بروز شده در : دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 ساعت 10:31 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 46830
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 20 فروردین 97 10:03 ب.ظ

20 فروردین 97

افزایش قیمت دلار تمام لنج های تجاری کنگان را اسکله نشین کرد

ثلاث- در پی افزایش بی سابقه قیمت دلار، امروز ۲۰ فروردین هیچ لنج تجاری از اسکله کنگان به سمت کشورهای حاشیه خلیج فارس خروج نکرد.

 

به گزارش ثلاث، دلار یکی از شاخص های مهم در مبادلات تجاری جهان است.

بدون شک گران شدن دلار به هر دلیلی، وضعیت بازار و رونق هر منطقه و تاجرانی که تحت تاثیر این واحد پولی هستند، را متغییر می کند و دست آخر خریداران نهایی ناچارند افزایش بهای آن را بپردازند.

 

بخشی از بازار کشور ایران نیز همواره متاثر از افزایش و یا کاهش دلار است و به همین خاطر افزایش بهای دلار مساوی با گرانی در بازار داخلی ایران نیز هست.

البته افزایش بهای دلار طی یکی دو روز گذشته، در تاریخ ایران بی سابقه بوده و در همین راستا قیمت هر دلار امروز ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ به بیش از ۶ هزار تومان رسید.

در همین راستا اکثر لنج های تجاری( سَفاری)، امروز از اسکله های استان بوشهر خارج نشدند. در شهرستان کنگان نیز وضعیت به همین شکل بود و تقریبا هیچ لنج تجاری راهی سفر به کشورهای همسایه نشد.

 

در همین خصوص جبار نصاری مدیر عامل تعاونی لنجداران شهرستان کنگان نیز در گفتگویی کوتاه با ثلاث، این موضوع را تایید کرد و گفت: تقریبا هیچ لنج تجاری امروز ۲۰ فروردین از اسکله کنگان خارج نشده است و قطعا ادامه این روند( افزایش بهای دلار)، گرانی بی سابقه ای را در بازار مرزی – استان بوشهر- به همراه خواهد داشت.

 

 

این موضوع چنانچه مدتی دیگر ادامه پیدا کند، مردم باید منتظر افزایش بسیار چشمگیر قیمت کالاهای ( مخصوصا وارداتی) در روزهای آینده باشند.

هر چند معاون اول رئیس جمهور، دلار ۴۲۰۰ تومانی را قرار است از تاریخ ۲۱ فروردین به اجرا بگذارد ولی این را نیز باید به خاطر سپرد که همیشه افراد سو استفاده کنی هستند که از این نوع آشفته بازارها به خوبی بهره می برند و می دانند چطور خون مردم را در شیشه کنند. این اتفاق می تواند به اشکال مختلف رخ دهد.

امید می رود که مردم( تجار، بازاریان، صرافان، خریداران، فروشنده ها) خود شرایط را درک کرده و دست به دست هم، کمک حال یکدیگر باشند تا انشاءلله از این گره اقتصادی و افزایش بی سابقه بهای دلار که روی خرید مردم نیز تاثیر دارد، با تدبیر جدید دولت عبور کنیم.

 

یادداشت: ثلاث

برچسب ها: , ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن