بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 61576
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 18 شهریور 99 6:54 ب.ظ

ایتام و محسنین زیر چتر حمایت کارمندان بوشهر

ثلاث-طرح “هر کارمند، حامی یک فرزند یتیم”، با هدف مشارکت کارکنان دستگاه‌های دولتی و خصوصی برای حمایت از ایتام و محسنین نیازمند تحت حمایت کمیته امداد اجرایی می‌شود.


احمد لطفی پیش از ظهر امروز در جلسه دبیر خانه طرح اکرام ایتام (طرح هر کارمند یک حامی) که در استانداری بوشهر تشکیل شده است اظهار داشت: این طرح به پیشنهاد کمیته امداد از طریق معاون اول رئیس‌جمهور به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به مهم‌ترین هدف این طرح، ادامه داد: این طرح با هدف مشارکت کارکنان دستگاه‌های دولتی و خصوصی برای حمایت از ایتام و محسنین نیازمند تحت حمایت کمیته امداد در استان بوشهر اجرایی می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه طرح اکرام ایتام و محسنین از طرح‌های موفق این نهاد است گفت: هدف از اجرای این طرح افزایش روزافزون مشارکت کارکنان دستگاه‌های اجرایی برای حمایت از فرزندان یتیم و محسنین تحت حمایت این نهاد است.

وی با بیان اینکه امید است که اجرای این طرح سبب حامی دار شدن تمامی ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد شود، گفت: بسترهای الکترونیکی از طریق نرم‌افزار و سیستم بانکی برای پرداخت آسان‌تر کمک‌های نقدی حامیان به ایتام و فرزندان هم استانی فراهم است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر خاطرنشان کرد: حامیان نیکوکار در صورت تمایل می‌توانند از طریق مراجعه حضوری به دفاتر کمیته امداد سطح استان و یا نام‌نویسی در سایت‌های اکرام ایتام و محسنین به آدرس اینترنتی ekram.emdad.ir فرزند معنوی مورد نظر خود را انتخاب و ماهانه کمک‌های نقدی غیر نقدی خود را به این فرزندان معنوی پرداخت کنند.

لطفی در خصوص پرداخت کمک‌های نقدی به حساب شخصی این فزندان معنوی گفت: کمک‌های نقدی حامیان از طریق نرم‌افزار و سیستم بانکی به‌طور مستقیم به‌حساب ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت واریز و رسید آن برای حامی پیامک می‌شود و هیچ کس دخل و تصرفی در آن ندارد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با بیان کرد: هم اکنون قریب به ۶ هزار و ۵۷۰ نفر فرزند یتیم و غیر یتیم (محسنین) در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین از خدمات این نهاد بهره‌مند می‌شوند که دو هزار و ۱۶۰ نفر یتیم و چهار هزار و ۴۱۷ نفر دیگر فرزندان غیر یتیم(محسنین) هستند.

لطفی با بیان اینکه ۳۰ هزار حامی نیکوکار حمایت از این تعداد فرزند یتیم و محسنین بر عهده دارند گفت: بیش از سه هزار نفر از این حامیان کارمندان هستند.

وی در پایان یاد آور شد: امیدواریم که همه کارمندان دستگاه‌های اجرایی برای مشارکت در طرح «هر کارمند یک حامی» پیش‌قدم شده و با تعامل، همدلی و انسجام دستگاه‌ها، فیض خدمت به ایتام و نیازمندان برای همه افراد جامعه فراهم شود.

تعیین سازوکارهای اجرای صحیح طرح از اهمیت زیادی برخوردار است

حسن ابراهیمی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر در این جلسه با ذکر این نکته که حمایت از ایتام و محسنین از سیره ائمه است گفت: خوشبختانه استان بوشهر نیز به عنوان یکی از استانهای موفق در این زمینه است.

وی در ادامه بیان کرد: انتخاب شعار محوری” هر کارمند یک حامی معنوی” با ارائه برنامه‌های اجرایی از سوی دستگاههای اجرایی می‌تواند بعنوان یک فرهنگ ارزشمند و متعالی در سطح جامعه مطرح گردیده و بخشی از دغدغه‌ی خاطر این عزیزان و خانواده‌های آنان را برطرف سازد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر خاطرنشان کرد: اجرای این طرح علاوه بر تأمین نیازهای معیشتی ایتام و محسنین به عنوان یک پشتوانه و حمایت معنوی از این عزیزان محسوب شده و می‌تواند ابعاد مختلفی از زندگی این عزیزان همچون هدایت و حمایت تحصیلی، ورزشی و … را نیز شامل شود.

ابراهیمی توجیه معاونین پشتیبانی دستگاههای اجرایی را در اجرای این طرح بسیار مؤثر دانست و عنوان کرد: تعاملات دوسویه میان حامیان از یک سو و ایتام و محسنین از سوی دیگر می‌تواند نقش بسزایی در موفقیت این طرح و تحقق اهداف آن ایفا نماید.

وی در پایان با تاکید بر تشکیل جلسات هفتگی این طرح در دبیر خانه استانداری گفت: انتخاب معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری به عنوان دبیرخانه مرکزی اجرای این طرح به دلیل نقش جریان ساز استانداری در تصمیم سازی های اداری و اجرایی استان است و لذا تعیین سازوکارهای اجرای صحیح طرح و همچنین نوع انجام مکاتبات با کارکنان دولت از اهمیت زیادی برخوردار است و لازم است تا این طرح با ادبیاتی جدید و ابلاغی متفاوت به انجام رسد.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن