بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 51873
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 8 دی 97 0:51 ق.ظ

میزبانی دور برگشت لیگ یک فوتسال بانوان در گروه 4 به تهرانی ها رسید

میزبانی که برای نماینده استان از دست رفت و مسئولان کم کاری که باید جبران خسارت کنند

اختصاصی ثلاث- میزبانی دور برگشت لیگ یک فوتسال بانوان در گروه ۴ به تهرانی ها رسید و این موضوع هزینه های زیادی را بر تیم فجر کنگان تحمیل خواهد کرد که به سادگی قابل جبران نیست.

 

اختصاصی ثلاث: پس از پایان دور رفت مسابقات فوتسال بانوان لیگ یک ، تیم ها در حال آماده سازی خود برای دور برگشت هستند. این مسابقات در چهار گروه برگزار می شود.

فجر کنگان در گروه چهارم این رقابت ها با شهروند ساری، صدف لرستان، هیات فوتبال ملارد( استان تهران)، آساره اندیمشک، مبل کریمی و هیات فوتبال لردگان همگروه است. تیم فوتسال فجر کنگان به عنوان تنها نماینده استان بوشهر در لیگ یک کشوری توانست از دور رفت این رقابت ها که به میزبانی شهر ساری برگزار شد، ۷ امتیاز کسب کند.

طبق اعلام فدراسیون فوتبال کشور قرار است دور برگشت این رقابت ها همزمان از دوم بهمن ماه امسال شروع شود و در تاریخ ۹ بهمن به پایان برسد تا نهایتا تکلیف تیم های صعود کننده از این چهار گروه مشخص شود.

در حالی که گمان می شد کنگان می تواند میزبانی دور برگشت گروه چهارم را بر عهده بگیرد، این امتیاز طلایی را در رقابت با همگروه خود یعنی تیم ملارد از استان تهران واگذار کرد.

در این نوشتار تبعات از دست دادن میزبانی دور برگشت مورد تحلیل قرار می گیرد.

در حال حاضر تیم فوتسال بانوان فجر کنگان ۶ امتیاز با تیم نخست این گروه فاصله دارد. جبران این امتیازات نیازمند شرایط خاصی است.

حمایت هواداران و تقویت و جذب بازیکن از عامل عمده برای جبران اختلاف امتیازات تیم فجر کنگان با صدر نشین جدول گروه چهارم است.

از دست دادن میزبانی برای کنگانی تبعات زیادی دارد.

فجر کنگان با گرفتن میزبانی در گام نخست از گرفتاری ایاب و ذهاب ( پرواز) آسوده خاطر می شدند؛ حال انکه این موضوع معضل اول این تیم در دور برگشت خواهد بود.( ناگفته نماند شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد به مدیریت دکتر یاسری شرایط پرواز را در دور رفت برای تیم فوتسال بانوان فجر کنگان به شکل کاملا رایگان مهیا نمود).

هزینه خورد و خوراک- غذای- بازیکنان ( حدودا ۲۰ نفر با احتساب کادر فنی) روزانه در ساری چیزی در حدود یک میلیون تومان هزینه بردار بوده است که به مدت هفت روز، ۷ میلیون تومان حداقل نیازمندی این تیم برای تهیه غذای بازیکنان است.

هزینه خوابگاه تیم فوتسال بانوان فجر کنگان در ساری برای حدود ۲۰ نفر به ازای هر شب ۴۰۰ هزار تومان بوده است که به مدت ۷ روز، مبلغ ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می شود.

هزینه جابجایی های درون شهر، بیماری، مصدومیت بازیکنان و هزینه های تحمیلی و احتمالی دیگر را نیز به حساب نمی آوریم.

هزینه البسه بازیکنان نیز مبلغی جدا از این مبالغ است.

حال اگر تیم فوتسال بانوان فجر کنگان موفق به اخذ میزبانی می شد چه اتفاقی می افتد؟

 امکان تهیه غذا از شرکت های منطقه برای بازیکنان به سهولت فراهم بود و این هزینه از روی دوش تیم برداشته می شد.

هزینه خوابگاه نیز با توجه به میزبانی فجر کنگان،  از حدود ۳ میلیون تومان، به صفر ریال می رسید.

  شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد برای تامین پرواز حدود ۲۰ نفر به شکل رفت و برگشت باید مجددا دست به کار شود. هزینه رفت و برگشت هر فرد با پرواز از عسلویه تا تهران حدودا یک میلیون تومان است؛ بجای آن، امکان گرفتن کمک و مساعدتی دیگر از جانب شرکت پازارگاد به این تیم وجود داشت.

این سوال بزرگ مطرح است که آیا واقعا هیات فوتبال استان بوشهر تلاشی برای گرفتن میزبانی فجر کنگان به شکل رسمی و مجدانه انجام داده است؟  

برای افکار عمومی و یک رسانه قابل پذیرش نیست که به همین سادگی میزبانی در رقابت با استان تهران واگذار شود. قطعا این موضوع هزینه های زیادی را بر نماینده استان بوشهر در لیگ یک بانوان کشور تحمیل خواهد کرد و در این میان باید یک نفر پاسخگوی این کم کاری باشد.

تهران پایتخت کشور است و تمام امکانات کشور در آن منطقه وجود دارد. هدف و نگاه مسئولین فوتبال و فوتسال کشور، گسترش این ورزش در کل کشور و مخصوصا مناطق دور افتاده از پایتخت است و اکنون این حق را دو دستی به رقیبمان تقدیم کردیم.

با توجه به بازی های دور رفت که در ساری برگزار شد، حال بازی های دور برگشت لزوما باید به میزبانی تیم هایی انجام میشد که از فاصله دورتری به ساری عزیمت کرده اند و چه شهری مناسبت تر از کنگان در کنار ساحل خلیج همیشه فارس قرار دارد.

اخذ میزبانی می توانست یک بار دیگر نام استان بوشهر و شهرستان کنگان را به عنوان میزبانی شایسته در سطح رسانه های کشور منعکس کند( مانند تیم فوتبال سیراف کنگان در جام حذفی کشور) که این موضوع خود فرصت های خوبی را از قبل این رویداد برای منطقه نامبرده ایجاد میکرد؛ ولی این حق با کم کاری مسئولین استانی از دست رفت. کنگان می توانست در فصل زمستان که در تمام نقاط شمالی کشور سرمای شدید، برف و یخبندان است، با توجه به هوای بهاری این منطقه در این فصل سال، بهترین میزبان برای این رقابت ها باشد.

اخذ میزبانی توسط تیم فجر کنگان می توانست با توجه به حمایت هواداران پر شور و علاقه مندان، شانس صعود این تیم را به مرحله بعد، چند برابر کند که این شانس نیز با وجود از دادن میزبانی، کاهش یافته است.

انتظار میرفت پس از بازگشت تیم فوتسال بانوان از مرحله رفت لیگ یک کشور، یکی از مسئولین پیگیر وضعیت این تیم می شد. هرچند این تیم خصوصی است ولی فرقی با تیم های مرکز استان و غیره ندارد.

در حال حاضر تیم فوتسال بانوان فجر کنگان به عنوان تنها نماینده استان بوشهر در لیگ یک نیازمند حمایت مسئولین استانی و صنعت منطقه است. این تیم فرقی با نماینده استان در لیگ برتر بانوان ندارد و نباید تفاوتی در گرفتن اسپانسر برای این تیم ها وجود داشته باشد؛ مخصوصا وقتی اسپانسر، صنایع مستقر در جنوب استان باشند، جایی که شهرستان های کنگان و عسلویه میزبانی  پارس جنوبی را عهده دار هستند.

متوسط هزینه البسته( ست کامل ) بازیکنان این تیم به ازای هر نفر حدودا یک میلیون تومان است.

حداقل هزینه غذای بازیکنان و کادر فنی به شکل روزانه، یک میلیون تومان می باشد.

  

فرماندار شهرستان کنگان، شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد، اداره ورزش و جوانان شهرستان کنگان در دور رفت با تیم فوتسال بانوان فجر کنگان به عنوان تنها نماینده استان در لیگ یک کشور همکاری نمودند. شورای اسلامی شهر کنگان نیز قول مساعد برای کمک به این تیم داده است که ان شاءالله هرچه سریعتر محقق شود.

انتظار می رود نهادهایی که در بالا به آن اشاره شد این همکاری را ادامه دهند و نهایتا هیات فوتبال استان بوشهر نیز بخشی از نیازمندی های تیم فجر کنگان را از طریق راهکارهای قانونی رفع کند. از کارخانه سیمان ساروج کنگان که از مدیری جوان و منصف بهره می برد نیز انتظار می رود در صورت امکان در این راستا مساعدت نمایند.

این درخواست برای سایر تیم های شهرستان کنگان مانند سیراف کنگان، میداف، ابوذر کنگان و همچنین رشته های مختلف ورزشی این منطقه نیز می باشد.

یادداشت: مصطفی صفایی

 

 

.

.

.

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن