بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 16413
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 18 خرداد 94 10:00 ق.ظ

احمدی عنوان کرد:

افزایش قیمت سوخت باعث توقف کار تجارت و حمل و نقل دریایی شده است

اختصاصی ثلاث- عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: افزایش قیمت سوخت باعث شده تا کار تجارت و حمل و نقل دریایی متوقف بشود و ملوان دست از کار کشیده و رکود در تجارت- صادرات و واردات- ایجاد شود.

حجت الاسلام موسی احمدی پس از جلسه امروز کمیسیون انژی مجلس که با حضور معاون وزیر نفت و کارشناسان بخش پالایش و مرکز پژوهش های مجلس در خصوص پیگیری سوخت سفاران انجام شد، به خبرنگار ثلاث گفت: در این نشست، نمایندگان مجلس، نگارانی شدید خود را از افزایش سه برابری گازوئیل لنج های سفاری اعلام داشتند.

وی با اشاره به وضعیت سفاران، اظهار داشت: دولت نباید در این مقطع موجب نگرانی و اضطراب کسانی شود که امنیت سواحل خلیج فارس و بار صادارات و واردات بر دوش آن ها بوده و این مهم موجب اشتغال عده زیادی از مرز نشینان به صورت مستقیم و شهرستان های دیگر به صورت غیر مستقیم شده است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس اذعان داشت: افزایش قیمت سوخت باعث شده تا کار تجارت و حمل و نقل دریایی متوقف بشود و ملوان دست از کار کشیده و رکود در تجارت(صادرات و واردات) ایجاد شود.

نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتظار ملوانان و سفاران شهرهستان های دیر، کنگان، عسلویه این است که دولت هرچه زودتر در قیمت مذکور بازنگری کرده و قیمتی را که بر مبنای نظر کارشناسی است، تهیه و اعلام کند.

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: اگر دلیل افزایش قیمت، قاچاق سوخت باشد، منطقی به نظر نمی رسد که اولا عمل تعدادی محدود و معدودی باعث شود، ضر و زیان و خسران به کل جامعه دریانوردان و سفاران ما وارد شود؛ ثانیا سازمان بنادر و کشتیرانی، نیروی انتظامی و دریابانی باید طبق قانون به وظایفشان عمل کنند نه اینکه برای پیشگیری از قاچاق، افزایش قیمت سوخت داشته باشیم.

وی افزود: در رابطه با مصوبه مجلس و برنامه پنجم توسعه، مربوط به زمانی است که وضعیت اقتصادی مطلبوب و درآمدها بالا باشد نه برای امروز که با تحریم ها مواجه هستیم و دریانوردی( سفاری و تجارت) با ریسک بالا روبه رو است و لذا در واقع خود تجارت می تواند به نوعی مبارزه با تحریم ها نیز به شمار آید.

احمدی تاکید کرد: بجای پیدا کردن راه حل، نباید صورت مسئله را پاک کرد.

نظرات

  1. شهروند کنگانی says:

    جناب آقای احمدی آیا شما نبودید که اولین نفر امضاء کردید که مذاکرات گروه۱+۵ متوقف شود.آقای احمدی شما هیچکاری برای مردم نکردید.الان که نزدیک انتخابات دارید بعضی که کارها که واقعا انجام ندادید و که اصلا در توان شما نیست رسانه ای میکنید.

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن