بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 21845
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:شنبه 25 مهر 94 11:57 ق.ظ

عزاداری نباید موجب آزار و اذیت دیگران شود/مسئولان نفتی به توسعه ورزش کنگان توجه جدی داشته باشند

ثلاث- امام جمعه کنگان گفت: عزاداری نباید موجب آزار و اذیت دیگران شود

حجت الاسلام محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران این شهر با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین علیه السلام با استناد به فرمایش آن امام همام پرهیز از دنیا پرستی و شیفته و شیدای دنیا شدن را توصیه مهم حضرت دانست و عنوان نمود: یکی از عوامل بدبختی مردم کوفه و شام و دلایل ارتکاب جنایت بزرگ آنها در حادثه عاشورا را دنیاپرستی و دنیا دوستی عنوان کرد.

وی با استناد به کلام نورانی امام صادق علیه السلام برگزاری مجالس عزای سیدالشهدا را مصداق بارز احیاء امر اهلبیت عنوان کرد.

محمودی با تاکید بر ضرورت برپایی پرشور مجالس عزای حسینی به موضوع باید ها و نبایدهای عزاداری اشاره کرد و عنوان نمود: نباید عزاداری ها موجب آزار و اذیت دیگران شود (صدای بلندگو و طبل و …بگونه ای باشد که موجب ایذاء دیگران نشود) و خدایی ناکرده مراسم ما نباید موجب عجب و خودبینی و ریاکاری شود.

امام جمعه کنگان به مجالس عزا اشاره و عنوان داشت: ارائه معارف دین و روشنگری ، بیان کلمات نورانی امام حسین علیه السلام و خطبه های آتشین آنحضرت ، تبیین جایگاه خطیر امامت و حادثه عاشورا و فلسفه عزاداری ، گریه بر مظلومیت اباعبدالله و برگزاری مراسم نوحه خوانی و سینه زنی و مرثیه سرایی را از ضروریات مجلس ابی عبدالله بیان کرد.

همه در قبال احیای امر به معروف و نهی از منکر مسئولند

خطیب جمعه در بخش دیگر با اشاره به هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر گفت: همه در قبال احیاء این فریضه الهی مسئول اند و همه اعم از مردم و مسئولین باید زمینه را برای اقامه این واجب الهی کمرنگ شده در جامعه فراهم کنند.

محمودی در فراز دیگر با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با مدیران صدا و سیما گفت: معظم له در این دیدار با تبیین اهداف جنگ نرم ، هدف اصلی دشمن از جنگ نرم را استحاله جمهوری اسلامی ایران و تغییر باورهای مردم بویژه جوانان بیان کردند.

لزوم جدی گرفتن بنیاد نخبگان شهرستان کنگان

وی به بیانات معظم له در دیار با نخبگان و دلسوزی پدرانه ایشان و تاکید بر ضرورت خداباوری و حفظ روحیه جهادی اشاره و با بیان اینکه رهبری خواستار جدی گرفتن بنیاد نخبگان شدند اظهار نمود: امیدوارم در شهرستان توجه جدی به نخبگان شود و مصوبه شورای فرهنگ عمومی مبنی بر شناسایی و ساماندهی نخبگان شهرستان محقق شود.

محمودی به بیانات حضرت آقا در دیدار با فرماندهان نیروی دریایی سپاه هم اشاره و بیان داشت: استکبار ستیزی و مخالفت با مذاکره با آمریکا سیاست راهبردی نظام داست و بیان نمود: معظم له فرمودند از این به بعد اگر مسئولی دم از مذاکره با آمریکا بزند دیگر با نظام و مردم طرف است و نوعی خیانت به نظام و انقلاب است.

وی تشبیه مذاکره با آمریکا به مذاکره امیرالمومنین علیه السلام با زبیر و امام حسین علیه السلام با عمر سعد را ساده لوحی و ساده اندیشی و غلط دانست و عنوان داشت: به تعبیر رهبری فرزانه انقلاب مذاکره آن امامان بزرگوار با دشمن از باب نصیحت بوده اما مذاکره با آمریکا معامله بده و بستان است.

امام جمعه کنگان به موضوع برجام نیز اشاره و گفت: هیچ کس حق ندارد نظرات شخصی خود را به رهبری نسبت دهد زیرا بیان و موضع ایشان صریح ، انقلابی و شفاف است.

محمودی با اشاره به تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی به لزوم توجه جدی به موضوع برجام اشاره و یادآور شد: آنچه اکنون در اجرای برجام و بعد از برجام مهم است لزوم توجه دولت به خطوط قرمز نظام و دغدغه های رهبری معظم انقلاب و نیز مدیریت صحیح فرصت ها ، کاستن هزینه ها و هوشیاری نسبت به تهدیدها بویژه نفوذ دشمن است.

وی خطاب به ملت بزرگ ایران گفت: ملت هم بدانند ” چون تو را نوح است کشتیبان ، ز طوفان غم مخور “

امام جمعه در بخش دیگر با تبریک و تسلیت شهادت سردار رشید اسلام شهید همدانی ، با تشریح فرازهایی از زندگانی ایشان بویژه تواضع و اخلاق و روحیه جهادی و معنوی شهید همدانی گفت: سردار همدانی با همه تلاش های کم نظیر در دوران دفاع مقدس و بعد از آن خود را بدهکار نظام می دانست و این در شرایطی است که برخی افرادی مدعی که کاری برای نظام نکرده اند خود را طلبکار نظام هم می دانند.

لزوم توجه نفتی ها به ورزش شهرستان کنگان

محمودی در فراز دیگر با اشاره به روز تربیت بدنی به نقش ورزش در سلامت و نشاط جامعه اشاره و گفت: به مسئولین و مقامات نفتی توصیه می کنم به حمایت و توسعه ورزش شهرستان کنگان توجه جدی داشته باشند ، به مسئولین ورزش استان و شهرستان توصیه می کنم به ورزش های دینی اهتمام ورزند و به ورزشکاران عزیز هم توصیه می کنم هیاتی مذهبی توسط هیات های ورزشی برای ترویج معنویت تشکیل دهند.

خطیب جمعه به آزمایش موشک دوربرد عماد و اضطراب آمریکایی ها و غربی ها اشاره و گفت: جمهوری اسلامی ایران برای تقویت بنیه دفاعی خود از هیچ قدرتی اجازه نمی گیرد و در راستای تقویت سامانه های دفاعی خود از هیچ کوششی فروگذار نخواهد بود.

وی در بخش پایانی به جنایات اخیر رژیم کودک کش صهیونیستی در سرزمین های اشغالی اشاره و گفت: انتفاضه سوم در حال شعله ورشدن است و شعله خشم و انزجار ملت مظلوم فلسطین و جوانان مقاومت و حزب الله ریشه دشمنان اسلام را خواهد سوزاند.

گرامیداشت یاد و خاطره یار باوفای امام و رهبری و مجاهد نستوه انقلابی مرحوم آیت الله مهدوی کنی (ره) و نیز گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان و ضرورت توجه به نقش خانواده در اعتلای نظام تعلیم و تربیت از دیگر مباحث مطرح شده در خطبه های نماز جمعه بود./ ابوذر حسین پور

نظرات

  1. متاسفانه برخی موکب ها که در مسیر هستند ،موقع توزیع نذری بین ماشینها باعث ترافیک می شوند .برخی اتومبیل ها هم رعایت نمی کنند و وسط جاده می ایستند.
    کاش رعایت می کردیم

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن