بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 49295
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 10 مرداد 97 5:29 ب.ظ

معاون سیاسی اجتماعی شهرستان کنگان مطرح کرد:

رسانه ها می توانند قابلیت های کم نظیر شهرستان کنگان را به کشور معرفی کنند

ثلاث- در نشست ارسانه های شهرستان کنگان با سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان کنگان مطرح شد: رسانه ها می توانند قابلیت های کم نظیر و بی نظیرشهرستان کنگان را به کشور معرفی کنند.

 

به گزارش ثلاث، شب گذشته نشست صمیمی خبرنگاران، عکاسان خبری، و اهالی رسانه با رضا مختارزاده سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این نشست که احمد خاکنژاد معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان و رضا بهرامی معاون رئیس داره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشت، اهالی رسانه به بیان نظرات، دیدگاه ها و بعضا مشکلات خود پرداختند.

محمد کنگانی، حجت عبدالهی، مهدی احمدی، مصطفی صفایی، زینب تجمع در این جلسه به ترتیب خبرنگار روزنامه اطلاعات در شهرستان، خبرنگار رادیو استان در شهرستان،  مدیر مسول سایت زوم، سردبیر سایت خبری ثلاث، و خبرنگار سایت خبری امواج نیوز مطالبی به شرح زیر بیان کردند.

 

حجت عبدالهی خبرنگار رادیو استان در شهرستان عنوان کرد: هدف از این دور همی ساماندهی اهالی رسانه شهرستان است و خواسته ما تشکیل یک انجمن برای پیگیری مسائل مرتبط با این حوزه می باشد.

مهدی احمدی از سایت فرهنگی زوم گفت: جناب آقای رضا مختارزاده فردی جوان و در عیان حال با تجربه و اهل تعامل است و بسیار امیدواریم که با کمک ایشان جوانه های هنر شهرستان شکوفا شود.

محمد کنگانی خبرنگار روزنامه اطلاعات در شهرستان کنگان تاکید کرد: رقابت رسانه های ما باید در کنار رفاقت باشد که انشاءالله باعث نتیجه ای بهتر شود.

وی اظهار داشت: نیاز است که از ظرفیت بالای صدا و سیما استفاده بیشتری ببریم زیرا که این رسانه در حال حاضر بیشترین مخاطب را در کشور دارد.

مصطفی صفایی سردبیر سایت خبری ثلاث گفت: منطقه جنوب استان دارای ظرفیت هایی کم نظیر در حوزه هنر، ورزش، نیروی انسانی توانمند، صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، دریا و جاذبه های دیدنی و گردشگری می باشد و لذا حضور رسانه جدید مانند نشریه مکتوب می تواند به معرفی بیشتر قابلیت های منطقه کمک شایان کند و انشاءالله به زودی این اتفاق رخ خواهد داد. نیازمند همکاری اهالی رسانه و علاقه مندان در این زمینه هستیم.

زینب تجمع خبرنگار سایت امواج نیوز بیان داشت: نیاز است که محلی مناسب برای رسانه شهرستان در نظر گرفته شود و آن را به تمام ادارات معرفی کرد.

وی از انتقاد پذیر نبودن برخی مسئولین نیز انتقاد کرد و افزود: انتقاد در مرحله اول به خود مسئول کمک می کند و لذا تهدید خبرنگار برای یک انتقاد بسیار ساده، کاری نکوهیده است.

—-

احمد خاکنژاد معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان کنگان نیز که در این نشست صمیمی حضور داشت ضمن تبریک مجدد به سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی فرهنگ و هنر از بانیان برگزاری این دور همی نیز تشکر کرد.

مقوله اموزش و کسب اطلاع از مسائل حقوقی رسانه برای اهالی این عرصه الزامی است

وی در ادامه بر لزوم برگزاری دوره های اموزشی بیشتر و با کیفیت تر برای خبرنگاران تاکید کرد و افزود: نباید مقوله آموزش برای خبرنگاران را کنار گذاشت.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان کنگان اظهار داشت: یک خبرنگار باید از مسائل حقوقی رسانه مطلع باشد. داشتن مجوز برای ورود به مکان هایی که می شود از آن خبر تهیه کرد نیز لازم است.

ارتباط خبرنگار با مسئول آسان تر از گذشته است/ ادارات موظف به پاسخگویی هستند

خاکنژاد با اشاره به اینکه وضعیت ارتباط یک خبرنگار با مسئول به نسبت گذشته بسیار بهتر شده است، اضافه کرد: خوشبختانه محدودیت ها و سختی های ارتباط یک خبرنگار با مسئولین به نسبت قبل بسیار کم تر شده است و این باعث می شود که خبرنگار بتواند به راحتی سوال و نقد خود را با مسئول مطرح کرده و پاسخ آن را منتشر کند ضمن اینکه تمام دستگاه ها نیز موظف به پاسخگویی هستند.

این مقام مسول وضعیت فعلی کار خبری را نسبتا خوب ارزیابی کرد و گفت: در عرصه خبر خبرنگاران خوبی داریم و چنانچه بتوانیم در زمینه تحلیل نیز ورود کرده و خود را تقویت کنیم، قطعا نتایج بهتری از کار رسانه عاید منطقه می شود.

رسانه ها می توانند کنگان را به کشور معرفی کنند

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان کنگان گفت: رسانه ها باید در هر روز، هر هفته، هر ماه و هر سال دائما در حال ارتقا باشند. می توان از طریق رسانه ها، کنگان را به خوبی برای کشور معرفی کنیم.

خاکنژاد در پایان ابراز داشت: یک جاهایی هست که یک اتفاق باعث برآشفتگی و تشویش جامعه می شود و خبرنگاران در این زمان می توانند با ابزاری که در اختیار دارند، آرامش را به مردم بدهند.

 

رضا مختارزاده سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کنگان نیز در این نشست ضمن تشکر از حضور رسانه های شهرستان در این نشست صمیمی از  حمایت همیشگی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار نسیت به هنرمندان و رسانه ها به شکل ویژه قدردانی کرد.

وی ضمن تشکر از تلاش رسانه های شهرستان کنگان افزود: همه خبرنگاران ما باید به نوع مطلوب از درجه خبرنگاری و خبرنویسی ارتقا یابند.

مختارزاده تصریح کرد: نباید به اخبار کپی و خبرهای روزمره که عمدتا از روابط عمومی ادارات کپی می شود بسنده کنیم بلکه یک خبرنگار خود باید منشا تولید خبرهای مطلوب و تاثیرگذار باشد.

لزوم عضویت خبرنگاران و اهالی رسانه در خانه مطبوعات استان

وی تاکید کرد: خبرنگاران لازم است حتما عضو خانه مطبوعات استان شوند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کنگان عنوان کرد: باید فرهنگ نقد پذیری در میان مسئولین جا بیفتد و این موضوع با مجبور کردن یک مسئول برای تن دادن به نقد کاملا متفاوت است.

رسانه ها برای تاثیرگذاری بیشترِ آثارشان با هم تعامل و همکاری کنند

مختارزاده گفت: در حوزه تاثیرگذاری خبر نیاز است که همه رسانه ها با هم همکاری، تعامل و رفاقت داشته باشند.

وی یادآور شد: رسانه رکن چهارم دموراسی است و لذا جایگاه و اثرگذاری آن بسیار بالا می باشد و همه باید به آن احترام بگذاریم و برای ارتقاء آن کمک کنیم.

 

هنر در تفکر و استفاده از تکنولوژی جدید است

رضا بهرامی معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کنگان گفت: خبرنگاران زبان گویای جامعه هستند. انشاءالله بتوانیم همه دست به دست هم دهیم و در عمل با همکاری هم به توسعه منطقه خود کمک نماییم..

وی عنوان کرد: در عرصه فرهنگ و هنر ما یک پشت گرمی بزرگ بنام جناب آقای خاکنژاد داریم که صمیمانه از ایشان تشکر می کنم.

معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کنگان ادامه داد: هنر در تفکر و استفاده از تکنولوژی جدید است. باید خوش بین باشیم؛ رضا مختارزاده با تفکری جدید و با آشنایی بیشتر در عرصه تکنولوژی به عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کنگان منصوب شده است.

 

خبرنگار: مصطفی صفایی

 

 

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن