته وی حضور پسران و دختران در این اماکن باعث نگرانی خانواده ها شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش شود خدمات دستگاههای اجرایی در محلات جنوبی شهر نیز ایجاد شود تا نیاز شهروندان برای مراجعه به مرکز شهر کاهش یابد، گفت: انتقال مرکز پلیس +۱۰ از سه راه بهمنی به مرکز شهر بوشهر نارضایتی اهالی محلات جنوبی را در پی داشته از این رو خواستار رسیدگی پلیس هستم.


سردار عباس زاده نیز با بیان اینکه پلیس + ۱۰ ارتباط مستقیمی با ما ندارد، افزود: بنده نیز اخیرا برخی تماس ها در این خصوص داشته ام و معتقدم انتقال مرکزی که کار مردم را تسهیل می کرده درست نبوده، از این رو برای ایجاد یک مرکز جدید پیگیری خواهم کرد.

عباس زاده درباره مصرف قلیان در سفره خانه ها نیز گفت: رستوران ها و سفره خانه هایی که فراتر از چارچوب قانونی وظایفشان اقدام به ارائه قلیان به مشتری های خود می کنند پیگیری و ممانعت به عمل می آوریم.

علیرضا آماره رییس کمیسیون بودجه و برنامه ریزی شورای شهر نیز گفت: علاوه بر پیاده رو لیان، شاهدیم در پیاده رو برخی خیابان های شهر نظیر آیت الله طالقانی، عاشوری، یادگار امام و… که محل عبور شهروندان است خودرو پارک شده یا محل توقف خودروی نمایشگاههای اتومبیل گردیده که انتظار می رود پلیس در این خصوص ورود جدی تری داشته باشد.

عباس زاده نیز با بیان اینکه خواسته مذکور بحق است، گفت: پلیس راهور در این زمینه اقدام موثرتری انجام خواهد داد.

 


عکس:علی جهان آرا

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن