بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 53868
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 17 فروردین 98 2:40 ب.ظ

کارشناس بهداشت و درمان در گفتگو با ثلاث:

تاسیس دانشکده های علوم پزشکی در جنوب استان بوشهر لازمه ارتقا کمی و کیفی درمان

ثلاث- کارشناس بهداشت و درمان گفت: نیروهایی که از استان های دیگر یا شهرستان های دور در بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان، یا بیمارستان هایی نظیر آن جذب می شوند، در نهایت پس از دو سال( تجربه اندوزی)، به شهر و دیار خود برمی گردند.

محمود میرحاجی، کارشناس بهداشت و درمان در گفتگو با هفته نامه ثلاث جنوب اظهار داشت: موقعیت بیمارستان امام خمنی(ره) کنگان، به عنوان قطب درمان جنوب استان بوشهر که عمده مراجعین جنوب استان و بخش هایی از استان فارس و هرمزگان را به خود جلب کرده است، بسیار ویژه است.

وی افزود: در جهت توسعه بیمارستان امام خمینی (ره)کنگان طی سال های گذشته، قدم های مثبتی برداشته شده است که از آن جمله می توان به ارتقاء تخت های درمانی از ۹۶ به ۱۹۲ تخت مصوب اشاره کرد. با وجود همه توسعه مشهودی که در سال های اخیر برای بیمارستان کنگان رخ داده است اما با توجه به تعداد بسیار زیاد مراجعین و جایگاهی که این مرکز درمانی برای درمان و سلامت مردم این منطقه از کشور دارد، نیاز است که کمبودهای اساسی آن نیز، مد نظر قرار گیرد.

کارشناس بهداشت و درمان ادامه داد: یکی از مهم ترین موضوعات، ارتقا کمی و کیفی نیروی انسانی در بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان است. متاسفانه بخاطر کمبود شدید فارغ التحصیلان درمانی در حوزه پیرامونی( شهرستان های کنگان و شهرستان های اطراف)، اکثر نیروهای این مرکز درمانی از شهرستان های دور و غالبا از استان های دیگر جذب شده اند.

میرحاجی گفت: برای اینکه بتوان این مسئله را بهتر مدیریت کرد و از لحاظ نیروی انسانی، نیروهایی ساکن منطقه داشته باشیم تا بتوانند سال های سال برای مردم خود خدمت کنند، باید بستری فراهم شود تا نیروها در جنوب استان بوشهر، در رشته های مختلف درمانی آموزش ببینند و تربیت شوند.

وی در ادامه گفتگو با هفته نامه ثلاث جنوب، پیشنهاد داد: بهترین راهکار این است که وزارت بهداشت و درمان، مجوز برخی از دانشکده های علوم پزشکی در جنوب استان بوشهر و با محوریت بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان را صادر کند که دارای رشته هایی مانند: پرستاری، مامایی، بهداشت محیط و حرفه ای (با توجه به وجود صنایع عظیم نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه) باشد.

کارشناس بهداشت و درمان اظهار داشت: مطمئنا با ایجاد این دانشکده ها، بخشی از جوانان منطقه، جذب آن خواهند شد که با اخذ مدارک مورد نیاز، بخشی از مشکلات بیمارستان های منطقه و حتی HSE مستقر در صنایع جنوب استان بوشهر با تربیت این نیروها رفع خواهد شد.

میرحاجی ادامه داد: با این رویکرد، می توان سطح جذب نیروهای بومی را ارتقاء داد که این موضوع در میزان ماندگاری نیروهای بیمارستانی در مناطق محرومی مانند کنگان، به شکل قابل توجهی تاثیر دارد.

وی اضافه کرد: این مسئله، علاوه بر کاهش هزینه های این بیمارستان ها( در بحث خوابگاه، وسایل اولیه زندگی، هزینه های غذا و رفت و آمد که رقم بسیار بالایی می باشد)، سطح کیفی خدمات را نیز به واسطه جذب نیروهای منطقه افزایش می دهد.

کارشناس بهداشت و درمان تصریح کرد: نیروهایی که از استان های دیگر یا شهرستان های دور در بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان، یا بیمارستان هایی نظیر آن جذب می شوند، در نهایت پس از دو سال، به شهر و دیار خود برمی گردند. یک نیرو پس از دوسال که تجربه اندوزی می کند و کیفیت کارش بالا می آید، روانه شهر و دیار و استان خود می شود و نیروهای جدیدی که جایگزین آن می شوند، مجدداً باید از ابتدا، در بیمارستان کنگان تجربه اندوزی کنند؛ و این موضوع، دقیقا روی کیفیت کار تاثیر دارد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن