بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 60207
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 5 خرداد 99 10:27 ق.ظ

چند سوالات متداول در حوزه اورولوژی و کرونا/پاسخ پزشک متخصص و جراح کلیه

ثلاث-در پی شیوع ویروس کرونا در شهرستان کنگان ابهاماتی در مورد مبتلاشدن به این ویروس برای برخی از شهروندان ایجاد شده است که پزشک متخصص و جراح کلیه در مورد این ابهامات توضیح دادند.


دکتر مصطفی نبی زاده متخصص و جراح کلیه بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان گفت:

کرونا ویروس یک بیماری جدید است و هنوز اطلاعات کاملی از این ویروس در دست نیست. در این زمینه سازمان بهداشت جهانی تحقیقات خود را از ماه ها قبل شروع کرده است اما عمده مطالب به شکل فرضیه ارائه میشود.

سوالی که در حوزه اورولوژی مطرح است اینکه ایا کرونا ویروس از طریق ادرار نیز منتقل میشود؟ پاسخ این سوال با توجه به اطلاعات سازمان جهانی بهداشت و همچنین انجمن اورولوژی آمریکا، خیر است؛ در واقع فعلا پاسخ منفی است . مطلب اثبات شده ای وجود ندارد و اکثرا در حد فرضیه است.

همچنین سوال شده که ” عمر ویروس کرونا در آب راکد چقدر است؟ ”

در پاسخ به این سوال باید عرض کنم : مطلبی یا تحقیقی راجع به این موضوع ندیده ام و فقط یک مقاله ای که در کشور اسپانیا منتشر شده، گفته بودند: وجود ویروس بیشتر از ۲۴ساعت روی سطوح پلاستیکی عموما ریسک انتقال بسیار پایینی و کمتر از ده درصد را شامل میشود.

در تحقیقاتی که در اخیرا از نمونه ادرار بیماران آلوده به ویروس در شهر وهان انجام شده است، آلودگی ادرار به ویروس رو تقریبا رد شده اعلام کردند.
هر چند کارآزمایی بالینی به صورت همزمان در اروپا و آمریکا راجع به این موضوع در حال انجام هست./روابط عمومی بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن