بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 61242
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 23 مرداد 99 11:14 ب.ظ

خانه مطبوعات در کنگان راه اندازی می‌شود/فرهنگ نقدپذیری نهادینه شود

ثلاث-فرماندار شهرستان کنگان با اشاره به مطالبه خبرنگاران شهرستان مبنی بر راه اندازی نمایندگی خانه مطبوعات در شهرستان خاطرنشان کرد: با راه اندازی خانه مطبوعات در شهرستان ضمن حمایت از رسانه‌های مجوز دار، زمینه ساماندهی وضعیت خبرنگاران و فعالیت‌های تخصصی و آموزشی آنان فراهم می‌گردد.


سیدعلی پاک نژاد در نشست با خبرنگاران شهرستان ضمن تبریک ۱۷ مرداد روز خبرنگار اظهار داشت: شهرستان کنگان دارای خبرنگاران و رسانه‌های فعالی است که زبان گویای مردم و در راستای اطلاع رسانی ، آگاهی بخشی و مطالبه گری تلاش می‌کنند.

فرماندار کنگان بر ارتباط دو سویه خبرنگاران و مسؤولین تاکید و افزود: تعامل و همراهی و همکاری با خبرنگاران باید در دستور کار مسؤولین دستگاه‌های اجرایی شهرستان باشد، مدیران شهرستان آنچه باید مد نظر داشته باشند پاسخگو بودن و در اختیار مردم بودن است.

وی به امید افزایی و نشاط آفرینی در جامعه اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی جامعه ما امید بخشی و بیان دستاوردهای دولت تدبیر و امید موجب تقویت اعتماد مردم به نظام می‌گردد، جایگاه و نقش خبرنگاران در رسانه‌ها در ارتباط بین مردم و تنویر افکار عمومی بسیار مهم است.

رئیس شورای اداری شهرستان کنگان به ارتباط مطلوب با صنایع مستقر در منطقه اشاره و بیان کرد: با مدیران صنایع مستقر در منطقه ارتباط دو سویه و مطلوبی برقرار می‌باشد. ارتباط با مجموعه نفت نقش ارزنده‌ای در پیشبرد اهداف و برنامه‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرستان دارد.

پاک نژاد با اشاره به مطالبه خبرنگاران شهرستان مبنی بر راه اندازی نمایندگی خانه مطبوعات در شهرستان خاطرنشان کرد: با راه اندازی خانه مطبوعات در شهرستان ضمن حمایت از رسانه‌های مجوز دار، زمینه ساماندهی وضعیت خبرنگاران و فعالیت‌های تخصصی و آموزشی آنان فراهم می‌گردد. با ایجاد بستر و فضای مناسب برای فعالیت‌های موثر و سازنده فعالان حوزه خبر و رسانه شهرستان گام برداریم.

نماینده عالی دولت در شهرستان کنگان خواستار شناسایی ظرفیت‌های شهرستان توسط خبرنگاران شده و گفت: خبرنگاران با بیان مطالبات و درخواست‌های مردمی و شناسایی ظرفیت‌های شهرستان در حوزه‌های مختلف در رشد و توسعه شهرستان نقش بسزایی ایفا می‌کنند.

فرماندار کنگان بر نهادینه سازی فرهنگ نقدپذیری تاکید و تصریح کرد: یکی از موارد حقوق شهروندی در دولت تدبیر و امید نشاط افزایی و شفاف سازی اطلاعات است، نقد منصفانه عاملی در جهت توسعه و پیشرفت شهرستان می‌باشد.

وی بر ضرورت تقویت روابط عمومی ادارات شهرستان تاکید کرد و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان می‌بایست اخبار و عملکرد برنامه‌های دستگاه خود را در اختیار خبرنگاران شهرستان قرار داده و پاسخگوی سوالات آنان باشند. نقدهای سازنده و ارائه راهکارهای اجرایی و مناسب مسیر خدمت رسانی را هموار می‌کند‌.

فرماندار کنگان  بر امنیت، صحت، دقت، شفافیت و اخلاق ‌مداری در نگارش خبر‌ها تاکید و خواستار برگزاری جلسات منظم و ماهانه خبرنگاران شد.

تجلیل از پیشکسوتان عرصه خبر و رسانه، ضرورت تقویت روابط عمومی ادارات، راه اندازی نمایندگی خانه مطبوعات در شهرستان و راه اندازی استودیو صدا و سیما در مرکز شهرستان، ارتباط دو سویه مدیران و فعالان حوزه رسانه، پوشش دستاوردهای دولت در راستای نشاط آفرینی در جامعه، برگزاری دوره‌های آموزشی خبرنویسی و خبرنگاری، شناسایی ظرفیت‌های شهرستان، نهادینه‌سازی فرهنگ نقد پذیری، اخلاق‌ مداری و حقوق شهروندی از موارد مطرح شده در این نشست بود.

خبرنگار:صلاح خنافره

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن