بروز شده در : پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 ساعت 7:18 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 880
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 20 خرداد 93 8:25 ق.ظ

سخنگوی شورای شهر کنگان خبر داد

اجرای طرح جیره بندی آب کنگان و بنک در ساعات پایانی شب

اختصاصی ثلاث- سخنگوی شورای اسلامی شهر کنگان خبر داد: برای پر کردن مخازن آب، به ناچار ساعاتی از نیمه شب ،شیرهای آبی که به سمت منازل می رود بسته می شود و بدین ترتیب آبرسانی کامل در طول روز و حتی تا پاسی از شب انجام خواهد گرفت .

 

طاها دشتی مطلق سخنگوی شورای اسلامی شهر کنگان پس از نشست شورای اسلامی کنگان با رئیس اداره آب شهرستان کنگان به خبرنگار ثلاث گفت: توافقات خوبی در این نشست انجام شد و مقرر گشت.

وی افزود: اداره آب با مدیریتی که انجام می دهد در حال کم کردن مشکلات آب شهرستان است. با توجه به پیش رو بودن ماه رمضان، مدیریت آب به سمتی پیش می رود که انشاءالله مردم شهرستان در زندگی روزمره خود طی ماه مبارک به مشکل خاصی بر نخورند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان کنگان اظهار داشت: شهر  کنگان و بنک مجموعا در حال حاضر ۱۸ هزار و ۴۰۰ مشترک آب دارند، این در حالی است که ورودی آب ما برای این دو شهر زیر ۱۵ هزار متر مکعب  است.

دشتی مطلق خاطرنشان کرد: در این جلسه مصوب شد، برای پر کردن مخازن آب، به ناچار ساعاتی از نیمه شب ،شیرهای آبی که به سمت منازل می رود بسته شود و بدین ترتیب آبرسانی کامل در طول روز و حتی تا پاسی از شب انجام بگیرد.

وی هشدار داد: با توجه به اینکه کمبود آب یک معضل در سطح کشور است لذا انتظار می رود تا شهروندان صرفه جویی جدی را در دستور کار قرار دهند تا شاهد مشکلاتی مانند قطعی و جیره بندی اب در کنگان و بنک نباشیم.

 

 

 

پیشنهاد می شود: مشترکین حداقل یک مخزن آب در منزل داشته باشند که در مواقع  مورد نیاز از آن استفاده کنند. این موضوع هم باعث صرفه جویی بیشتر می شود و هم در مواقع جیره بندی می تواند به خانواده ها کمک شایانی کند.

طی سه چهار روز تعطیلی، مخازن آب شهرستان کنگان کاملا پر شده بود و کمبود آب در شهر کنگان و بنک تقریبا وجود نداشته است.

این موضوع به خارج شدن صنعتی ها از شهرستان طی این چند روز تعطیل بر می گردد به عبارتی ورودی آب به شهرستان کنگان به اندازه جمعیت ثابت کنگان و بنک و مشترکین آب است ولذا برای جمعیت مهاجر پیش بینی نشده است.

واضح است که علاوه بر ۱۸ هزار ۴۰۰ مشترک ثابت آب در کنگان و بنک، جمعیت زیادی تحت عنوان مهاجر در کنگان رفت و آمد دارند و از آب اینجا اسفاده می برند و به همین دلیل میزان آب ورودی کنگان در حال حاضر جوابگوی این شهر و شهرستان نیست.

 

شایان ذکر است که طرح جیره بندی آب در کنگان و بنک تا زمان عبور از وضعیت کنونی کمبود آب اعمال خواهد شد هرچند توافقات اولیه ای برای افزایش ورودی آب کنگان انجام شده ولی هنوز این موضوع مصوب و صورت جلسه نشده است.

نظرات

  1. شهروند says:

    متاسفانه طرح شیرین سازی آب دریا چندین سال است که به درازا کشیده شده است در صورتی که با اجرای آن مشکل آب مصرفی کنگان به راحتی قابل حل است و دیگر هم نیازی به دست درازکردن به استان های دیگر نمی بود.
    البته مسئولین هم شانس آوردند پروژه های سایت ۲ پارس جنوبی راکدند و مصرف آب شهرستان خیلی کمتر شده و الا می بایست برای شتستشو از آب دریا استفاده می کردیم.

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن