بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 64835
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 15 اردیبهشت 00 3:24 ب.ظ

با دستور رئیس جمهور؛

دانشکده کسب‌وکار در بوشهر احداث می‌شود

ثلاث-استاندار بوشهر دانشکده کسب‌وکار را از پروژه‌های در دست اجرا دانست و گفت:این پروژه به‌زودی به دستور رئیس جمهور ساخت آن آغاز می‌شود.

دانشکده کسب‌وکار در بوشهر با دستور رئیس جمهوری احداث می‌شود

به گزارش ثلاث،عبدالکریم گراوند در ارتباط تصویری با استانداران و پارک علم و فناوری با اشاره به اینکه ۴۹ واحد دانشگاهی در استان بوشهر فعال است اظهار داشت: در این مراکز آموزش عالی بیش از ۵۱ هزار دانشجو تحصیل می‌کند.

استاندار بوشهر، تعداد عضو هیئت علمی این دانشگاه‌ها را ۶۹۸ نفر دانست و بیان کرد: در استان بوشهر ۱۸ شرکت دانش‌بنیان دانشگاهی فعال است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه قبل از دولت تدبیر و امید ۲ شرکت دانش بنیان فعال بود گفت: اکنون ۲۷ شرکت دانش‌بنیان با ۱۵۲ محصول فناورانه فعال است و ۱۰۱ واحد فناوری ایجاد شده و ۳۴ هکتار زمینه در اختیار پارک علم و فناوری استان قرار گرفته که در فاز نخست طرح‌های عمرانی اجرا شده است.

گراوند با اشاره به راه‌اندازی هفت مرکز رشد در شهرستان‌های استان بوشهر گفت: دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر دارای ۱۰ مرکز نوآوری، توسعه و فناوری، چهار پژوهشکده و مرکز پژوهشی، ۳۶ مرکز نوآور و ۱۰ شرکت دانش‌بنیان با ۱۲۷ محصول فناورانه است.

وی، با اشاره به اینکه در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر مرکز رشد و تحقیقاتی فعال است تصریح کرد: هشت مرکز فناور با هشت محصول فناورانه در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر فعالیت می‌کند.

استاندار بوشهر حوزه‌های اولویت‌دار بر اساس مزیت‌های استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در این راستا ۵ حوزه شامل زیست فناوری دریایی گیاهان و سلامت، صنایع فناوری دریایی گردشگری، فناوری اطلاعات و ارتباطات، انرژی، نفت، گاز و صنایع شیمیایی برای استان بوشهر تدوین و تعریف شده است.

گراوند، استان بوشهر را پایتخت انرژی گاز با تولید ۷۱ درصد گاز کشور دانست و تصریح کرد: در استان بوشهر ۳۵ مجتمع پتروشیمی طراحی شده که ۱۹ مجتمع آن راه‌اندازی شده است.

وی، کشاورزی و تأمین آب از طریق پروژه‌های آب‌شیرین‌کن را از دیگر اولویت‌ها دانست و افزود: در استان بوشهر سند علم و فناوری تدوین و صندوق علم و فناوری استان بوشهر هم راه‌اندازی شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان استان به عنوان پایلوت کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد گفت: پروژه‌های پیشران در حوزه زیست بوم نوآوری در استان بوشهر انجام و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است که دانشکده سیستم هوشمند و علوم اداری، دانشکده علوم و فناوری و نانو زیستی، مجتمع فناوری و کتابخانه عمومی دانشگاه خلیج‌فارس از آن جمله است.

گراوند، برج فناوری، دانشکده کسب‌وکار از پروژه‌های در دست اجرا دانست و با بیان اینکه به‌زودی به دستور رئیس جمهور ساخت آنها آغاز می‌شود خاطر نشان کرد: شهرک زیست فناوری دلوار در دست اجرا است که ۱۰۰ هکتار زمین برای آن اختصاص یافته است که در حوزه زیست فناوری دریایی فعالیت می‌کند.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن