بروز شده در : یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 ساعت 12:33 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 49465
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 17 مرداد 97 5:32 ب.ظ

لزوم ساخت درمانگاه تخصصی در کنگان/ ایجاد اورژانس هوایی در کنگان نیاز منطقه جنوب استان است

ثلاث- فرماندار شهرستان کنگان گفت: ساخت درمانگاه تخصصی و اورژانس هوایی در کنگان ضروری است.

به گزارش ثلاث و به نقل از روابط عمومی بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان، فتح الله نوروزی فرماندار شهرستان کنگان در نشست هم اندیشی با معاون درمان وزیر بهداشت و درمان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و شورای سلامت شهرستان کنگان این گفت: یکی از افتخارات و رویکردهای دولت تدبیر و امید ” سلامت محور” بوده است.

وی افزود: تغییرات بسیار چشمگیری در بیمارستان امام خمینی کنگان به نسبت گذشته ایجاد شده است که این برگرفته از نگاه و سیاست دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت می باشد.

فرماندار کنگان اظهار داشت: شهرستان کنگان به عنوان مرکز حوزه جنوب استان بوشهر و میزبان بخش عظیمی از صنعت است. از ۳۰ هزار هکتار اراضی تحت اختیار منطقه ویژه پارس( پارس جنوبی)، ۱۶ هزار هکتارِ آن در شهرستان کنگان واقع شده است.

نوروزی ادامه داد: با توجه به این موضوع و افزایش چشمگیر جمعیتی که به واسطه استقرار صنعت در منطقه ایجاد شده است، می طلبد که نگاه ویژه تری به حوزه سلامت شهرستان کنگان داشته باشیم. با توجه به ظرفیت و پتانسیل های موجود در شهرستان و نیاز و ضرورتی که در کنگان وجود دارد، این موارد و درخواست را خدمت جناب دکتر جان بابایی مطرح می نماییم.

وی عنوان کرد: بنا به حساس نیاز منطقه برای احداث کلینیک تخصصی، آنچه در توان داشتیم را در کمیته برنامه ریزی سال ۹۷ شهرستان لحاظ کردیم و لذا انتظار داریم هدیه خوب حضرتعالی به مردم خوب این دیار تکمیل اعتبار این پروژه مهم باشد که ما بتوانیم آن را در هفته دولت کلنگ زنی کنیم.

فرماندار کنگان گفت: با شناختی که از جناب اقای دکتر کشمیری و دکتر بیژنی ( به ترتیب رئیس و معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ) دارم، قطعا این اتفاق مبارک در شهرستان کنگان رقم خواهد خورد.

نوروزی عنوان کرد: با توجه به شرایط شهرستان و صنعت مستقر در منطقه و بُعد مسافت با مرکز استان، می طلبد که ایجاد اوژانس هوایی واقع در کنگان، تسریع شود.

وی اظهار داشت: در شهرستان ما بیش از ۵۰ بیمار تالاسمی وجود دارند؛ این بیماران نیازمند حمایت ما هستند و دوست داریم با حضور جنابعالی در شهرستان تصمیمی اتخاذ شود که خانواده این عزیزان را اندکی خوشنود کند و التیام بخش آلام آنان باشد.

فرماندار کنگان ادامه داد: شهر تاریخی سیراف با توجه به بعد مسافتی که با مرکز شهرستان دارد و همچنین روستاهای پر جمعیتی که در کنار این شهر واقع شده اند و همچنین حوزه صنعت که پیرامون سیراف قرار دارند نیاز است که درمانگاهشان، یک درمانگاه شبانه روزی شود. شبانه روزی شدن درمانگاه سیراف بدون شک می تواند تاثیر مستقیم و مثبتی را بر حوزه سلامت مردم آن منطقه داشته باشد.

نوروزی اضافه کرد:  در سال ۹۵ تعداد یک میلیون و ۱۶۰ هزار نفر و در سال ۹۶ حدود ۷۵۰ هزار نفر مراجعه کننده به بیمارستان امام خمینی کنگان بوده است که بخش عمده این مراجعات علاوه بر شهرستان های جنوبی استان بوشهر، بخش های از استان فارس و هرمزگان می باشد و لذا با توجه به این حجم از مراجعین، ایجاد ال دی آر، همراه سرا، پانسیون پزشکان نیز موضوعی لازم و ضروری برای بیمارستان کنگان است.

وی عنوان کرد: در صدور مجوز ساخت مرکز درمانی شیرینو و خانه بهداشت برکه چوپان تسریع و مساعدت لازم صورت گیرد.

فرماندار کنگان گفت: ایجاد مرکز ژنتیک در شهرستان کنگان با توجه به وضعیت موجود از ضرورت ها است.

نوروزی تاکید کرد: لازم است که مرکز درمانی شهر بنک نیز توسعه یابد.

اخبار مرتبط

نظرات

  1. عظیم says:

    دستتان دردنکندفرماندارگرامی

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن