بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 55637
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 29 تیر 98 4:26 ب.ظ

امام جمعه کنگان:

انتظار مردم کنگان از استاندار، نگاه ویژه به این شهرستان است

ثلاث- امام جمعه کنگان خطاب به استاندار بوشهر گفت: انتظار مردم از مقام عالی دولت در استان این است که شهرستان کنگان در همه شاخص ها به صورت خاص دیده شود.

 بیانات حکیمانه رهبری معظم انقلاب ، بهترین سرمایه معنوی برای نهاد مقدس نماز جمعه است/ مسئولان ،شهرستان کنگان را در شاخص ها بصورت ویژه ببینند / پاسخ جمهوری اسلامی به خباثت انگلیسی ها سخت و پشیمان کننده خواهد بود* 

 

ثلاث:  حجت الاسلام محمود محمودی امام جمعه کنگان در اجتماع نمازگزاران این شهر با تبیین سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب در دیدار با ائمه جمعه کشور افزود: بیانات و رهنمودهای معظم له بهترین سرمایه معنوی برای نهاد مقدس نماز جمعه است.

وی توجه دادن دلهای مردم به ذکر الهی ، تامین نیاز جامعه به ذکر و اجتماع و همدلی ، زمینه سازی برای یکپارچگی و تالیف قلوب و زمینه سازی برای استقرار گفتمانهای عالی و بصیرت بخش را از مهمترین ویژگی های نماز جمعه در کلام رهبری برشمردند و در ادامه یادآور شدند: ایشان خطاب به ائمه جمعه توصیه موکد کردند، اهمیت و جایگاه نماز جمعه برای مردم تبیین شود.

خطیب جمعه به توصیه رهبری در خصوص تبیین تقوا به صورت مصداقی و عینی در نماز جمعه اشاره و با بیان اینکه یکی از گرفتاری های امروز رواج دروغگویی ، تهمت، شایعه و مسائلی از این قبیل در فضای مجازی است خاطر نشان ساخت: تقوا در فضای مجازی به فرموده معظم له یکی از نیازهای مهم جامعه است.

محمودی نا امید کردن مردم بویژه نسل جوان را ظلم به نظام و مردم دانست و با بیان توصیه های رهبر فرزانه انقلاب در خصوص آداب نقد و انتقاد در نماز جمعه گفت: رهبری فرمودند گاهی یک منکر و یک مشکل بزرگ وجود دارد که با وجود پیگیری های مکرر حل نمی شود، بیان این موارد در نماز جمعه ایراد ندارد اما نباید به محض دیدن مشکلی در دستگاه های دولتی ، قضایی یا مراکز دیگر آنرا در خطبه ها مطرح کرد چرا که تاثیر مثبت ندارد و موجب افزایش شکافها و اختلافها می شود و مردم را دچار تشویش می کند.

امام جمعه اظهار داشت: انتقاد کردن با هدف اصلاح امور نباید منجر به تفرقه افکنی و اختلاف در بخشهای مختلف حاکمیت شود.

محمودی در پایان این فراز از سخنان خود ضرورت سلوک عملی ، حمایت از جهت گیریها و جریان های انقلابی ، پیشرفت کشور با روحیه انقلابی ، پاسخ عناصر مومن به خباثت انگلیسی ها در راهزنی دریایی را از دیگر نکات و رهنمودهای راهبردی مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه بیان کرد.

وی با تسلیت ارتحال عالم مجاهد ، خطیب برجسته استان، پدر شهید و موسس حوزه علمیه کنگان مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ عباس عاشوری گفت: آن عالم وارسته سالیان متمادی از عمر شریفشان را در راه ترویج معارف دین و خدمت به اهل علم و عموم مومنین صرف نمودند و به حق از خدمتگزاران صادق دین و مذهب بودند.

خطیب جمعه با نکوداشت پنجم مرداد چهلمین سالروز اقامه نماز جمعه در ایران اسلامی اظهار داشت: همه تلاش کنند جایگاه رفیع و کارآمدی این نهاد مقدس بازگو شود.

محمودی ضمن خیرمقدم به استاندار بوشهر در نماز جمعه خطاب به وی بیان کرد: انتظار مردم از مقام عالی دولت در استان این است که شهرستان کنگان در همه شاخص ها به صورت خاص دیده شود.

وی در پایان با اشاره به دوم مرداد سالروز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب شهید رجایی تاکید کرد: همه مسئولان کشوری و لشکری ، قضایی و سیاسی باید به این شهید والا مقام اقدا کنند.

تبیین سیره و سلوک امام رضا (علیه السلام) ، تحلیلی بر سخنان دبیرکل حزب الله لبنان، توقیف نفتکش با پرچم انگلیس توسط سپاه پاسداران و واکنش سخت و پشیمان کننده جمهوری اسلامی به خباثت های انگلیس از دیگر مباحث مطرح شده در خطبه های نماز جمعه بود.

 

ابوذر حسین پور کنگان

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن