بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 47328
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 13 اردیبهشت 97 4:51 ب.ظ

به مناسبت نیمه شعبان و بزرگداشت روز معلم؛

جشن ۳ هزار نفری با حضور مهدی یراحی در کنگان برگزار شد+ جزئیات و عکس

ثلاث- به مناسبت نیمه شعبان و بزرگداشت روز معلم، جشن بزرگی با حضور ۳ هزار نفر در کنگان برگزار شد.

 

 

 

به گزارش ثلاث، شب گذشته به مناسبت نیمه شعبان و همچنین بزرگداشت روز معلم، مراسمی پرشور و نشاط در پارک خلیج فارس کنگان برگزار شد.

در این مراسم که ستاد آن توسط نوروزی، فرماندار شهرستان بنا گذاشته شد و دبیر آن رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بود( ستادی خارج از مدیریت آموزش و پرورش)، شرکت های منطقه و شهرداری و شورای اسلامی شهر کنگان، همکاری و مساعدت بسیار موثری را به عمل آوردند.

 

ورودی قسمت مربوط به فرهنگیان به شکلی بسیار جالب و خوب تعبیه و تزئین شده بود. جایگاه فرهنگیان با عوام به شکل جداگانه در نظر گرفته شده بود.

در قسمت ورودی بخش فرهنگیان، با پکیج های تغذیه از آنان استقبال می کردند و در بخش دیگر، دانش اموزان به شکلی ایستاده به پیشباز مدعوین آمده بودند و از آنان با جملاتی مثبت استقبال می کردند.

محیط در نظر گرفته شده برای این مراسم بسیار دل انگیز و جا دار بود. خودروهای متعدد با کمترین مشکل( به نسبت دیگر نقاط شهر)، اقدام به پارک می کردند.

۳ هزار نفر در جشن حضور داشتند

حدود ۳ هزار نفر در فضای تعبیه شده برای این مراسم حضور داشتند و از نزدیک شاهد برنامه های جشن بودند.

سکینه الماسی نماینده مردم جنوب استان بوشهر و ناصر کرمی، مدیر کل آموزش و پرورش استان دو مهمان ویژه این مراسم بودند.

حسین قاسمی به عنوان شهروند بومی، نیز مجری گری این برنامه بزرگ را عهده دار بود.

فتح الله نوروزی فرماندار شهرستان، شاکر محیسن، رئیس اداره اموزش و پرورش شهرستان، نادر احمدی رئیس شورای اسلامی شهر کنگان، سکینه الماسی نماینده مردم جنوب استان و ناصر کرمی مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر هر کدام به شکل جداگانه در این مراسم سخنرانی کردند.

 

اجرای مهدی یراحی

مهدی یراحی خواننده سرشناس کشوری نیز از حدود ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه در میان تشویق مردم روی سن حاضر شد و به اتفاق همکارانش چند قطعه از آهنگ های خود را به شکل زنده اجرا کرد که بسیار مورد توجه حاضرین قرار گرفت. وی دو قطعه از آهنگ های خود را به زبان عربی اجرا کرد که بسیار مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت؛ حاضرینی که تا آن وقت از شب منتظر اجرای این برنامه ( در کنار برنامه های دیگر) بودند.

در بخشی از برنامه، مدرسه استثنایی امید به اجرای برنامه پرداخت.

تجلیل از معلمان نمونه و بازنشته به همراه نورافشانی، بخش دیگری از مراسم بود. تمام حاضرین در مراسم به مدت ۱۰ ثانیه معلمین را به شکل پیوسته تشویق کردند.

دکتر موسی احمدی و دکتر عسکر جلالیان دو نماینده سابق مردم جنوب استان بوشهر نیز در این مراسم که مزین به نام حضرت ولی عصر(عج) و همچنین روز معلم بود، حضور یافتند و از نزدیک بخش هایی از برنامه را از نزدیک مشاهده کردند.

نیروی انتظامی، پلیس راهور و شهرداری کنگان، نظم و امنیت این مراسم را تامین کردند. پارک خودروها با توجه به تعداد بسیار زیاد آن ها موضوعی بود که در ابتدا شاید مشکل ساز به نظرمی رسید ولی با هدایت پلیس راهور و تلاش شهرداری کنگان، مشکل خاصی به لحاظ ترافیکی به وجود نیامد.

موسسه ندای باران نیز عهده دار مدیریت اجرای جشن و مراسم شب گذشته( زیر نظر ستاد بزرگداشت مقام معلم در شهرستان کنگان) بود.

 

نکته:

نمی توان توقع داشت در یک مراسم و جشن بزرگ آن هم در فضای رو باز، هیچ ایرادی در کار وجود نداشته باشد اما هدف از این نگارش، نگاه به نیمه پر لیوان بوده است.

مراسم شب گذشته با وجود برخی نواقص شاید اجتناب ناپذیر، اما نقش نشاط اجتماعی را به شکل بسیار موثر و ملموس نشان داد.

نشانه این ادعا رضایت و خوشحالی مردمی بود که در جشن حاضر بودند؛ آن ها ضمن تقدیر از عوامل برگزاری این جشن، خواستار ادامه دار بودن این نوع مراسمات مفرح در سطح شهرستان بودند.

برخی از افراد حاضر درجشن معتقد بودند که ایجاد شرایط برای اجرای برنامه هایی که نشاط اجتماعی را در پی دارد، می تواند مشکلات روحی و استرسی و حتی عصبی مردم را کاهش دهد یا از ان، تا حدودی جلوگیری کند و لذا تزریق نشاط در جامعه می تواند باعث پویایی، امید و سر سرزنده بودن را با کمترین مشکلات روحی و روانی به ارمغان بیاورد.

یادمان باشد که جامعه عبوس، ناراحت، نا امید و عصبی، بجز هزینه( در معانی مختلف آن) چیز دیگری به ارمغان نمی آورد و تنها هدیه آن، کیفیت پایین زندگی در جامعه است؛ جامعه ای که ما و فرزندانمان نیز عضو آن هستیم.

مورد دیگر اینکه پارک بزرگ خلیج فارس به عنوان بزرگ ترین پارک بندر کنگان تا حدود یک سال قبل، استفاده بسیار محدودی برای شهروندان داشت و حتی بخش های عمده آن متروکه بود. اما مدت هاست به همت شهرداری  شورای اسلامی شهر کنگان، این پارک احیا شده و امروز به محل استراحت، تفریح  و استفاده مردم تبدیل شده است. جشن ها، اسکان مسافران نوروزی، نمایشگاه بهاره، احیای سفره خانه و راه اندازی شهر بازی، بخشی از امکانات و مواردیست که در پارک بزرگ خلیج فارس اتفاق افتاده است.

 

گفتنی است در این مراسم اعضا شورای اداری شهرستان، حجت الاسلام محمودی امام جمعه کنگان و شیخ محمد جمالی امام جمعه اهل سنت کنگان و جانشین فرمانده نیروی انتظامی شهرستان نیز حضور داشتند.

از علیرضا سطحانیان مدیر خدمات شهری شهرداری کنگان نیز در بخشی از برنامه به واسطه تلاش فراوان و موثر وی تقدیر شد.

 

گزارش: مصطفی صفایی

عکس: رضا زیارتی

عکس هوایی: میثم صفایی

 

 

 

 

 

.

.

.

 

و

 

 

.

نظرات

  1. یوسف says:

    ضمن سپاس و قدردانی از تمام برگزار کندگان این مراسم اما این جشن به اسم فرهنگیان و به کام بعضی از شماها برای خودنمایی و به شهرت رسیدن .

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن