بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 47510
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:یکشنبه 16 اردیبهشت 97 3:36 ق.ظ

در نشست خبری توسط رییس شورای کنگان مطرح شد:

فاز نخست دهکده گردشگری بندر کنگان در حال اجراست

ثلاث- رئیس شورای اسلامی کنگان: فاز نخست دهکده گردشگری بندر کنگان در حال اجراست و تنها یک معارض در مسیر آن وجود دارد که پس از حل موضوع با سرعت و توان حداکثری فاز نخست را به بهره برداری خواهیم رساند و پس از آن نیز عملیات اجرایی فاز دوم دهکده گردشگری کلید خواهد خورد.

 

به گزارش ثلاث، رئیس شورای اسلامی شهر کنگان در نشست خبری با خبرنگاران ضمن اشاره به پروژه های در حال اجرا و انجام شده، اظهار داشت : پارک کوهستان در محدوده چشمه بی بی حبش از پروژه های در دست اجرای شهرداری بندر کنگان است که این پروژه علی رغم برخی مشکلات همچنان فعال است و به زودی با تغییر پیمانکار از سر گرفته خواهد شد.

نادر احمدی با بیان اینکه طراحی بلوار امام حسین به دلیل وجود ایراداتی از نو انجام شد، افزود: مناقصه بلوار امام حسین علیه السلام نیز انجام شده است و امیدواریم با تلاش مضاعف مجموعه و پیمانکار طرح در هفته دولت این بلوار که از ابتدای بیمارستان امام خمینی(ره) تا ورزشگاه شهدای ورزشکار امتداد دارد افتتاح شود

وی میدان کوزه گری را یکی از میادین مهم نوار ساحلی شهر کنگان عنوان کرد و ابراز داشت : میدان کوزه گری با بررسی های صورت گرفته و رعایت استاندارهای اصولی طراحی شده است و به زودی نیز المانی نیز در آن نصب خواهد شد.

وی گفت: اصلاح و بهسازی تقاطع خیابان وحدت، خیابان دارایی و خیابان طالقانی از پروژه های در دست اجراست و به زودی تکمیل و یا اجرا خواهند شد.

احمدی گفت: محوطه سازی یادمان شهدای گمنام شهر کنگان و نصب المان پلاک از افتخارات شهرداری و شورای اسلامی بندر کنگان است.

وی گفت: همزمان با نصب المان میدان مرکز شهر، محوطه سازی پشت سیتی سنتر و سنگ فرش بخشی از خیابان وحدت انجام خواهد شد.

رئیس شورای شهر کنگان با بیان اینکه در راستان اجرای پروژه ها، عدالت( توسعه متوازن شهر) را در محلات رعایت خواهیم کرد، افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته تمامی محلات و شهرک های مستقر در محدوده شهر کنگان به طور یکسان از خدمات شهرداری بهره مند خواهند شد .

نادر احمدی اشاره ای به دهکده گردشگری بندر کنگان داشت و افزود: فاز نخست دهکده گردشگری بندر کنگان در حال اجراست و تنها یک معارض در مسیر آن وجود دارد که پس از حل موضوع با سرعت و توان حداکثری فاز نخست را به بهره برداری خواهیم رساند و پس از آن نیز عملیات اجرایی فاز دوم دهکده گردشگری کلید خواهد خورد.
وی افزود: وسعت این دهکده با تلاش های صورت گرفته از ۶ هکتار به ۹ هکتار افزایش خواهد یافت.
رئیس شورای شهر کنگان گفت: سرعت عمل و ارتقاء کیفیت پروژه های شهرداری از برنامه های ما بوده است و در همین راستا تغییراتی در ساختار شهرداری انجام داده و در حد توان از ظرفیت نیروهای متخصص بهره گرفته ایم تا مجموعه ای متخصص و چابک برای پاسخ به نیازهای مردم داشته باشیم.
احمدی گفت: به دنبال تقویت چارت تشکیلاتی شهرداری و افزایش بخش های مختلف متناسب با درجه شهرداری هستیم ولی تا محلی برای درآمدهای پایدار برای شهرداری نداشته باشیم نمی توان ساختار آن را ارتقاء بخشید.

وی افزود: مناقصات در مسیر اصلی خود و بدون رانت، به نفع شهرداری اجرا می شوند و این اتفاق منافع زیادی برای شهرداری در بر داشته است.

احمدی با اشاره به معضل دکه های سیار سطح شهر ابراز داشت : دکه های سیار در سطح شهر باعث ایجاد شغل های کاذبی شده که زیبایی و بهداشت شهر را تحت شعاع قرار داده است.

وی همچنین به خودروهای دست فروش، میوه، اغذیه و … اشاره کرد و گفت: با خودروهای دست فروش در سطح شهر برخورد شده و به دنبال ساماندهی آنها هستیم و امیدواریم شهروندان گرامی نیز در این راستا همکاری داشته باشند و برای حفظ سلامت خود از صاحبان خودروها که اکثراً غیر بومی هستند، خرید نکنند.

وی گفت: از دیگر معضلات شهر کنگان بحث تکدی گری است که نیازمند مشارکت بین بخشی در مجموعه شهرستان(فرمانداری، بهزیستی و شهرداری) است و ما نیز به سهم خود در این خصوص همراهی خواهیم کرد.

رئیس شورای اسلامی بندر کنگان حمایت ورزشی از تیم های مختلف را از برنامه های شورا و شهرداری دانست و ابراز داشت : علاوه بر حمایت های مستمر ورزشی از تیم های مختلف؛ به دنبال کسب سهمیه تیم لیگ یک یا لیگ برتر برای شهرستان هستیم ولی تیم داری به تنهایی کار شورای اسلامی و شهردار ی نیست.

نادر احمدی گفت: تا کنون پروژه های ورزشی زیادی در سطح شهر اجرا شده است و ۱۳ زمین چمن ورزشی را در دستور کار داریم که امسال ۴ پروژه چمن مصنوعی در پارک لاله، محله کوزگری، گوده و منصورآباد تکمیل و به بهره برداری نهایی خواهد رسید.

احمدی با اشاره به ظرفیت بالای شورا و شهرداری بندر کنگان ابراز داشت : کل استان شهرداری کنگان را به عنوان مجموعه ای پرتلاش و فعال تحسین می کنند و برنامه ما نیز کار و تلاش بدون ایجاد تنش است.

وی گفت: مناقصات به صورت مداوم در شهرداری انجام می شود و هر فردی می تواند در این مناقصات شرکت کند و چه بهتر که پیمانکار بومی به این مناقصات ورود کنند و ما نیز از آنها حمایت خواهیم کرد./ محسن صفایی

 

ادامه دارد…..

 

 

 

 

 

نظرات

  1. س says:

    سلام ماشینهای خودی شهرکنگان گرانفروش هستند از جمله بازار بنک که ارزان میدادند الان باقیمت خیلی متفاوت به مردم می فروشند ماشینهای غیربومی سر راه ارزانتر می دهند باتشکر

  2. ناشناس says:

    کنگونی ها گران می دهند منظورم بابازار فروشها ماشینهای سیار گران نمی دهند

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن