بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 53982
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 23 فروردین 98 10:18 ق.ظ

به بهانه احیاء باشگاه ابوذر ؛

فوتبال کنگان با کوله باری از خاطره

تاریخچه ی فعالیت باشگاه فرهنگی ورزشی ابوذر کنگان تداعی کننده فوتبال خاطره انگیز و غرور آفرین بچه های محله ای به نام محله ی ابوذر در شهر  کنگان است که  چون ستاره ا ی درخشان  در طول دهه های گذشته…

تاریخچه ی فعالیت باشگاه فرهنگی ورزشی ابوذر کنگان تداعی کننده فوتبال خاطره انگیز و غرور آفرین بچه های محله ای به نام محله ی ابوذر در شهر  کنگان است که  چون ستاره ا ی درخشان  در طول دهه های گذشته در آسمان خطه استان بوشهر درخشیدن گرفت و به عنوان قطب سومی  در این رشته به مردم شهرستان و  استان معرفی گشت.  اما این ستاره فروزان فوتبال پس از قریب به چهل سال فعالیت در دهه هشتاد دچار افول ناگهانی گردید تا  به  قابی پر ماجرا در کانونی نوستالژیک و  بغض آلود در ذهن فوتبال دوستان استان و شهرستان تبدیل شود .

 آن باشگاه که بر روی نوار موفقیت روز افزون قرار گرفته بود و نامهای پر آوازه ای از فوتبالیست های محبوب شهرستان تا مرکز استان را در مجموعه خود می دید، توانست غروبهای طلائی زیبائی در ذهن فوتبال دوستان از خود به یادگار بگذارد.  روشن است همه عشق و علاقه فوتبالیست های این تیم، تماشاگران و علاقمندان  آن، در نوشتاری کوتاه قابل توصیف نیست.

روزها و شب های  پر شور و سراسر هیجان فراوانی که متعلق  به دوران فعالیت آن باشگاه  آفریده شده بود در دام یک بحران مالی ساده و عدم چاره اندیشی مسئولان گرفتار آمد و مرحله دشوار حفظ  و تداوم آن به عنوان یکی از با سابقه ترین باشگاه های تاریخ فوتبال  جنوب استان  به تجربه تلخ  ” اما و اگرهای متعدد” سپرده شد . با وجود همه تلاش هایی که معمول داشتند،  این مشکلات بر سر تیم ابوذر سایه افکند . سرانجام این باشگاه قدیمی با وجود  پیگیری های مداوم در معرض انواع مشکلات بی  تشریح  و بدون توضیح  قرار گرفت.

 “ابوذر کنگان” اگر چه با حضور ( بچه های محله ابوذر)  پیش از انقلاب اسلامی شکل گرفت اما  مجموعه ای محدود و محصور نبود . با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی این تیم به ” ابوذر ” تغییر نام داد و ابتدا  توسط محمد گله داری سرمربی فقید و ارزشمند تیم فوتبال منتخب خرمشهر  و با حضور بازیکنان بزرگی مانند حسین کلانی و همایون بهزادی   (که در آن مقطع زمانی در شهرستان کنگان و در بخش خصوصی فعالیت عمرانی داشتند) در تمرینات و برخی از مسابقات دوستانه این تیم به عنوان قطب سوم و‌ نو ظهور،  پتانسیل خود را به فوتبال استان و  منطقه  نشان داد و در میان مدعیان، توانمندی خود را به رخ کشید.

حضور دوسال متوالی در لیگ  فوتبال دسته ۳ کشور،  عناوین متعدد قهرمانی در سطح استان، منطقه و شهرستان،  بخشی از افتخارات باشگاه ابوذر کنگان در گذشته بوده که صرفا بر اساس عشق و تعصب،نصیب علاقمندان این تیم شده است.

اکنون پس از قریب به ۸ سال از عدم فعالیت این باشگاه ،بنا به دلایل متعدد و با توجه به در خواست های متعدد همشهریان، همت و پیگیری مداوم تعدادی از بازیکنان قدیمی و پیشکسوت، جهت حضوری موفق در فوتبال استان و یکی از لیگ های کشور، فعالیت خود را مجددا آغاز کرده است.

 گرچه پیش از این، چهار عامل تداوم یک تیم باشگاهی یعنی کانون ارتقاء امور فرهنگی و مدیریت آن، بروز استعدادهای ناب فوتبالی و قابلیت های انسانی، وجود ظرفیت ها و منابع در دسترس  و درخواست مداوم مردم نادیده گرفته شد و طبعا انتظار فوتبال دوستان و جامعه پر استعداد جوان کنگانی به خاطر برخی سهل انگاری ها، مورد بی مهری و کم لطفی واقع شد .  اما در حال حاضر انتظار موکد جامعه  ورزشی و فوتبال دوستان کنگان این است که همه  مسئولین ارجمند و دلسوز و علاقمند به  گسترش  روحیه  پهلوانی و توسعه  زمینه  قهرمانی، رویکردی مجدانه برای  تمهید  بازگشت  نمونه های زیبایی از مساعدت و همکاری همه جانبه را در راستای احیای این باشگاه مردمی به منظور ارتقاء ارزش های اخلاقی حاصل از فعالیت های سالم را برای جوانان این خطه از میهن اسلامیمان به منصه ی ظهور برسانند.

برای تبدیل رویاها به واقعیت، جوی همت کافیست؛ این انتظار با وجود منابع عظیم درآمدی در منطقه، خواسته زیادی نیست.

 اکنون تیم فوتبال ابوذر با استفاده از ظرفیت جوانان و پیشکسوتان باشگاه و تشکیل یک مدرسه فوتبال بسیار قوی  بر اساس اهداف فدراسیون فوتبال، برنامه های خود را از سر گرفته و با تشکیل تیم های نونهالان،  نوجوانان و جوانان  برای آینده خود برنامه های بلند مدتی را تعریف کرده است.

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن