بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 58182
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 4 دی 98 5:40 ب.ظ

جاذبه های گردشگری مشهد

آیا شما نیز به دنبال بازدید از زیباترین و بی نظیرترین جاذبه های گردشگری مشهد هستید؟ آیا می توانید با که شرکت در تور مشهد می توانید از بهترین جاذبه های گردشگری بازدید داشته باشید؟ شهر مشهد یکی از بزرگترین و دیدنی ترین شهرهای کشورمان می باشد که سالانه میلیون ها گردشگر و توریست به […]

آیا شما نیز به دنبال بازدید از زیباترین و بی نظیرترین جاذبه های گردشگری مشهد هستید؟ آیا می توانید با که شرکت در تور مشهد می توانید از بهترین جاذبه های گردشگری بازدید داشته باشید؟

شهر مشهد یکی از بزرگترین و دیدنی ترین شهرهای کشورمان می باشد که سالانه میلیون ها گردشگر و توریست به دنبال بازدید از حرم مطهر امام رضا (ع) و سایر جاذبه های گردشگری هستند. این شهر همچنین با داشتن بهترین و بی نظیرترین آب و هوای و شرایط اقلیمی توانسته است توجه هر گردشگری را به سوی خود جذب کند. اگر شما نیز به دنبال بازدید از بهترین جاذبه های کشورمان هستید می توانید بازدید از جاذبه های گردشگری مشهد را در اولویت های خود قرار دهید. از مهمترین جاذبه های گردشگری مشهد می توان به مواردی از جمله کوه سنگی، مقبره تاریخی فردوسی، دریاچه چشمه سبز و آرامگاه نادرشاه افشار اشاره کرد که در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد هر یک از جاذبه های دیدنی این شهر توضیحات بیشتری را به حضورتان ارائه دهیم.

 

کوه سنگی: جاذبه های گردشگری مشهد

کوه سنگی یکی از زیباترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری مشهد در تور مشهد به شمار می آید که از بزرگ ترین پارک های طبیعی این شهر نیز به شمار رفته و در میان دو رشته کوه بینالود قرار گرفته است. توجه داشته باشید که برای بازدید از این کوه می توانید به یکی از معروف ترین خیابان های مشهد مراجعه کرده و شاهد یکی از زیباترین دیدنی های این شهر باشید. کوه سنگی با داشتن طبیعتی بسیار جذاب و وصف ناپذیر خود توانسته است نماد زیبای این شهر به شمار آمده و در لیست بسیاری از گردشگران و توریست ها واقع شود. گردشگران می توانند در این کوه سنگی شاهد پخت غذاهای محلی مردم این شهر باشید و از این غذاها میل نمایید. کوه سنگی در هر فصلی از سال برای بازدید و گردش بسیار مناسب می باشد و شما می توانید در زمستان پیش روی خود این جاذبه را مورد بازدید خود قرار دهید.

مقبره تاریخی فردوسی: جاذبه های گردشگری مشهد

از دیگر زیباترین و مشهورترین جاذبه های گردشگری مشهد می توان به مقبره تاریخی فردوسی اشاره کرد که گردشگران اهل هنر و ادب علاقه مندی زیادی را برای بازدید از این مقبره از خود نشان می دهند. این آرامگاه در ۲۰ کیلومتری شهر مشهد واقع شده است که علاوه بر داشتن مقبره میتوانید موزه و کتابخانه ی بسیار باشکوهی را نیز در این مکان مشاهده کنید. گردشگران می توانند از ساعت ۹ تا ۱۷ عصر از این مقبره و موزه آن بازدید لازم را داشته باشید. عظمت و شکوه بسیار بی نظیر و شگفت انگیز این مقبره سبب شده است تا هر توریستی در سفر خود به این شهر با تور مشهد، بازدید از این مقبره باشکوه را در اولویت های خود قرار دهند. شما نیز می توانید با در دست داشتن آدرس این مقبره به راحتی آن را مورد بازدید خود قرار دهید:

–         خراسان رضوی، شهر توس، انتهای بلوار بهارستان

 

دریاچه چشمه سبز: جاذبه های گردشگری مشهد

دریاچه چشمه سبز یکی از معروف ترین و بی نظیرترین جاذبه های گردشگری مشهد به شمار می آید که در لیست جاذبه های طبیعی واقع شده و در ۲۰ کیلومتری روستای گلمکان واقع شده است. وسعت این دریاچه در حدود ۱۵ هکتار می باشد که از آب این دریاچه برای آبیاری مزارع و باغات اطراف استفاده می شود و به همین جهت از اهمیت بسیار ویژه ای در میان مردم این روستاها دارد. بهترین زمان برای بازدید از دریاچه چشمه سبز فصل بهار و پاییز می باشد که گردشگران می توانند در این فصول لحظات بسیار بی نظیری را در این دریاچه برای خود به ارمغان بیاورند. لازم است بدانید که سبز بودن رنگ سبز این دریاچه سبب شده است که این دریاچه را با نام دریاچه چشمه سبز بشناسند. آدرس دریاچه مذکور در تور دبی سفر باتو  را می توانید به شکل زیر در دست داشته باشید:

–         خراسان رضوی، مشهد، جاده ی مشهد به قوچان، ۴۰ کیلومتری گلمکان، ۲۰ کیلومتری راه کوهستانی به سمت دریاچه ی چشمه سبز

 

آرامگاه نادرشاه افشار: جاذبه های گردشگری مشهد

از دیگر زیباترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری مشهد می توان به آرامگاه تاریخی و باشکوه نادر افشار اشاره کرد. اگر شما نیز به دنبال بازدید از بهترین جاذبه های گردشگری مشهد هستید می توانید این آرامگاه را در اولویت های خود قرار دهید. این مقبره در وسط یک باغ بسیار دلنشین واقع شده است که مجسمه ای بسیار بزرگ را نیز از نادر شاه در سال ۱۳۴۲ ساخته و در این باغ قرار دادند. همچنین گردشگران و توریست ها می توانند در سفر خود به این مقبره از موزه نادری نیز بازدید لازم را داشته و آثار جنگی و غیر جنگی بسیار باشکوهی را در این موزه مورد بازدید قرار دهید. آدرس این آرامگاه به شکل زیر می باشد:

–         خراسان رضوی، مشهد، خیابان شیرازی، چهارراه شهدا

 

برچسب ها: , ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن