بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 9:26 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 26178
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 19 اسفند 94 7:35 ب.ظ

در اقدامی پسندیده

عیادت نزار قطری از بیماران بیمارستان کنگان/نزار قطری: دوست دارم به زبان چیینی نیز مداحی کنم

اختصاصی ثلاث- نزار قطری از بیماران بیمارستان امام خمینی ره کنگان عیادت کرد.

به گزارش ثلاث، به مناسبت ایام سوگواری فاطمی، به همت هیئات خادمین ال طاها ( محله گوده) کنگان، نزار القطری مداح سرشناس و بین المللی از روز یکشنبه همین هفته تا سه شنبه مهمان مردم کنگان بود.

وی ابتدا در مدرسه شهید عاشوری و حسینیه حیدریه مهاجرین کنگان اقدام به مداحی و نوحه خوانی کرد. قطری همچنین از یکی از پیرغلامان و مداحان اهل بیت کنگانی عیادت کرد.

این مداح اهل بیت در ادامه حضور خود در کنگان با همت و دعوت رئیس بیمارستان امام خمینی (ره)، عصر سه شنبه به عیادت از بیماران بخش های داخلی، بستری، ICU و همچنین CCU پرداخت و با اهدا جعبه های شیرینی به بیماران برای آنان آرزوی سلامت کرد.

قطری در هنگام خروج از بیمارستان از تمام همراهان بیماران با شیرینی پذیرای کرده و به کودکان عیدی داد.

وی در حاشیه عیادت از بیماران بیمارستان امام خمینی کنگان به خبرنگار ثلاث گفت: آرزوی بزرگ من در آستانه سال نو این است که همه در کمال سلامتی و تندرستی در زیر پرچم اسلام زندگی کنند.

این مداح افزود: طبیعتا ما که شیعه ۱۲ امامی هستیم، چشممان به آمدن حضرت مهدی موعود است. البته همه ادیان آسمانی و حتی غیر آسمانی به نوعی امیدوار به آمدن مصلحی در آخر زمان و ایجاد زندگی همراه با امن و ارامش هستند.

قطری عنوان کرد: انشالله روزی برسد که همه مردم دنیا با هم متحد شوند و یک امنیت جهانی برقرار شود. معتقدم ظهور امام زمان باعث کم شدن امراض نیز می شود.

این مداح در ادامه نصیحتی به برخی مداحان اهل بیت علیهم الاسلام نیز کرد و گفت: از شعرها، الحان و سبک های نا متعارف و حتی لهو و لعب استفاده نکنند. خدا رحمت کند بخشو( مداح بوشهری) و خداوند عمر طولانی و با عزت به آقای آهنگران دهد؛ این افراد باید در مداحی الگوی باشند. همانگونه که این بزرگواران پرچم را از مداحان قدیم گرفتند، ما نیز انشاءالله بتوانیم این پرچم را به ایندگان، بدون الودگی منتقل کنیم.

قطری در توضیح الودگی گفت: منظور بنده از الودگی، سبک، معنی، شکل ظاهری مداح، شکل ظاهری عزادار است که متاسفانه کم کم از جاده اصلی رو به خروج است.

وی با اشاره به اینکه دوست دارد به زبان چینی نیز مداحی کند، اظهار داشت: چنانچه میسر می شد، یک کانال ماهواره به زبان چینی ایجاد می کردند، می توانستیم سرمایه گذاری خوبی به لحاظ معنوی روی جمعیت این کشور که یک پنجم جمعیت جهان هستند داشته باشیم.

این مداح در پایان تاکید کرد: چنانچه هوشیاری رهبر انقلاب و دولت نبود، به این نقطه از امنیتی که امروز داریم نمی رسیدیم. امنیتی که در داخل ایران است، در داخل آمریکا هم نیست.

شایان ذکر است که حضور نزار قطری در شهرستان کنگان به واسطه رایزنی هیئات مذهبی آل طاها( محله گوده واقه در کنگان) بوده است.

 

دکتر حسن حیدری رئیس بیمارستان امام خمینی ره کنگان در حاشیه این بازدید به خبرنگار ثلاث گفت: از آنجایی که اکثریت مردم ما مذهبی هستند، لذا حضور افراد روحانی در بیمارستان، تاثیر شگرفی بر تاثیر داروها و روحیه افراد دارد.

وی اظهار داشت: در این مدتی که در بیمارستان هستیم، با جلب انسان های معنوی، افراد روحانی و ملاقات آنها با بیماران، سعی کردیم بتوانیم تاثیر خوبی روی روحیه بیماران و تاثیرگذاری داروها بگذاریم.

رئیس بیمارستان امام خمینی کنگان عنوان کرد: از جناب نزار قطری درخواست کردیم که این ملاقات ها به لحاظ زمانی و تعداد دفعات، بیشتر بشود که خوشبختانه با موافقت ایشان مواجه شد.

حیدریهمچنین از سایت ثلاث در انعکاس فعالیت های موثر درون بیمارستان تقدیر کرد.

 

 

خبرنگار: مصطفی صفایی

عکاس: مهدی روزبازار

 

 

 

IMG_0021 IMG_0029 IMG_0037 IMG_0041 IMG_0059 IMG_0069 IMG_0088 IMG_0096 IMG_0109 IMG_0125 IMG_0140 IMG_0146 IMG_0184

 

//

 

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن