بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 60464
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 24 خرداد 99 12:08 ب.ظ

رئیس شورای اسلامی شهربنک

شهروندان در ارتقای شهرموثر هستند/پروژه‌های خوبی در آینده افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود

ثلاث-رئیس شورای اسلامی شهربنک ضمن دعوت از مشارکت شهروندان در ارتقای شهر گفت:پروژه‌های عمرانی بی نظیری در سطح شهر افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.


به گزارش ثلاث به نقل از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر بنک، در راستای هم اندیشی با معتمدین شهر، شهردار و اعضای شورای شهر با دو گروه بانوان و آقایان به صورت مجزا نشست برگزار کردند.

رئیس شورای شهر در این نشست با اشار به تاثیر حضور شهروندان در مسائل و امور شهری، گفت: شهروندان می توانند در حوزه های مختلف عضو گروه ها و کارگروه های تشکیل شده در شهرداری و شورا شوند چرا که می دانیم با مشورت گرفتن از افراد متخصص و کارآمد امورات شهر آسان تر و بهتر انجام می شود.

علی هوشیار افزود: پروژه های عمرانی متعددی در سطح شهر انجام شده، ما از شهروندان می خواهیم با دنبال کردن فضای مجازی شهرداری و شورای اسلامی شهر از خدماتی که به شما می شود اطلاع پیدا کنید، نظر بدهید و نقد سازنده کنید.

وی به پروژه های نظیر طراحی پارک ورزش، احداث سالن مجتمع فرهنگی دارالقران، مزین کردن میدان ورودی شهر به نام سردار سلیمانی و نصب المان سردار در این میدان و به مناقصه رفتن پارک کوهستان اشاره کرد.

هوشیار ازدحام نخاله ها را برهم زدن جلوه شهری عنوان کرد و گفت: سال گذشته ۲هزار ۵۰۰ سرویس نخاله توسط شهرداری از سطح شهر خارج و به معدن نخاله منتقل شده است اما باید متذکر بشویم که این نازیبایی های که برخی از شهروندان ایجاد می کنند آسایش همه را برهم زده و برای ساکنین شهر این رویه مطلوب نیست.

ریحانی نیا شهردار بنک نیز گفت: مردم نیاز به خدمت دارند و ما موظف به انجام پروژه هستیم اما آنچه حائز اهمیت است حس مسئولیت پذیری، حفظ کرامت شهروندی و تعلق خاطر به شهر ست که از جانب شهروندان باید به آن توجه ویژه ی بشود.

وی به نقش شهروندان در پیشرفت توسعه شهری اشاره کرد و افزود: هیچ وقت شهرداری یک طرفه و یک سو نمی تواند شهر را مدیریت کند، بیش از ۷۰ درصد شهر در اختیار شهروندان است و چنانچه شهروندان نسبت به شهر بی توجه باشند و حقوق شهروندی هم دیگر را رعایت نکنند، لطمه می خورند و قطعا شهرداری به تنهای موفق به توسعه شهر نخواهد شد.

شهردار ادامه داد: یکی از اثرات مخرب رها کردن آب سطحی در شهر ایجاد گنداب، ازدیاد حشرات موذی، خسارت به تاسیسات و آسفالت و ایجاد نازیبایی ناشی از آن است که حقوق شهروندی را پایمال و شکوه و زیبای نماهای منازل همسایگان و مکان های عمومی و رفاهی شهر را از بین می برد.

وی به موضوع زیبا سازی و حفظ جلوه های شهری تاکید کرد و گفت: شهروندانی که در زیبایی شهر نقش داشته باشند، با معاف شدن از عوارض شهرداری به مدت یکسال تشویق می شوند و به زودی اولین شهروندی که در این راستا اقداماتی انجام داده است، معرفی خواهیم کرد.

ریحانی نیا، مجموعه ورزشی رو باز شهر را یکی از موقعیت های مناسب ارتقا و رشد بانوان در حوزه ورزش دانست و اظهار داشت: حمایت مردم از خدمات رفاهی، ورزشی، آموزشی و فرهنگی مذهبی باعث گسترش داشته های شهری می شود اما آنچه امروز شاهد آن هستیم، بی مهری مردم به بهره گیری خدمات است که نهایت منجربه تعطیلی آن می شود.

وی تصریح کرد: در حوزه کتاب خوانی، شهرداری بنک هر ماه مبلغی بالغ بر ۱۰ میلیون تومان جهت محیا کردن زمینه پژوهش و تحقیق برای دانشجویان، دانش آموزان، طلاب و دوستداران کتاب و کتابخانی به کتابخانه عمومی پرداخت می‌کنند، اکنون سوال ما این است که تا به حال چه میزان از امکانات موجود حمایت کرده اید.

وی بلوار اصلی را پیشانی و شناسنامه شهر عنوان کرد و افزود: امروز به یومن وجود بلواری چشم نواز و در خور شهروندان شهر بنک، اکثر مغازه های که در امتداد آن هستند، رونق گرفته و کسب و کار آزاد رشد قابل ملاحظه ای داشته است.

در پایان شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر از شهروندان خواستند علاوه بر داشتن دغدغه، به شهر نیز تعلق خاطر نیز داشته و با حمایت از امکانات موجود، در گسترش شهر نقش داشته باشند.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن