بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 46168
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 1 اسفند 96 12:37 ب.ظ

زيربناي همه توسعه ها توجه به توسعه فرهنگي است

فرماندار کنگان: نیروی انسانی موتور اصلی حرکتِ شهرستان کنگان در بحث توسعه فرهنگی است

ثلاث- فرماندار شهرستان کنگان گفت: توجه به نیروی انسانی به عنوان موتور اصلی حرکت سیستم یا شهرستان مان در بحث توسعه فرهنگی است.

به گزارش ثلاث، فتح الله نوروزی فرماندار شهرستان کنگان در آیین رونمایی از کتاب شعر ” انگبین تلخ” از حمید اسلامی خواه  شاعر کنگانی از این شاعر کنگانی و تمام شاعران و نویسندگان کنگانی به شکل ویژه تشکر کرد و گفت: زیربنای همه توسعه ها توجه به توسعه فرهنگی است.

وی افزود: توجه به نیروی انسانی به عنوان موتور اصلی حرکت سیستم یا شهرستان مان در بحث توسعه فرهنگی است.

فرماندار شهرستان کنگان عنوان کرد: پیشرفت هر شهرستان در اراده مردم، مسولیت پذیری نخبگان و احساس دلبستگی است. دلبستگی مان در قالب شعر و شاعری را میتوانیم در قالب توصیف شهرستانمان، استانمان ، کشورمان و… به خوبی اعلام کنیم.

نوروزی گفت: زمانی که جملات، عبارتها و مطالب مد نظر در  قالب شعر و با زبان لطیف شاعری بیان شود، قطعا اثر گذاری آن بسیار بالا و ماندگارتر خواهد بود.

وی افزد: اگر چنانچه کتاب را امانت دار اقلانیت و خرد ورزی بدانیم چه خوب است که همگان در شهرستان خوب کنگان برای حوزه فرهنگی تلاش کنیم و نخبگان شهر در حوزه کتاب و کتاب خوانی بیشتر تشویق شوند. نکته بسیار  جدی که وجود دارد این است که باید هویت تاریخی شهرستان کنگان را در قالب شعر و شاعری در وهله اول به کشور و در وهله دوم به جهان معرفی کنیم.

فرماندار کنگان خاطرنشان کرد: شهرستان کنگان دارای قدمت تاریخی و فرهنگی است.

نوروزی گفت: ما میتوانیم با شاعران شهرستان کنگان بحث توجه به هویت تاریخی و فرهنگی شهرستان کنگان و ارتقاء آن را داشته باشم.

وی اظهار امیدواری کرد: علاقه مندم در کنارتان باشم و همراهی و حمایت بکنم و با تلاش شما عزیزان به هویت تاریخی، فرهنگی کنگان بزرگ بپردازم.

فرماندار کنگان گفت: اگر چنانچه ما در حوزه عمرانی فعالیت داریم، اجرای پیوست های فرهنگی ان در حوزه های فرهنگ، ورزش، اموزش و… نیاز است.

نوروزی اظهار داشت: شک نکنید با همراهی شما خوبان، انشاءالله قدمهای موثری را خواهیم برداشت. اگر چنانچه بتوانم قدمی در حوزه تقویت فرهنگ و هنر شهرستان کنگان بردارم، شک نکیند اولین نفر بنده می باشم که با خوشحالی این کار را انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: ظرفیت های شهرستان کنگان را در این مدت زمان کوتاهی که در خدمتتان هستم با نشست های متفاوت و متعددی که داشته ام، شناسایی  کرده ام.

فرماندار کنگان عنوان کرد: درپایان چنانچه نظر و پیشنهادی دارید که ان پیشنهاد منافع عمومی مردم را تضمین بکند و در راستای ارتقا نام کنگان باشد، ما امادگی کامل را برای شنیدن و پیگیری آن موضوع را داریم.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن