بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 47643
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:سه شنبه 18 اردیبهشت 97 1:14 ق.ظ

برنامه ای یک ساله برای تقویت و حمایت از فرهنگ و هنر کنگان تدوین شده است

ثلاث- رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی بندر کنگان گفت: برای تقویت و حمایت از فرهنگ و هنر در کنگان برنامه ای یک ساله توسط شورای شهر تدوین شده که اجرایی شدن آن نیازمند مشارکت همه اقشار است.

 

به گزارش ثلاث، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی بندر کنگان در نشست خبری شهردار و اعضای شورای اسلامی بندر کنگان ابراز داشت : فصل نویی از سازندگی در بندر کنگان آغاز شده است.

طاها دشتی مطلق گفت: ما نیز در کنار سایر همکاران در شورای اسلامی بندر کنگان در کمیسیون فرهنگی تلاش خواهیم کرد تا با مشورت با فرهیختگان، سمن ها و شهروندان به نتایج مثبتی در حوزه فرهنگی دست یابیم.

وی افزود: برای تقویت و حمایت از فرهنگ و هنر در کنگان برنامه ای یک ساله در شورای شهر تدوین شده است که اجرایی شدن آن نیازمند مشارکت همه اقشار است.

وی تلاش برای کاهش خستگی، خشونت و آسیب ها را از برنامه های کلیدی کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی کنگان دانست و افزود: ایجاد، افزایش و توسعه ابنیه و زیرساخت های فرهنگی نظیر موزه مردم شناسی، گالری ، تالار هنر، و … می تواند به پیشبرد اهداف فرهنگی ما کمک کند.

 

از ظرفیت گروه های محلی در برنامه های فرهنگی اینده بهره خواهیم برد

دشتی مطلق در پاسخ به انتقاد یکی از خبرنگاران مبنی بر عدم استفاده از ظرفیت گروه های هنری، موسیقی سنتی و اجرای کنسرت های زنده در بندر کنگان، گفت: ساز نی انبان به عنوان موسیقی سنتی استان در ماه های اخیر با چالش هایی رو به رو بوده است و مجموعه شورا نیز به دنبال برگزاری مراسم فرهنگی بدون حاشیه است و امیدواریم در آینده ای نزدیک بتوانیم از ظرفیت گروه های محلی در برنامه های فرهنگی بهره ببریم.

وی گفت: برنامه تجلیل از شهروندان شاخص و نمونه  را در دستور کار داریم؛ برای انتخاب افراد ۱۶ فاکتور خاص مد نظر است که در فرصت های آتی این ایتم ها را اعلام خواهیم کرد.

وی افزود: همچنین طرح هایی نظیر مادران قصه گو، همایش زنان و زندگی، چاپ کتاب وصیت نامه شهدای شهر، چاپ کتاب های هنرمندان کنگانی با حمایت منطقه ویژه و … را در نظر داریم که جزئیات این برنامه ها اعلام خواهد شد.

برچسب ها: ,

نظرات

  1. اکبر says:

    وای به حال شهری که مسئول فرهنگی شوراش … باشه …!!

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن