بروز شده در : دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 ساعت 10:31 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 59008
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:پنجشنبه 15 اسفند 98 10:30 ب.ظ

تصمیمات جدید فرمانداری شهرستان کنگان در خصوص ایجاد محدودیت و ممنوعیت برای پیشگیری از کرونا

ثلاث- در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و کاهش دغدغه و نگرانی مردم در شهرستان کنگان، محدودیت هایی برای بازار از طرف اتحادیه ها و اتاق اصناف در نظر گرفته شده است. در همین راستا مراکز خرید و فروشگاه های بزرگ تا اطلاع ثانوی تعطیل می باشند

 

سید علی پاکنژاد فرماندار شهرستان کنگان به خبرنگار ثلاث گفت: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و کاهش دغدغه و نگرانی مردم در شهرستان کنگان، محدودیت هایی برای بازار از طرف اتحادیه ها و اتاق اصناف در نظر گرفته شده است. در همین راستا مراکز خرید و فروشگاه های بزرگ تا اطلاع ثانوی تعطیل می باشند، البته در این مورد، فروشگاه ها و هایپرهای ارائه دهنده نیازمندی های اولیه مردم که همان مواد غذایی است را استثنا کرده ایم. در همین راستا با همکاری شهرداری ها، دست فروشی های سطح شهر نیز جمع آوری شدند. از روز شنبه نیز کودکان کار و اتباع خارجه ی مرتبط با این موضوع نیز جمع آوری خواهند شد.

وی اضافه کرد: در خصوص تعطیلی کمپ های کارگری سطح شهرستان نیز تدابیری اتخاذ شده که به زودی اجرایی خواهد شد.

فرماندار شهرستان کنگان  اظهار کرد: همچنین به منظور سلامتی مهمانان گرامی و شهروندان شریف ساکن در شهرستان و بر اساس مصوبات استانداری بوشهر در خصوص جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تا اطلاع ثانوی، برپایی چادر و اقامت در پارک ها و یا مناطق ساحلی شهرستان کنگان ممنوع می باشد.

پاکنژاد ادامه داد: مهمان سراهای ادارات شهرستان تا اطلاع ثانوی، ممنوعیت استفاده دارد و این موضوع به تمام ادارات ابلاغ شده است. همچنین خانه های مسافر و بوم گردی ها نیز تا اطلاع ثانوی مشمول همین ممنوعیت می باشند.

وی افزود: تالارهای جشن، مراکز و اماکن پر جمعیت، تمام مسابقات ورزشی در سطح شهرستان( که این مورد از زمان شیوع بیماری مصوب بوده) نیز لغو یا ممنوع می باشد. مدارس نیز بر اساس مصوبه دولت تا پایان سال تعطیل می باشند.

فرماندار شهرستان کنگان گفت: بیمارستان کنگان با راه اندازی دو بخش بستری کرونا و بیماران حاد تنفسی و بخش ویژه کرونا با حدود ۳۶ تخت بستری، آمادگی کامل برای این جریان دارد. دیگر مراکز درمانی و بهداشتی نیز در آمادگی کامل برای مقابله با این بیماری و پذیرش بیماران مشکوک به کرونا دارند. به حمدلله تا کنون وجود هیچ گونه بیمار کرونا در کنگان گزارش نشده است.

پاکنژاد اظهار کرد: هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز در بحث »تب سنجی« و کنترل ورودی ها در حال فعالیت هستند. جهت ارائه خدمات بیشتر به مردم، ساعت کار کلینیک بوعلی تا ساعت ۲۴ افزایش یافته است.

وی افزود: شهرداری های سه گانه نیز به طور مداوم در حال ضد عفونی مراکز و اماکن پرجمعیت شهر هستند. دهیاریها نیز موظف به ضد عفونی کردن روستاها شدند.

فرماندار شهرستان کنگان یادآور شد: داروخانه های سطح شهر نیز به خوبی با یکدیگر هماهنگ بوده و در حال خدمت رسانی به مردم می باشند.. در همین راستا، ساعت کار چند داروخانه در سطح شهر افزایش یافت.

 

تعطیلی مجتمع‌های تجاری و بازار کنگان جهت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا

حمزه طهماسبی رئیس اتاق اصناف شهرستان کنگان گفت: با توجه به وضعیتی که شیوع کرونا ویروس در استانهای همجوار و جدیدا شمال استان بوشهر دارد و در جهت حفظ سلامت شهروندان و بازاریان، از امروز  کلیه مجتمع‌های تجاری و بازارها تا اطلاع ثانوی تعطیل میباشد.

 

 

افزایش ساعت کاری تعدادی از داروخانه های کنگان

 

روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان در اطلاعیه جدید خود بیان داشت: به اطلاع  می رساند جهت رفاه و آسایش هر چه بیشتر شهروندان ، ساعت کاری دو داروخانه شهر کنگان از امشب تا اطلاع ثانوی تا ساعت ۱۲ شب افزایش پیدا کرد .

داروخانه دکتر قلی پور – بلوار اصلی ، زیر پل هوایی

داروخانه دکتر مظفری- خیابان ۱۷شهریور

در ضمن داروخانه دکتر شفیعی همچنان بصورت شبانه روزی آماده ارائه خدمت به شهروندان عزیز می باشد.

 

 

راه اندازی بخش بستری و بخش ویژه کرونا در بیمارستان کنگان

دکتر حسن حیدری رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان : بخش بستری و بخش ویژه کرونا در بیمارستان کنگان با ۳۶ تخت راه‌اندازی شد.

 

اخبار مرتبط

نظرات

  1. شهروند says:

    پردیس هنوز بازه

  2. کنگانی says:

    متاسفانه بیشتر محلات کنگان شده کمپ های کارگری مخصوصا توی محله منصورآباد
    بیشتر ساکنین انها هم اقماری هستند و ماهی حداقل یکبار بین این شهر و استان های بسیار الوده تردد می کنند.این منازل و کمپ های کارگری که کانون های خطر هستند باید هرچه سریعتر تا عادی شدن شرایط تخلیه گردند

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن