بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 61692
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 26 شهریور 99 7:41 ق.ظ

رئیس شورای اسلامی شهر کنگان:

از تمام ظرفیتهای قانونی برای تامین پانسیون پزشکان بیمارستان کنگان استفاده می کنیم

ثلاث- رئیس شورای اسلامی شهر کنگان در نشست با سرپرست بیمارستان امام خمینی گفت: از تمام ظرفیتهای قانونی برای تامین پانسیون پزشکان بیمارستان کنگان استفاده می شود.

 

شب گذشته نشست سرپرست بیمارستان کنگان با اعضای شورای اسلامی شهر کنگان و معاون شهردار این شهر برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر صادق مختارپور سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان از حسن توجه شورای اسلامی کنگان به مقوله درمان قدردانی نمود و از تلاش ها و خدمات ارزنده مجموعه شهرداری بندر کنگان در سال ها و ماه  های اخیر نیز به شکل ویژه تشکر کرد.

دکتر صادق مختارپور در ادامه گزارشی خلاصه وار از آخرین شرایط و وضعیت بیمارستان کنگان در حوزه جذب پزشکان جدید و تامین مسائل رفاهی آنان ارائه داد.

وی عنوان کرد: بیمارستان ها و مراکز درمانی، از مهم ترین زیرساخت ها و اماکن هر شهر و شهرستانی محسوب می شوند.

سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان اظهار کرد: بیمارستان کنگان یک مرکز درمانی فرا منطقه ای است که یک منطقه جغرافیایی وسیع را پوشش می دهد و بخش قابل توجهی از مراجعین آن نیز از خانواده بزرگ و زحمت کش صنعت است.

پزشکان زیادی را جذب کرده ایم/ برای تامین مسائل خوابگاهی و رفاهی پزشکان، نیازمند همکاری شورای اسلامی کنگان هستیم

دکتر مختارپور افزود: اخیرا حدود  ۱۵ متخصص را برای بیمارستان کنگان جذب کرده ایم تا ان شاءالله بتوانیم از این طریق خدمات خود را افزایش داده و دغدغه مردم و مراجعین را به حداقل برسانیم.

وی گفت: انتظار داریم در این راستا، شورای اسلامی به عنوان منتخبین مردم این شهر مثل همیشه در کنار ما باشند و نقش هماهنگی و پیگیری خود را برای حل پاره ای از کمبودهای ما در زمینه خوابگاهی و رفاهی پزشکان رفع نمایند. با سابقه ای که از مجموعه شورای اسلامی سراغ داریم، قطعا این عزیزان در کنار ما قرار خواهند گرفت زیرا مجموعه بیمارستان مقوله ای جدا از شهر نیست و تقویت بیمارستان به منزله دادن اطمینان خاطر به مردم منطقه است که اگر احیانا اتفاقی( بیماری یا حادثه ای) رخ دهد، این مرکز درمانی بتواند با در اختیار قرار دادن امکانات و پزشکان خود، مشکل را رفع نماند.

 

بیمارستان کنگان پهنه ای به وسعت یک استان را پوشش میدهد/ لزوم توجه بیشتر صنعت به این مرکز درمانی

دکتر طاها دشتی مطلق رئیس شورای اسلامی شهر کنگان در حاشیه این نشست به  روابط عمومی بیمارستان کنگان گفت: این جلسه در راستای همکاری متقابل بیمارستان با شهرداری و شورای اسلامی، برگزار شد.

 ماموریت شورای شهر برای تامین چند واحدمسکونی جهت متخصصان بیمارستان از دیروز اغاز شد

وی افزود: عمده مسئله مطرح شده در این نشست، موضوع لزوم تامین پانسیون برای پزشکان جدید بیمارستان کنگان بود؛ لذا قرار شد تا شورای اسلامی شهر کنگان از ظرفیت مردمی خود استفاده کند و در فازهای مختلف جلساتی را با خیرین، فرماندار، مدیران صنعت، مشاورین املاک، مدیران هتل های سطح شهر و… برگزار کند و ظرف ۱۰ الی ۱۲ روز آینده، این پیگیری منتج به نتیجه موثر و راه گشا برای مسئله پانسیون ها شود. هدف اصلی و تمرکز ما روی تامین تعدادی پانسیون مبله برای پزشکان خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر کنگان ادامه داد: نگاه ما به عنوان شورا و منتخب مردم، نگاه ویژه ای به بخش درمان و سلامت است و در واقع باید این مسئله، اولویت اول همه دستگاه ها نیز باشد. ممکن است انسان ها، هر لحظه بنا به بیماری های مختلف، گذارشان به بیمارستان بیفتد و ناچار باشند جهت درمان خود به بیمارستان مراجعه کنند. عقیده داریم که مقوله درمان و امنیت از زیرساخت های اساسی هر جامعه است.

دکتر دشتی مطلق گفت: به عنوان شورای اسلامی تلاش می کنیم تا بار مشکلات بیمارستان امام خمینی کاهش یابد.

وی اظهار کرد: صنعت تا کنون کمک های خوبی به بیمارستان انجام داده است و از این بابت تشکر می کنیم اما این کمک ها به هیچ وجه کافی نیست. امیدواریم که صنعت مستقر در منطقه در عمل نیز مناطق پیرامونی خود را به شکل ویژه ببینند. بخش عمده ای از مراجعین به بیمارستان کنگان از پرسنل صنعت و خانواده این عزیزان است.

رئیس شورای اسلامی شهر کنگان یادآور شد: از سربازان و پیشگامان عرصه سلامت در بیمارستان ها و بهداشت و همچنین از شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی پارس تشکر میکنم که در این ایام کرونایی خدمات ارزشمندی را ارائه داده اند. از شورای راهبردی پتروشیمی های پارس انتظار  همکاری بیشتری داریم. بیمارستان امام خمینی کنگان  به ۷ ، ۸ شهرستان اطراف خدمات ارائه می دهد و به نوعی یک گستره جغرافیایی بزرگ به اندازه یک استان را پوشش میدهد و لذا انتظار ما و مردم این است که شورای راهبردی پتروشیمی های پارس به شکل ویژه این مرکز درمانی را ببینند و در راستای ارتقاء خدمات آن، مساعدت بیشتری نمایند.

در این نشست اصغر پاریابی، فاطمه دیانی، عیسی کرمی دیگر اعضای شورا و همچنین علیرضا سطحانیان معاون شهردار کنگان نیز حضور داشتند و نظرات و پیشنهادات خود را جهت همکاری با بیمارستان و ارتقاء سطح خدمات این مرکز درمانی ارائه دادند.

.

.

.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن